Darco (Sandreo) op zijn M debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Darco (Sandreo) op zijn M debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 19:36

Ik ben zoooo trots op "mijn" knappe Darco! (mijn tussen haakjes, omdat hij natuurlijk niet van mij is)

Afgelopen weekend hebben we ons M1 debuut gemaakt, exact een jaar na ons L1 debuut.

Ik rijd hem nu vanaf 12 januari 2016 en in het begin was het echt best wel spannend. Hij stond niet als makkelijk te boek, was 2x een half jaar in training gezet omdat hij echt link kon doen. Eigenlijk is iedereen wel gelanceerd. De eigenaren deden nog een laatste poging iemand te vinden voor hem, iemand die tijd wilde investeren in het opbouwen van een band, die rustig en eerlijk reed. Per toeval zag ik dat bericht voorbij komen. Ik was net een week daarvoor na zwangerschapsafbreking bevallen, dus ik kon ook niet gelijk echt gaan trainen.

Toen hij thuiskwam ben ik 3/4 in de week gaan rijden, maar heel rustig. Ik kon zelf ook nog amper iets qua lijf en conditie. Ik moest hem elke keer longeren voor het rijden, anders voelde hij heel spannend aan. Ik kon er echt niet op gaan zitten en hem wel even gaan rijden.

Stapje voor stapje zijn we meer een combinatie geworden, stapje voor stapje zijn we aan elkaar gewend en vertrouwd met elkaar geraakt. Hij heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet. Nadat mijn zadel in mei pas gemaakt was had ik een ander paard onder me. Ik hoefde niet meer te longeren, maar kon aan een los teugeltje met oortjes erop losstappen.

We hebben behoorlijk wat successen behaald, outdoor reservekampioen van de kring in het L1, 11e plaats op de Hippiade. Indoor 4e prijs op de kring van het L2, op de regio de finaleproef met bijna 70% gewonnen. En tussendoor ook nog leuke prijzen en ervaringen.

Afgelopen weekend voor het eerst dus M1 gestart en het ging echt fijn. Kon mijn proef netjes afwerken, fijn rondsturen, en zelfs fijn doorzitten. Afgelopen maandag was de osteopaat er en op mijn verzoek even naar mijn zadel gekeken (zij is ook MSFC'er) en helaas blijkt die dus niet goed te liggen (vorige maand nog aangepast) Hopelijk snel een ander goed liggend zadel.

Ik geniet elke dag van het werken, het rijden en het omgaan met dit paard. Hij is zoooo ontzettend leuk en lief. Dat had niemand een jaar geleden gedacht, dat iemand dat nog over hem zou zeggen.
We gaan voorlopig even kijken hoe alles loopt, mocht het lukken om zwanger te raken dan is het zomerseizoen qua starten wat lastig, misschien dat ik hem zo lang mogelijk door probeer te rijden en dan een keertje Z start als dat lukt. Anders blijven we voorlopig gewoon M starten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L1 debuut vorig jaar, heel ander paard qua houding en uitstraling

M1 debuut, 200 punten (wel wat hoog vond ik) 2e proef zat ik zelf even te klooien en hadden we 188

F_inley

Re: Darco (Sandreo) op zijn M debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:40

Zo hij is gaaf uitgegroeid zeg! Heel veel plezier nog samen.

Wel een klein puntje Let op je benen vind het zelf erg storend op het filmpje dat je elke pas flink drijft en beweegt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:45

Wat mooi voor je, heb het topic met het afscheid van je vorige topper gevolgd en ook het topic met het afscheid van jullie zo gewenste kindje, diep indrukwekkend. Dan is het fijn om dit topic nu te zien, leven gaat door , hoe moeilijk jullie het ook hadden en misschien nog hebben. Heel veel succes in de toekomst met al je plannen +:)+

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 19:48

F_inley schreef:
Zo hij is gaaf uitgegroeid zeg! Heel veel plezier nog samen.

Wel een klein puntje Let op je benen vind het zelf erg storend op het filmpje dat je elke pas flink drijft en beweegt

klopt, ik ben momenteel nog echt bezig om stil in het zadel te zitten en niet te stuiteren, dat dat een beetje erbij inschiet _O- Ook zijn het voor mij vrij losse/zachte laarzen, geven weinig steun. Hopelijk is het met mijn nieuwe laarzen stuk minder. Ik heb juist altijd een heel stil been gehad haha

Moest ook af en toe wel wat meer met been erbij komen, het was ineens zo warm (en wij rijden altijd buiten dus zat zelf ook te puffen)

bigone schreef:
Wat mooi voor je, heb het topic met het afscheid van je vorige topper gevolgd en ook het topic met het afscheid van jullie zo gewenste kindje, diep indrukwekkend. Dan is het fijn om dit topic nu te zien, leven gaat door , hoe moeilijk jullie het ook hadden en misschien nog hebben. Heel veel succes in de toekomst met al je plannen +:)+

Dank je wel! Het was inderdaad heel pittig, maar eigenlijk heeft het mij en ons alleen maar goed gebracht. Dit knappe paard is op mijn pad gekomen, mijn man en ik zijn er stuk sterker als echtpaar door geworden en ikzelf ben echt zoveel sterker geworden ook. Nu hopelijk snel een nieuwe en gezonde zwangerschap (3x is scheepsrecht, 2 maanden geleden een miskraam gehad)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:52

Leukies! Het is je zóóó gegund!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:56

Wat is het toch een gaaf paard. Fijn dat je er zo van kan genieten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:11

God wat is die veranderd!
Ik hoop dat ik en mijn paard ook zo mogen groeien, eigenlijk precies hetzelfde verhaal :') ik ben nu net van de 'longeren voor het rijden' fase af!

Ik ga wel mee met hierboven, ik vind je benen vreselijk storen haha. Gewoon jammer van het het gruwelijk mooie plaatje!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:16

DiscoDipp schreef:
God wat is die veranderd!
Ik hoop dat ik en mijn paard ook zo mogen groeien, eigenlijk precies hetzelfde verhaal :') ik ben nu net van de 'longeren voor het rijden' fase af!

Ik ga wel mee met hierboven, ik vind je benen vreselijk storen haha. Gewoon jammer van het het gruwelijk mooie plaatje!

Dank je wel!

Wordt aan gewerkt ;)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:18

Mooie combi! Super punten, gefeliciteerd!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:39

Ff in je profiel geiekt en ik heb toen ook het afscheid van jullie kindje gevolgd :(:)

Wat fijn dat je redelijk snel afleiding hebt gevonden, en wat super dat dit nu zo gaat! :))
Jullie zijn een mooie combi!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:49

Hij is stoerder en gespierder geworden! Daar mag je trots op zijn :D <3 mooi debuut!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:52

Dit is toch zo'n gaaf paard he... Ondanks dat jullie een super combi zijn hoop ik toch dat je niet van start kan gaan in het zomerseizoen, maar dan om de juiste redenen ;) Heb je verhaal toen destijds stil gevolgd en hoop echt dat het jullie nu gegund is. Fijn dat je zoveel plezier uit dit leuke paard kan halen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:18

Prachtige combinatie! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:32

Fijn dat je debuut goed is gegaan, gefeliciteerd.
Ik duim heel hard voor jullie kinderwens, ik hoop dat het allemaal voorspoedig lukt. Het is jullie gegund.
En intussen kijk ik graag naar deze combi!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:33

Knap stel! Je hebt hem echt lekker aan het lopen! Op naar weer een mooi jaar met hopelijk een gedwongen pauze.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:55

Hij is echt zooooo knappie!
Ben benieuwd hoe hij nu is in het echie.
Vergeleken bij hem is mijn Freddie maar een bonenstaak...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 07:30

smurvaas schreef:
Mooie combi! Super punten, gefeliciteerd!

Dank je wel!

_KiMbErLeY_ schreef:
Ff in je profiel geiekt en ik heb toen ook het afscheid van jullie kindje gevolgd :(:)

Wat fijn dat je redelijk snel afleiding hebt gevonden, en wat super dat dit nu zo gaat! :))
Jullie zijn een mooie combi!

Dank je wel :o

PartoutZ schreef:
Hij is stoerder en gespierder geworden! Daar mag je trots op zijn :D <3 mooi debuut!

All the hard works pays off!

liekec schreef:
Dit is toch zo'n gaaf paard he... Ondanks dat jullie een super combi zijn hoop ik toch dat je niet van start kan gaan in het zomerseizoen, maar dan om de juiste redenen ;) Heb je verhaal toen destijds stil gevolgd en hoop echt dat het jullie nu gegund is. Fijn dat je zoveel plezier uit dit leuke paard kan halen!

Plezier heb ik dubbel en dwars, hopelijk idd een ander soort zomerseizoen dit jaar :)

karijn schreef:
Fijn dat je debuut goed is gegaan, gefeliciteerd.
Ik duim heel hard voor jullie kinderwens, ik hoop dat het allemaal voorspoedig lukt. Het is jullie gegund.
En intussen kijk ik graag naar deze combi!

Dank je wel!

miccamaaike schreef:
Knap stel! Je hebt hem echt lekker aan het lopen! Op naar weer een mooi jaar met hopelijk een gedwongen pauze.

Hij doet het echt zo fijn elke dag weer.

ambre schreef:
Hij is echt zooooo knappie!
Ben benieuwd hoe hij nu is in het echie.
Vergeleken bij hem is mijn Freddie maar een bonenstaak...

Over een paar weken kunnen we ze even goed bij elkaar bekijken!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:06

mooi hoor, leuke combinatie

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:47

Super combinatie!!!

Mijn favoriete modellen ;) :D !

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:39

Dit plezier verdien je! En wat tof om te zien hoe jullie een combinatie zijn geworden :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:46

Wauw gaaf paard zeg!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:07

Wauwie, wat een gaaf dier zeg!

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:31

Wauw wat een gaaf paard heb je onder je!!! Echt respect voor hoe je na zo een verlies toch de draad weer hebt opgepakt en je paard zo'n transformatie heeft onder gaan. Fijn dat je toch hebt kunnen bewijzen dat hij ook lief kan zijn.
Ik gun je het van harte dat je een "verplichte" pauze moet houden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 12:56

Dank je wel!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:59

Wauw wat een aansprekend paard! Fijn gereden!