Afgelopen weekend hebben we ons M1 debuut gemaakt, exact een jaar na ons L1 debuut.
Ik rijd hem nu vanaf 12 januari 2016 en in het begin was het echt best wel spannend. Hij stond niet als makkelijk te boek, was 2x een half jaar in training gezet omdat hij echt link kon doen. Eigenlijk is iedereen wel gelanceerd. De eigenaren deden nog een laatste poging iemand te vinden voor hem, iemand die tijd wilde investeren in het opbouwen van een band, die rustig en eerlijk reed. Per toeval zag ik dat bericht voorbij komen. Ik was net een week daarvoor na zwangerschapsafbreking bevallen, dus ik kon ook niet gelijk echt gaan trainen.
Toen hij thuiskwam ben ik 3/4 in de week gaan rijden, maar heel rustig. Ik kon zelf ook nog amper iets qua lijf en conditie. Ik moest hem elke keer longeren voor het rijden, anders voelde hij heel spannend aan. Ik kon er echt niet op gaan zitten en hem wel even gaan rijden.
Stapje voor stapje zijn we meer een combinatie geworden, stapje voor stapje zijn we aan elkaar gewend en vertrouwd met elkaar geraakt. Hij heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet. Nadat mijn zadel in mei pas gemaakt was had ik een ander paard onder me. Ik hoefde niet meer te longeren, maar kon aan een los teugeltje met oortjes erop losstappen.
We hebben behoorlijk wat successen behaald, outdoor reservekampioen van de kring in het L1, 11e plaats op de Hippiade. Indoor 4e prijs op de kring van het L2, op de regio de finaleproef met bijna 70% gewonnen. En tussendoor ook nog leuke prijzen en ervaringen.
Afgelopen weekend voor het eerst dus M1 gestart en het ging echt fijn. Kon mijn proef netjes afwerken, fijn rondsturen, en zelfs fijn doorzitten. Afgelopen maandag was de osteopaat er en op mijn verzoek even naar mijn zadel gekeken (zij is ook MSFC'er) en helaas blijkt die dus niet goed te liggen (vorige maand nog aangepast) Hopelijk snel een ander goed liggend zadel.
Ik geniet elke dag van het werken, het rijden en het omgaan met dit paard. Hij is zoooo ontzettend leuk en lief. Dat had niemand een jaar geleden gedacht, dat iemand dat nog over hem zou zeggen.
We gaan voorlopig even kijken hoe alles loopt, mocht het lukken om zwanger te raken dan is het zomerseizoen qua starten wat lastig, misschien dat ik hem zo lang mogelijk door probeer te rijden en dan een keertje Z start als dat lukt. Anders blijven we voorlopig gewoon M starten.

L1 debuut vorig jaar, heel ander paard qua houding en uitstraling
M1 debuut, 200 punten (wel wat hoog vond ik) 2e proef zat ik zelf even te klooien en hadden we 188
Ook zijn het voor mij vrij losse/zachte laarzen, geven weinig steun. Hopelijk is het met mijn nieuwe laarzen stuk minder. Ik heb juist altijd een heel stil been gehad haha
ik ben nu net van de 'longeren voor het rijden' fase af!

mooi debuut!