2016 was voor Tych een rustig jaar. Geen fotomeetings, geen weekendje weg, minder rondjes. Wél een verhuizing naar onze nieuwe boerderij en verder.... Dat laat ik graag zien in foto's.

Januari
We begonnen het jaar met een nieuw iets voor ons: boom- én bitloos op pad! Ging super, zelfs gelijk maar een galopje meegepakt, haha.

Tycho lacht erom, zoals je ziet

Tycho kreeg zijn 2e cranio-sacrale behandeling. Hij doet het er goed op en het helpt hem echt.
http://boktimg.nl/img/m/UCeJHn.jpg
Februari
Jeej, de maand van de Straô! We proberen ieder jaar mee te doen in Noordwelle. Veel paarden, merendeeld trekpaarden en veel bekenden, heerlijk!

In oktober 2015 zijn ze midden in de polder gestart met de bouw van ons nieuwe bedrijf, dus daar zijn we regelmatig heen gereden om te kijken.
http://boktimg.nl/img/m/j9tgXm.jpg
Maart
In maart zijn we zelf verhuisd naar ons nieuwe bedrijf, daardoor wat minder ritjes, want Tych en z'n matties bleven nog even op de oude lokatie staan. Veel heen en weer rijden dus (besef je gelijk weer hoe verwend ik ben met m'n paarden aan huis
)Wel tijd gemaakt om af en toe ultiem te genieten met m'n knapste, liefst op strand!

Gelukkig konden de paarden eind maart ook naar de nieuwe lokatie komen.
April
Tycho had duidelijk last van de verhuizing. Hij viel af, was saai en chago. Hij heeft extra behandelingen cranio gehad en ik ben hem bij gaan voeren, want hij viel echt te ver in.
Af en toe een ritje, zoals hier, met al onze paarden, hond mee en ons nieuwe bedrijf op de achtergrond.

Afwisseling is sowieso heel belangrijk voor hem, en nu dus nog meer, dus hem meegenomen naar Westerschouwen, samen met maatje Caap van Gerr@bokt, om te genieten van een ronde door de Domeinen.
Mei
M'n knapste begon weer bij te trekken en samen verkenden we de nieuwe rondjes hier in de polder.

Eind mei hadden we weer onze eerste ringrijdwedstrijd van dit jaar! Oefenen doen we niet meer (we wonen niet meer in zeeland en heb hier geen baan), dus het is nu ieder jaar weer een verrassing hoe hij het doet en vooral hoe ik het doe, haha!

Juni
Wat is het hier moooi.....

Juli
Helaas z'n sokken moeten scheren voor de CPl en de mijten... Niet leuk wat er vanonder kwam en het is nog styeeds niet helemaal dicht. Bah
Grootste dieptepunt van 2016 bij Tych, zonder twijfel. 
http://boktimg.nl/img/m/dX8lYx.jpg
We hebben al veel mooie plekken ontdekt

En niets heerlijkers dan met goed gezelschap genieten van de zonsondergang op strand
Tycho en Daan gaan zo goed samen. Zelfde tempo, zelfde streken en beide gek op de zee.
Augustus
Deze maand reden we onze laatste 2 ringrijdwedstrijden van dit jaar. We hebben dus niet veel gereden, maar wel iedere wedstrijd goed genoten.
We hebben eerst een demonstratie op de Burghse Dag in Burgh-Haamstede gereden, in boerengoed (klederdracht). Tych was fantastisch! Gekke bokkensprongen, hard door de baan en ongeduldig doen
Ik wist niet wat ik meemaakte, zó gelachen om 'm 

We hebben een melkveebedrijf met jersey koeien. De paarden stonden tijdelijk bij de kalvers in stal en af en toe kruipt er eentje door of over het hek. Vind Tycho helemaal niet erg, hij vindt ze zo leuk en doet niets liever dan kroelen met ze.

September
Dit jaar voor t eerst met paard én hond naar strand geweest. Hond is helemaal koekoek van strand, dus samen galopperen en rennen vindt ie helemaal geweldig. Genieten is het.

Oktober
De dierenspeciaalzaak VitaDier hier op het dorp kreeg trekpaardenhalsters in het assortiment en Tycho mocht model spelen voor op de site etc. Normaal is hij best een fotomodel en staat ie vrijwel altijd met z'n oren naar voren, maar nu natuurlijk net niet haha
Wat een clown! Maar goed, alles uit de kast gehaald en ja hoor, gelukt en hij staat er goed op! 
November
Vorig jaar waren we voor het eerst gevraagd de Sint rond te rijden tijdens de intocht in Zierikzee. Dat was toen van alle kanten erg goed bevallen, dus ook dit jaar waren we weer gevraagd. Tych vond het weer helemaal geweldig, lekker vrolijk, overal kijken en snuffelen en kroelen met alle kinderen

December
Een kennis van me had nog een cultivator over, een echt antieke waar z'n opa nog mee op het land heeft gewerkt met z'n paarden. Die heb ik overgenomen en Tych ervoor gezet om de bak te slepen. Het was ruim 3 jaar geleden dat hij zo'n rammelend ding achter zich heeft gehad, maar het was alsof het gister was. Superscherp ook op de hulpen, topknol!

Al met al toch best een veelzijdig jaar, leuk om dat nu zo te zien.
Hopelijk volgend jaar ook weer een mooi jaar, met fijne rondjes, af en toe ergens anders een dagtocht rijden en vooral een gezond jaar voor m'n knapste!

Bedankt voor het lezen! En een heel gezellige jaarwisseling allemaal!
groetjes
Besefte ik me ook nadat ik dit topic had gemaakt