Ik woon al weer meer dan 4 jaar in Australie waarvan de laatste 2 jaar op een renstal gelegen in een nationaal park op een uur rijden van de bewoonde wereld. Wij hebben een bedrijf van 170 hectare met ruimte voor 220 race paarden en een afgesloten quarentine plek voor Hong Kong. Wij werken samen met de grootste trainers van Australie en het is werkelijk waar een genot om hier iedere ochtend te rijden!
Vanwege mijn dressuur achtergrond krijg ik wel vaker paarden toegezonden die een 'freshen up' nodig hebben, of als de trainer het noodzakelijk vindt. Ik heb zelfs de eer gehad om een paard te mogen trainen die aan de melbourne cup meedeed!
Maar een van mijn favo stoute paarden is niemand minder dan Mr Cheeky, zoals ik hem zelf graag noem, en hij doet zijn naam eer aan

Vanwege die naam kwam hij daarom ook in mijn 'arena' terecht om hem even weer in het gareel te krijgen en lekker een beetje dressuurmatig te trainen.
Een tijd geleden was een vriendin op bezoek en we besloten om een aantal sfeer plaatjes te maken, kijk en geniet!

Ook train ik iedere dag tussen de 8 en 15 volbloeden op de baan. Dit is Wayed Zain, een hengst die in het bezit is van een van de sheikhs in Dubai, vandaar ook zijn brandmerk EP, Emirates Park.

En om nog even een beeld te geven hoe onze 3km track eruit zien

Stukje slow work van een tijdje terug:

Deze video is gemaakt voor de eigenaar van dit paard, hij woont namelijk in Hong Kong. Mijn bazin krijgt wel altijd de vraag of 'the lovely Dutch lady' zijn paard toch wel rijd
Doei
en bedankt voor het kijken!
Vooral die laatste foto ... wow ... echt een gaaf paradijslijk sfeertje!