He is just a dream...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bear95

He is just a dream...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 22:28

Ons 2016 was voor mij en Bearie een bewogen jaar zo heb ik veel tranen gelaten om hem, zelfs getwijfeld om hem te verkopen, misschien toch ruinen? Waarom hengst houden als hij 23 uur per dag op stal zou moeten staan zonder vriendjes... we gaan maar eens beginnen met ons 2016.
Ons 2016 begon redelijk bewogen, Bearie was heel onrustig op stal en werd de volgende ochtend gebeld dat hij was uitgebroken en bij een merrie de box in was gesprongen... Met als gevolg dat hij niet meer in de uitloop mocht en op een box van 3,5 bij 3,5 wat zo tegen mijn natuur in gaat... gevolg hiervan was een extreem druk paard.... Hij moest ook gevoerd blijven worden want we hadden de hengstenkeuring in de planning staan... hoe gaan we dit allemaal rondbreien spookte er meerdere malen door mijn hoofd het beste er van maken zoveel mogelijk naar buiten en van de kleine dingen genieten. waaronder zijn prachtige hoofd
Afbeelding
Ook hebben we rustig aan het rijden opgepakt veel aan de longe laten lopen om zijn energie eruit te gooien vond hem met zijn 3,5 nog vrij jong om vol aan het werk te gaan dus rustig aan gedaan met hem. En toen stond de Hengstenkeuring voor de deur. Dit zette ik na afloop op Facebook:
Citaat:
Voor alle nieuwsgierige, zoals jullie misschien wel konden bedenken is de keuring een beetje tegen gevallen.... Meneer had een beetje veel energie waardoor hij ging stuiteren. Volgende keer gaan we er maar iets minder voer in gooien en dan maar iets minder goed op gewicht maar wel braaf.... Wij vonden het helaas tegenvallen en hebben ook besloten voorlopig niet meer op keuringen te verschijnen voor meneer een beetje volwassen is en al vaker op vreemd terrein is geweest! Wij gaan vooral genieten van het (buiten)rijden en van elkaar! Hij had trouwens 143 punten maar was afgerekend op zijn gedrag en dat hij zichzelf niet wilde tonen.... 1e premie waardig was hij wel!
En dan was er ook nog het dilemma van stalling in de randstad, maar vanmiddag nog 1 gesprek en hopelijk kan hij vanaf 1 mei daar lekker van het weideseizoen genieten en kunnen we lekker doortrainen na zijn vakantie! Als hij het zo blijft doen gaan we na zijn zomerstop ook langzaam aan een wedstrijdje denken maar dat wordt vervolgd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig had ik al een fotoshoot op de planning staan met Hypofocus, het begin van de dag leek het er op dat het weer onze shoot in het water zou laten vallen... Maar om 10 uur begon het open te trekken en was het fantastisch weer! Voor het eerst samen gereden op het strand kijk en geniet mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na dit alles begon ik steeds meer van hem te genieten hij mocht niet weg hij hoort bij mij! Ik heb een stuk land kan ik daar geen paddock voor hem maken en een stuk wei voor hem omheinen? maar achter een stroomdraadje blijft hij niet staan... Dan maar even een risico nemen en een hekwerk van 100 meter de grond in te zetten met de hand.... maar door alle lieve mensen om mij heen stond hij binnen een maand op zijn nieuwe plekje. Ik kreeg een heel ander paard terug super relaxt en hij werd weer zoals ik mijn Bearie ken! Hij heeft wel een aantal maanden vrij gehad waar hij vooral weer even mocht genieten van het paard zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook zijn we begonnen om het rijden weer op te pakken krijgen nu 1x in de 14 dagen les en de eerste wedstrijd staat op de planning voor 2017 geen hengstenkeuringen voorlopig meer voor ons, misschien over een paar jaar meer eerst de sport samen in! Respect als je alles gelezen hebt en een reactie zou leuk zijn *\o/* *\o/*

Niene87

Re: He is just a dream...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:31

Bear!!! <3
knappe kerel

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:42

<3 Hij wordt echt zo onwijs knap nu!

En jullie hebben een bewogen jaar gehad, maar hij staat er nu zo supergoed bij!! Echt prachtig, als je maar in je dromen blijft geloven!! Ik ben stiekem wel een beetje (erg) verliefd aan het worden op jouw knappe heer! :o Zo mooi compact, lengte in de benen, correct gebouwd, goed in het behang, prachtig koppie, en vriendelijk maar wakker karakter, hij komt er wel!

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 08:04

Thanks nienke!
@caily Precies zoals die is :o En dan nog van mij zijn! Thanks voor t compliment! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:11

Waaauw wat een pracht beest! <3 <3

Ennuh, vertel me je geheim van de witte sokken. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:23

_Dominique schreef:

Niet het geheim van de TS maar ik heb een tijdje een tinker bijgereden. Die sokken waste ik altijd met vloeibare groene zeep :j

TS wat een prachtdier! Ga je nog heel veel plezier aan hebben :wow:

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:08

Ik had een tinker met magische sokken. Die waren altijd spierwit. Deed ik niks aan behalve af en toe beetje cowboy magic erin smeren

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:29

Mooie Tinker!

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:45

Mooi verhaal zo ups en downs maar zoals je het op schrijft toch positief.
Als je een hengst hebt weet je wel wat er mogelijk is.
Veel geluk voor jullie verder. :)

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 12:32

_Dominique schreef:

Dank je wel! Al heb ik ook heel lang getwijfeld om jouw merrie niet te kopen dit jaar wat een gaaf dier <3 het geheim is veel warm water en silver shampoo, groene zeep,betadine en een geduldig paard :')

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 12:34

PimxBotje schreef:
Mooi verhaal zo ups en downs maar zoals je het op schrijft toch positief.
Als je een hengst hebt weet je wel wat er mogelijk is.
Veel geluk voor jullie verder. :)

Iedereen bedankt! Jaa met een hengst wordt je steeds creatiever en naar mate het vertrouwen groeit aan beide kanten gaat 't steeds beter!

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:13

Een prachtige verschijning in het echt! Laat die hengstenkeuring voor wat het is. En geniet van jou super knappe paard!!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:24

Wat een prachtige tinker. Veel succes in 2017 , komt vast goed :j

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:30

Lekker beest! Heel veel succes met de komende wedstrijden!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 06:43

Mooie Beer <3

Het is jullie zo gegund want wat heb je hard gewerkt!

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 07:46

@anne jij nog bedankt voor je foto's en Thanks voor het compliment O:) we gaan zeker door zonder de keuringen voorlopig!

@molfre Jaa hij is fantastisch en wij zijn super blij dat jullie dit jaar in ons leven zijn gekomen <3

De Rest Heel erg Bedankt, We gaan heerlijk van elkaar genieten!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:43

Bearie!

Het is zo'n drama paardvriendelijke stalling voor een hengst.. Wat fijn dat je zo'n leuk plekje hebt kunnen realiseren.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 10:00

jorretje schreef:
Bearie!

Het is zo'n drama paardvriendelijke stalling voor een hengst.. Wat fijn dat je zo'n leuk plekje hebt kunnen realiseren.

Jaa zeker wel... Jij weet er natuurlijk ook alles van hoe gaat 't met Gijs nu?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:43

Wat lief dat je dat vraagt :)
Gijs gaat super, hij is helemaal op zijn plekje
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:58

Ik volg jullie natuurlijk ook op facebook, maar volgens mij gaat het top bij jullie!

Keuringen zijn niet het belangrijkste, genieten is het belangrijkste en dat gaat vast helemaal goed!
Wie weet zie ik je binnenkort wel een keer of wedstrijd, of misschien over 1 1/2 jaar weer op stal :)

Geniet van je mooie kudde!

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:03

Deze Tinker vind ik wel heel leuk!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:04

ik ben verliefd <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:04

Wat is hij toch gaaf!! Fijn dat je een veel betere, paard vriendelijke plek hebt gevonden voor hem. Op naar 2017!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:20

Wauw wat is die mooi geworden! Heel veel plezier gewenst in 2017, dat gaat zeker goed komen. :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:05

Volgens mij heb ik hem nog ooit op een Keuring in Rosmalen gezien kan dat?
Ik weet nog dat ik toen dacht: : wat een ielige tinker zeg". Maar jee wat is die mooi opgeknapt! <3
Echt respect, het is nu een plaatje!