Vroeger, lang lang geleden heb ik een jaar of 8 op de manege gereden en daarna een jaar of 6-7 een verzorgpony gehad. Toen die verkocht werd ben ik gestopt, nog wel 2 of 3x een les ergens gevolgd maar door mijn angst werd dat niets.
Toen ben ik jaren lang veel te zwaar geweest. Maar al die jaren bleef het maar kriebelen, ooit wil ik een paard. Dit was dan ook een groot deel van mijn motivatie om via een maagverkleining af te gaan vallen. Ik ben nog niet op mijn streef gewicht, maar wel al verder dan ze in het ziekenhuis voorspelden
Dus het werd tijd om weer eens te kijken of ik het nog steeds net zo leuk vond. Afgelopen zomer, heb ik al een stapritje gemaakt en dat beviel me heel goed. (en spannend dat ik dat vond!) Een paar weken geleden mocht ik een klein stukje op de ijslander van een vriendin, helemaal geweldig! gelijk ook een paar passen getolt. En ja toen was het hek van de dam..
Dus gebeld naar een van de plaatselijke maneges en vanochtend dus een privéles gehad. En waar ik echt super trots op ben: mijn man deed mee en heeft voor het eerst gedraaft! (was voor hem de 3e x ooit dat hij op een paard zat)
We willen straks in de zomer vakantie een paardrij rit maken, dus even oefenen kan helemaal geen kwaad.
En om het dan helemaal een paarden dag te maken gaan we vanavond naar een informatie-avond over een mencursus, want dat staat ook al heel lang op mijn wish-list.
Ik stuiter nog wat verder vandaag
(en jeee wat heb ik nu al een spierpijn, dat wordt nog lachen)