Afgelopen tijd heb ik met Darco heel fijn kunnen trainen. Half maart hebben een keertje proef gedraaid in het M1. Eind maart hebben we het L2 afgesloten en begin april echt van start gegaan in het M1. Met 8 wp uit 4 proeven en drie 1e en een 2e prijs.
Normaal gesproken was ik in het M1 of misschien toch het M2 de selecties ingegaan...
Maar...
Een grote wens is in vervulling gegaan en ik ben zwanger. Na alle ellende die we hebben gehad met het verlies van ons dochtertje zullen jullie begrijpen dat dit zeeeeer welkom is!
Mijn buik groeit echter enorm explosief hard, dat ik heb besloten dat dit weekend mijn laatste wedstrijd zou zijn. We hadden eerst het idee vandaag M2 te gaan en dan in mei naar het Z. Maar ja, die buik... Ook ben ik echt wel heel erg moe en merk ik dat ik over mn grenzen heen ga, want tja, wedstrijd. Dus om deze redenen besloten pauze te nemen qua wedstrijden. En... Tja... Het ging wel kriebelen. Dus gewoon gaan trainen voor het Z. We namen met trainen al wel bepaalde oefeningen mee, de basis is er.
Eigenlijk was het grootste struikelblok het doorzitten in die grote baan haha ook de impuls icm doorzitten, zijgangen en lengtebuiging.
Heb de proeven een aantal keer geoefend en het ging steeds fijner, dus gewoon de sprong gewaagd.
De eerste proef heb ik echt zo genoten! Geen grote fouten, fijne lengtebuiging, redelijke impuls, gewoon fijn beeld. 2e proef was helaas wat minder, kwam teveel spanning in het galopgedeelte, wat een aantal 5en, 4en en een 3 opleverde. Wat we nu nog niet kunnen compenseren.
Maar, 1e proef 3e (vd 6) met een heel nette 210 punten. 2e proef terecht 194,5.
Ik weet dat er nog heel veel stukken beter moet en kan, maar voor nu, was zeker die eerste proef echt goed genoeg. Had nu niet beter gekund. Het was vooral een plezierrondje

Ik ben ontzettend trots op die knappe Darco, hoe hij elke dag weer vol gas voor me gaat. Elke dag is het genieten.
De komende tijd probeer ik nog wel lekker door te rijden, maar zonder doorzitten en alleen zwaarder als ik me goed voel. Anders rijdt mn instructrice hem en longer ik.
Ik ben in november uitgerekend, dus volgend voorjaar gaan we weer knallen. Maar voor nu, helemaal blij.
Eerst even de mooiste

Binnenkomen

Stukje appuyement

Even activeren, wel van het achterbeen af.

Keertwending om de achterhand

Wegrijden middengalop

Verzamelde galop na eenvoudige wissel

Erg gespannen nadat hij wisselde in de contra

En klaar!

Even ter illustratie... Mijn buik afgelopen week, 10 wkn zwanger...