Hoe moest rijden op Josje nou ook alweer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Hoe moest rijden op Josje nou ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 22:26

Sinds kort staat Josje (op een nieuwe pensionstal en daar heeft ze het heerlijk naar haar zin tussen de andere paardjes. Zowaar lijkt ze zelfs happy en betrap ik haar steeds vaker met de oortjes naar voren

Afbeelding

Mijn schatje
Afbeelding

Maar Josje is nog altijd Josje natuurlijk :+ :+

Afbeelding

Vandaag was het tijd om even het zadel erop te gooien, voor wat serieuze gehobbel in de bak. Alleen, had ik uiteindelijk meer zin om wat aan te kloten. Het begon met leuke foto's willen maken, maar mevrouw deed haar oren natuurlijk niet naar voren.

"Moet dit nou?"
Afbeelding

Doe die oortjes nou naar voren, fluister ik... Krijg je straks een lekkere wortel
"Neen"
Afbeelding

Gelukt! ... :j
Afbeelding

Oké oké, leuke foto's zaten er niet in -O- , dan toch maar even rijden. Alleen was ik spontaan vergeten hoe. Ik bedoel, ik rijd niet zo vaak meer, dus moest er even weer inkomen.

Zo?
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de tijd van mijn leven en Josje o-... Niet echt :')
Afbeelding

"Baas... Baas, kun je misschien even niet..?"
Afbeelding

Volgens mij heb ik het
Afbeelding

Of toch zo?

"Zucht.."
Afbeelding

"Dit is dus waar ik constant mee moet dealen, met zo'n baas.."
Afbeelding

Ik denk dat deze blik alle gevoelens van Josje perfect samenvat

Afbeelding

Oftewel we hebben het superleuk gehad! Muhaha

Nee, maar echt, we hebben ook nog wat sprongetjes gepakt en als er iets is wat ze leuk vind, dan is het wel springen, ook al zijn we beide geen ster. Dus we sluiten af met de oortjes naar voren!

Afbeelding

(Er is enige verwarring over haar naam haha. Ze heet namelijk geen Josje in het echt, maar omdat ze een beetje een aparte naam had heb ik het jaren geleden op bokt veranderd in Josje.. Om anoniem te blijven en blabla. Ondertussen ben ik allesbehalve anoniem meer haha, maar goed, iedereen kent haar onder Josje dus ach, ik laat het op bokt lekker zo)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:32

Ziet er uit als een fijn plekje! En wat een verschil met die laatste foto :))
Verder deed me dit topic meteen hier aan denken:

Afbeelding _O-

Anoniem

Re: Hoe moest rijden op Josje nou ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:34

Oh mijn God Eline wat zie je er geweldig uit!!!! Gaat het goed met je?

Wauw! Wie had destijds gedacht dat je er nog weer zo bij zou lopen ehhh hangen en zo? _O_

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:37

Oh wow!! :wow: !!! Door het berichtje van Lente herinner ik me ineens weer jouw topic! Na een tijdje was ik het kwijtgeraakt maar wat GOED en fijn zeg dat je er weer op zit!! :D Wauw! _O_

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 22:43

laughterline schreef:
Ziet er uit als een fijn plekje! En wat een verschil met die laatste foto :))
Verder deed me dit topic meteen hier aan denken:

[ Afbeelding ] _O-

_O- _O- Dit dus zo haar inderdaad

Lente schreef:

Wauw! Wie had destijds gedacht dat je er nog weer zo bij zou lopen ehhh hangen en zo? _O_

Ik in ieder geval niet :o Niemand echt denk ik. Laat staan dat ik op mijn paard rondjes zou kunnen draaien en staan. Maar ik vertrouw mijn paard genoeg om het te kunnen doen, hoewel het niet eh, super verstandig is haha, maar ik ben nooit zo verstandig geweest #) := :D . Maar ja het gaat super! Ik heb wel dan, na zoiets als dit, wel echt 2/3 dagen pijn en last, dus ik zou niet meer dagelijks kunnen rijden. Dat doe ik ook niet. Hoogstens eens in de week. Maar pfft, met waar ik vandaan kom heb ik echt niks en ook helemaal niks te klagen :D :D Sta nu ook op een stal waar alles gedaan word ik dus geen energie hoef te verspillen aan mesten, weideonderhoud etc. Dat maakt veel verschil merk ik, in het dagelijks leven, want heb nu meer energie voor andere dingen ook. Helaas is het wel wat verder en is de stal niet fietsend te doen voor mij (25 min fietsen), dus ik ben nog op zoek naar een scootertje zodat ik lekker vaak heen kan.

laughterline schreef:
Oh wow!! :wow: !!! Door het berichtje van Lente herinner ik me ineens weer jouw topic! Na een tijdje was ik het kwijtgeraakt maar wat GOED en fijn zeg dat je er weer op zit!! :D Wauw! _O_

Zeker fijn! Het gaat echt super :D Kan al weer best een tijd lekker aan klungelen met peerdlief.

Ik kan weer springen, want ze hebben een goede bak en fijne lichte hindernissen, dus vandaag voor de tweede keer weer met haar gesprongen. Deze foto was van de vorige keer. Is wel echt haar ding, wat lage kruisjes springen. Vind ze heerlijk, dus ben blij dat ik het weer kan doen. Is het enige waar ze geen bezwaar tegen heeft met rijden :')

Afbeelding

En hier staat ze lekker op 1 van de paden van het paddock paradise. Ze staan nu 24 uur buiten en dat bevalt haar ook goed.

Afbeelding

Ja, mevrouw heeft niks te klagen hoor
Laatst bijgewerkt door ElineS op 03-05-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:44

Ik zie inderdaad veel oortjes naar voren! En jij hebt lol! Dat is heel veel waard!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:38

Dat ziet er uit als een super fyne plek
Kom snel een xtje langs !

Fyn dat Je weer geniet geniet gewoon mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:41

Lente schreef:

Dit omvat eigenlijk precies wat ik ook wilde zeggen!
Geweldig om je zo te zien! <3

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:51

Geweldig Eline!

Ik moest denken aan die arts die zich afvroeg of je ooit weer zelfstandig zou kunnen lopen.
Heb je er nooit over gedacht om een paar foto's naar hem door te sturen? :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 11:54

amber15 schreef:
Geweldig Eline!

Ik moest denken aan die arts die zich afvroeg of je ooit weer zelfstandig zou kunnen lopen.
Heb je er nooit over gedacht om een paar foto's naar hem door te sturen? :D

Wuhahaha, evil. Maar nee, hij werkt er niet meer, hij werkt in Utrecht, dus heb een andere revalidatie arts, maar anders zou het wel grappig zijn geweest :') Maar goed, kon hij ook niet veel aan doen, zenuwen zijn zo ingewikkeld, men weet gewoon niet in welke mate het wel of niet kan verbeteren. Dus ze zeggen liever niet, dan dat ze 'beloftes' geven die niet uitkomen.

KoudbloedKim schreef:
Lente schreef:

Dit omvat eigenlijk precies wat ik ook wilde zeggen!
Geweldig om je zo te zien! <3

Dankje :o :o

MachoPablo schreef:
Dat ziet er uit als een super fyne plek
Kom snel een xtje langs !

Fyn dat Je weer geniet geniet gewoon mee

Is het ook, dus kom gezellig een keer buurten!

lotteElb schreef:
Ik zie inderdaad veel oortjes naar voren! En jij hebt lol! Dat is heel veel waard!!

Dat is zeker heel veel waard. Maar een happy paard ook en ondanks dat ze op de vorige stal happy was, was de laatste maand echt niet leuk voor haar, met twee paarden die haar constant opjoegen. Nu staat ze lekker in een grote groep en heeft ze al een paar vriendjes gemaakt.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:57

Bekend plekje! Leuk om te zien dat je alweer zo veel kan!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:36

heerlijk topic! En fijn om te zien dat je weer op je paard zit!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 15:44

Imre schreef:
Bekend plekje! Leuk om te zien dat je alweer zo veel kan!

Heb je er vroeger ook gestaan of heb je er les gegeven?

Papilio schreef:
heerlijk topic! En fijn om te zien dat je weer op je paard zit!

Dankje! Zeker heerlijk.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:43

Mooie fotos hoor! En idd... wie had dit toen gedacht! :oo

Wat een vechter ben jij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:48

Heerlijke foto's! En wat ben jij een baas! Superfijn dat je weer in het zadel zit!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:51

ah wat een leukerd , geen kritiek maar ik zou als ik jou was je neusriem even wat hoger doen :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:24

ElineS schreef:
Dat is zeker heel veel waard. Maar een happy paard ook en ondanks dat ze op de vorige stal happy was, was de laatste maand echt niet leuk voor haar, met twee paarden die haar constant opjoegen. Nu staat ze lekker in een grote groep en heeft ze al een paar vriendjes gemaakt.

En een van die vriendjes is mijn poown :D

Maar ontzettend leuke foto's,plezier straalt er van af en ja ook een beetje bij je paard :P
maf ook dat je er zo boven op gaat staan!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 17:49

Dankjulliewel :D

evita13 schreef:
ah wat een leukerd , geen kritiek maar ik zou als ik jou was je neusriem even wat hoger doen :D

Geeft niet, maar hoger kan niet. Waar je schuurplekken ziet, opgelopen bij haar vorige baas, is ze erg gevoelig dus daar kan die niet op drukken. Hij hangt er ook voor de sier aan eigenlijk want hij zit niet strak :')

Haha ja ellepel, jouw poown vind mijn poown heeeul erg leuk :') en ik ben een beetje maf :p

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:02

Super leuke foto's zeg! want een plezier hebben jullie samen! Doe je goed met haar!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:53

Wat leuk zeg! En het lezen van de andere berichten maakt het alleen maar specialer, wat fijn dat je weer kunt rijden :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:58

Topper, zowel jij als Josje! +:)+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:01

Josje <3

Wat is ze toch heerlijk :D
En wat is het super om jou zo te zien stralen !!!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:41

Josje ziet er blij uit! Een geluk bij een ongeluk dat het wat moeilijker ging bij je vorige stal. Nu staat ze echt goed en ziet ze er heel blij uit! Geniet van je super mooie en lieve paard! Zij is echt goud waard zo te zien. Zo braaf!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:05

The_Cat schreef:
Super leuke foto's zeg! want een plezier hebben jullie samen! Doe je goed met haar!

Ik denk dat ik iets meer plezier heb met haar dan zij met mij. Zij vind het een marteling denk ik :D Maar ach, die paar uurtjes in de week en de rest van de tijd lekker buiten, ze heeft niks te klagen :P

Lienie_F schreef:
Wat leuk zeg! En het lezen van de andere berichten maakt het alleen maar specialer, wat fijn dat je weer kunt rijden :)

Dankjewel :D

Jessix schreef:
Topper, zowel jij als Josje! +:)+

Je laat me blozen :o Dankjewel

Mondy schreef:
Josje <3

Wat is ze toch heerlijk :D
En wat is het super om jou zo te zien stralen !!!!

Dankje! Josje laat me altijd stralen. Of nuja, bijna altijd :+

Riel schreef:
Josje ziet er blij uit! Een geluk bij een ongeluk dat het wat moeilijker ging bij je vorige stal. Nu staat ze echt goed en ziet ze er heel blij uit! Geniet van je super mooie en lieve paard! Zij is echt goud waard zo te zien. Zo braaf!

Aan de ene kant wel. Hoewel ik het heel jammer vind hoe het is geëindigd heeft de verhuizing voor ons allemaal alleen maar positieve dingen gebracht.

Ze is inderdaad goud waard. Een 17 jarige draver met weinig kwaliteiten klinkt op papier niet interessant, maar Josje is, voor mij in ieder geval, super betrouwbaar. Natuurlijk heeft ze haar mindere momenten. Ze is geen makkelijke manege knol, maar ze is goudeerlijk, nooit gemeen en ze wil altijd haar best voor je doen. Gouden peerdje.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:37

Begrijpelijk dat het lastig is om met mensen waarmee je een band hebt op zo'n manier te moeten afsluiten. Maar het belangrijkste is inderdaad dat ze nu heel goed staat!

Ruiter en paard moeten een zijn en dat zijn jullie :-) Een gouden paard is voor iedereen iets anders!