Ons 2016 begon redelijk bewogen, Bearie was heel onrustig op stal en werd de volgende ochtend gebeld dat hij was uitgebroken en bij een merrie de box in was gesprongen... Met als gevolg dat hij niet meer in de uitloop mocht en op een box van 3,5 bij 3,5 wat zo tegen mijn natuur in gaat... gevolg hiervan was een extreem druk paard.... Hij moest ook gevoerd blijven worden want we hadden de hengstenkeuring in de planning staan... hoe gaan we dit allemaal rondbreien spookte er meerdere malen door mijn hoofd het beste er van maken zoveel mogelijk naar buiten en van de kleine dingen genieten. waaronder zijn prachtige hoofd

Ook hebben we rustig aan het rijden opgepakt veel aan de longe laten lopen om zijn energie eruit te gooien vond hem met zijn 3,5 nog vrij jong om vol aan het werk te gaan dus rustig aan gedaan met hem. En toen stond de Hengstenkeuring voor de deur. Dit zette ik na afloop op Facebook:
Citaat:Voor alle nieuwsgierige, zoals jullie misschien wel konden bedenken is de keuring een beetje tegen gevallen.... Meneer had een beetje veel energie waardoor hij ging stuiteren. Volgende keer gaan we er maar iets minder voer in gooien en dan maar iets minder goed op gewicht maar wel braaf.... Wij vonden het helaas tegenvallen en hebben ook besloten voorlopig niet meer op keuringen te verschijnen voor meneer een beetje volwassen is en al vaker op vreemd terrein is geweest! Wij gaan vooral genieten van het (buiten)rijden en van elkaar! Hij had trouwens 143 punten maar was afgerekend op zijn gedrag en dat hij zichzelf niet wilde tonen.... 1e premie waardig was hij wel!
En dan was er ook nog het dilemma van stalling in de randstad, maar vanmiddag nog 1 gesprek en hopelijk kan hij vanaf 1 mei daar lekker van het weideseizoen genieten en kunnen we lekker doortrainen na zijn vakantie! Als hij het zo blijft doen gaan we na zijn zomerstop ook langzaam aan een wedstrijdje denken maar dat wordt vervolgd!

Gelukkig had ik al een fotoshoot op de planning staan met Hypofocus, het begin van de dag leek het er op dat het weer onze shoot in het water zou laten vallen... Maar om 10 uur begon het open te trekken en was het fantastisch weer! Voor het eerst samen gereden op het strand kijk en geniet mee!

Na dit alles begon ik steeds meer van hem te genieten hij mocht niet weg hij hoort bij mij! Ik heb een stuk land kan ik daar geen paddock voor hem maken en een stuk wei voor hem omheinen? maar achter een stroomdraadje blijft hij niet staan... Dan maar even een risico nemen en een hekwerk van 100 meter de grond in te zetten met de hand.... maar door alle lieve mensen om mij heen stond hij binnen een maand op zijn nieuwe plekje. Ik kreeg een heel ander paard terug super relaxt en hij werd weer zoals ik mijn Bearie ken! Hij heeft wel een aantal maanden vrij gehad waar hij vooral weer even mocht genieten van het paard zijn!

Ook zijn we begonnen om het rijden weer op te pakken krijgen nu 1x in de 14 dagen les en de eerste wedstrijd staat op de planning voor 2017 geen hengstenkeuringen voorlopig meer voor ons, misschien over een paar jaar meer eerst de sport samen in! Respect als je alles gelezen hebt en een reactie zou leuk zijn
Zo mooi compact, lengte in de benen, correct gebouwd, goed in het behang, prachtig koppie, en vriendelijk maar wakker karakter, hij komt er wel!

we gaan zeker door zonder de keuringen voorlopig!