7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

line18

7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 17:49

we zijn het rijden aan het oppakken
het gaat de laatste tijd weer steeds beter.
me slechte been doet momenteel eigenlijk helemaal nix meer als ik op het paard zit.
me andere been nog deels.
mijn handen hebben laatste tijd steeds minder kracht,
ik ben met benen en armen/handen wel bezig bij de fysio
ondanks de winter gaat het wel redelijk om door te gaan met rijden.
waar het kan.

we rijden nog met sporen om de kleine hulpen die kunnen ook nog te geven.
en de thideman is ons hulpmiddel dat hij zjin hooft niet zo extreem hoog kan doen.
en hierdoor niet lekker loopt.

ik rij nog altijd niet alleen maar hoop dat dit ooit wel weer komt.
we zijn druk bezig.
we krijgen ook weer meer vertrouwen in elkaar.
en dat is zeer belangrijk.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. galopje
Afbeelding

5.
Afbeelding

filmpjes
1.
https://youtu.be/-5mBXlFzIqQ

2.
https://youtu.be/pf4QcBlncdA

we vinden de galop nog erg moeilijk om er in te blijven.
tips welkom.
graag wel rekening houden met mijn hand/arm en been beperking
Laatst bijgewerkt door line18 op 02-03-17 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:52

Helaas zijn je foto's niet te zien.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 17:53

PrizTwir schreef:
Helaas zijn je foto's niet te zien.

heb ze al aangepast was iets niet goed gegaan.
nu zijn ze wel zichtbaar

janouk

Re: 7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:59

Ik heb je videos bekeken. Maar je paardje is niet rad. Hij is onregelmatig achter in de draf en kan daarom ook niet goed in galop blijven.
Ik denk dat je beter eerst een veearts je paard na kan laten kijken en daarna een fysio de achterhand goed kan laten loswerken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:03

janouk schreef:
Ik heb je videos bekeken. Maar je paardje is niet rad. Hij is onregelmatig achter in de draf en kan daarom ook niet goed in galop blijven.
Ik denk dat je beter eerst een veearts je paard na kan laten kijken en daarna een fysio de achterhand goed kan laten loswerken.

Hier sluit ik me bij aan.
Dit paard hoort nu niet onder het zadel.

Roquefort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:10

Ik schrik van je filmpjes... Je paard is echt absoluut niet rad. Niet meer rijden en een dierenarts ernaar laten kijken.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:17

Ook ik schrok van de filmpjes en ga mee met mijn voorgangers. Hier hoort niet op gereden te worden, bah.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:17

Wat een leuke naam Ieoor!
Alleen moet ik helaas ook concluderen dat je paard echt niet goed loopt, kijk maar eens naar het drafstukje van het 2e filmpje.
Daar zou ik echt niet op gaan zitten, maar toch echt dierenarts voor bellen.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:57

Ik ga ook mee met mijn voorgangers. Stoppen met rijden en na laten kijken. Hij loopt echt niet goed.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:00

oef, ik ga mee met mijn voorgangers. Dier is kreupel

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:05

Ik schrok ook erg van de filmpjes! Echt niet meer rijden hoor! Zie je zelf ook dat hij niet goed loopt? Bij het tweede filmpje zie je het heel duidelijk bij het draf stukje.

Is dit een manegepaard?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:09

Meid, ik hoop dat je geen les hebt, want dan word je flink genaaid. Stap alsjeblieft niet meer op dit paard voor er een goede DA naar gekeken heeft. Vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat je zelf niet in de gaten heb dat hij niet goed loopt. En dat blijkbaar anderen dit ook niet tegen je zeggen vind ik bizar.

Dus
DA erbij
Sporen en thiedeman af
Goed les nemen

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:13

Och mijn hemel
Sorry TS maar hij loopt echt niet goed.
Is er niemand in je omgeving die dit heeft gezien?
Dit kan niet lekker zitten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:19

Jeetje dat dier is echt flink kreupel!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:31

Ik dacht al, He die ken ik ergens van! Ik heb vroeger jouw topics ook bekeken en heb vandaag ook eventjes jouw andere filmpjes op youtube gekeken.

Ik vind dat jouw houding en spanning een stuk verbeterd is sinds jouw laatste topic! En ook goed dat je de slof omgeruild hebt voor een thiedeman :) Alleen loopt Iejoor nu niet zo goed in draf, vergelijk maar eens bijvoorbeeld met een van je filmpjes uit 2013, zie je het verschil met hoe hij loopt? Persoonlijk vind ik hem daar ook lekkerder lopen met alleen een touwtje om zijn nek, hij kan dan wat vrijer door zijn lichaam bewegen.

Ik zou morgen even de dierenarts bellen voor Iejoor, hij loopt nu duidelijk niet goed met zijn achterbenen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:39

Och here. Sorry maar ik vind dit echt heel erg zielig.
Niet meer rijden / met het dier werken en paard laten behandelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:44

Wat een ontzettend braaf paard heb jij, TS, dat hij, ondanks dat hij zich niet goed voelt, toch nog z'n best voor jou doet en probeert te doen wat je hem vraagt.

Echter heb ik ook ontzettend medelijden met dit dier, dat hij in deze toestand bereden wordt. Een niet-paardenmens zou nota bene nog zien dat deze pony ontzettend kreupel loopt. Haal hier alsjeblieft een dierenarts bij om hem te laten nakijken en stap er tot die tijd zeker niet meer op!

Op een filmpje uit 2014 loopt hij al niet lekker, heeft hij al die tijd zo door moeten lopen of heeft hij toen stil gestaan? Dan lijkt het me dat je het nu toch ook moet herkennen, als het 3 keer zo erg is? Erg jammer van zo'n leuke pony.

Tips heb je genoeg gekregen, doe er alsjeblieft ook wat mee!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:45

Ik zie ook duidelijk dat hij kreupel is, vooral op het tweede filmpje.
Ook vind ik het jammer dat je met sporen rijdt, aangezien je pony totaal niet aan de hulpen staat. Dat hij moeizaam in galop gaat en blijft komt hoogstwaarschijnlijk doordat het hem pijn doet.

Inderdaad niet meer rijden, goede (!!!) paardenarts erbij en ik denk dat een fysio of osteopaat ook geen overbodige luxe is.
Ik zou eerst zorgen dat hij weer helemaal fijn in zijn eigen lijf zit voordat je weer aan rijden kunt gaan denken.
Als het dan zo ver is dat je weer kunt gaan rijden, zou ik zorgen dat je terug begint bij de basis. Geen sporen en geen hulpteugels, maar wel goed les.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:49

Ga vooral door met rijden maar alsjeblieft zonder Thieleman en sporen. Doordat je een arm/been beperking hebt is dat denk ik juist "gevaarlijk".

Ook zal ik niet meer op deze pony stappen zoals hij nu loopt. Dat jij niks hebt gevoeld met rijden snap ik nog enigszins. Maar degene die het filmt?! Was dat iemand met of zonder verstand van paarden?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:53

Nies : heb jij eigenlijk het verhaal van de TS starter gelezen? iets vriendelijker mag ook wel.
Ts depper dat je ondanks je beperking wilt en durft te rijden, probeer daarbij zeker aan de hand van filmpjes als je het niet goed kan voelen je paard te beoordelen op kreupelheid.
Ik moet er helaas in mee gaan dat je paardje echt niet lekker loopt, En ik weet niet welke beperking je hebt maar wellicht kan je wat gaan rijden op een revalidatie centrum met manege? zodat ze je beter leren omgaan met je beperking en hoe je dat kan tackelen?
bontejames: kan jij mij uitleggen waarom een tiedeman dan gevaarlijk is?
Veel succes samen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:55

TS ik lees in je profiel dat je uit Roosendaal komt. Ik weet niet welke DA er normaal komt, maar ik kan je paardenpraktijk West-Brabant zeer zeker aanraden!!!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:26

robbie88 schreef:
Nies : heb jij eigenlijk het verhaal van de TS starter gelezen? iets vriendelijker mag ook wel.

Doei. Als TS les heeft vind ik dat oprecht sneu voor haar en dat niemand in haar omgeving ingrijpt idem dito. Een blinde kan nog zien dat dit paard absoluut niet goed loopt. Als ik zoiets zelf niet zou kunnen zien zou ik wel kunnen janken dat niemand mij daarbij geholpen heeft en ik er via internet achter moet komen. Ik ga er toch vanuit dat TS het beste voor haar paard wil.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:29

robbie88 schreef:
Ts depper dat je ondanks je beperking wilt en durft te rijden, probeer daarbij zeker aan de hand van filmpjes als je het niet goed kan voelen je paard te beoordelen op kreupelheid.
Ik moet er helaas in mee gaan dat je paardje echt niet lekker loopt, En ik weet niet welke beperking je hebt maar wellicht kan je wat gaan rijden op een revalidatie centrum met manege? zodat ze je beter leren omgaan met je beperking en hoe je dat kan tackelen?
bontejames: kan jij mij uitleggen waarom een tiedeman dan gevaarlijk is?
Veel succes samen

Gevaarlijk staat tussen haakjes met een reden. Als je moeite hebt met het rijden door bijvoorbeeld een beperking zou ik niet mijn pony met een thiedeman en sporen rijden TENZIJ daar een grondige reden voor is die niet op een andere manier valt op te lossen. Dat bedoel ik met gevaarlijk > op moet passen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:41

jeetje ik had de reacties nog niet eens gelezen maar hoe hij met zn rechter achterbeen loopt is voor mij heel herkenbaar,mijn fjord liep(op het laatst) precies hetzelfde met zn achterbenen, alleen voor liep hij iets korter in zn pas.
als het mijn pony was zou ik hem op foto willen hebben,dit is niet oke.
is hij van jou zelf ts? of is het een 'les' pony?

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:43

De galop vind ik persoonlijk nog redelijk meevallen, maar ik schrok toch wel heel erg van het draf filmpje. Ik vind hem zowel voor als achter echt niet rad. :n Erg braaf dat het beestje voor jou nog zo zijn best doet.. De tips om hem na te laten kijken zijn al vaak genoemd en dit zou ik ook zeer zeker laten doen. Succes met hem in ieder geval..