Na verschillende oproepen op Facebook gezet te hebben en verschillende fokkers benaderd te hebben welke niks hadden staan(of niet in mijn prijsklasse) kwam dan een berichtje van iemand die wel iets had staan net voor de kerst 2016. Harley off the Fairytale Ranch, een dubbel cremé bonte/splash hengst van 3 jaar oud. Nou prijs afgesproken voor als ik het iets zou vinden en 27 december ging ik kijken.
Daar aangekomen zag ik een klein hoopje paard staan welke wel wat te dik zou zijn dus wel even goed getraind moest worden. Helaas was hij niet te dik, maar heel erg schraal. Ruggengraatje erop, ribjes te voelen.. Dit zou nog best een hele kluif worden om in 3 maanden tijd klaar te krijgen.

Toen even gevraagd of hij even kon bewegen en toen dacht ik ja ik waag het erop!

Gelijk langs mijn dierenarts om te laten keuren.. Op de harde volte was een tikje onregelmatigheid te zien, maar dit kon wel door zijn erg lange voeten zijn.
Thuis gekomen gelijk zijn staart, benen en kont gewassen want hij was aan de diarree en even ontwormt. Gelukkig was het door het droge hooi met 2 dagen over dus bleef hij mooi wit. Ook even luizen bestreden want die liepen ook overal.
Alleen toen begon de ellende dat meneer alleen maar hooi kende en dit maar met mondjes maat ook at.. Brokken,muesli,granen,luzerne,paardenmeel, enz enz hij at niks!! Iedere dag kwam ik zijn stal in en was er niks op of net een handje op.. Als ik dan dacht YES! Hij heeft het op lag het omgegooid onder het stro... Frustrerend dat dit was...
Na een aantal dagen at hij dan mondjes maat wat brokjes en probeerde ik steeds meer erin te duwen, soms wat te enthousiast en stond zowat alles er nog, magoed het at...
Hij kreeg ook steeds meer energie en het ging de goede kant op, dus ik besloot een hoofdje te scheren.

We bleven steeds streven naar dat eten eten en nog eens eten. Af en toe eventjes buiten en soms eventjes aan de longeerlijn als hij echt gek was. Want dat binnen staan was ook niet heel erg fijn natuurlijk, maar 24/7 buiten dan was hij echt teveel aan het bewegen.
We kwamen een maand voor de keuring en ik besloot hem te scheren omdat ik dacht dat hij best wel wat was opgeknapt.. Dat was hij ook nog wel, maar toch schrok ik

Ik kreeg het heel heet onder mijn voeten...
Maar hij kreeg de smaak te pakken qua eten en hij groeide en groeide.. Toch twijfelde ik nog wel, maar mensen zeiden nee hij is echt goed genoeg voor de keuring.. En gelijk hadden ze!!!!
Je kijkt hier naar Harley Of the Fairytale Ranch, 95cm hoog en kampioen nieuwe jaargang kleine maat!!!

Mijn droom hengst heb ik dus nu gevonden en ik ben zo ontzettend trots op hem!
, wat een transformatie