Er komen zoveel leuke ITP-topics voorbij dat ik het niet kon laten om ook mijn allereerste (ITP) topic te openen. Hiermee wil ik jullie meteen voorstellen aan mijn super leuke puppypaard Flint. Flint is sinds 20 juli van dit jaar mijn eigen paard. Ik ben weer helemaal terug naar full-on penny modus
Het begon allemaal toen ik in juli met een groep studenten van de Wageningen University & Research (waar ik mijn master volg) naar PMO in Drachten ging om ons Ruiter- of Menbewijs te halen. Ik ging voor mijn ruiterbewijs. Omdat we met zo'n grote groep waren heeft PMO enkele paardjes geleend van een manege in de buurt. Omdat ze niet heel goed wisten wat voor paarden het waren - natuurlijk allemaal braaf, maar je hebt braaf en braaf - werden de gevorderde ruiters gevraagd om deze paarden eerst "uit te proberen". Zo geschiedde.. samen met 4 andere meiden liepen we de stal binnen. Waar normaal de paarden werden ingedeeld liet onze instructrice ons nu kiezen: "Nou dames, vecht het maar uit. Ik zie jullie zo in de rijbak?". En daar stond ie dan, met een pluk hooi nog in zn mond stond ie ons met zn nieuwsgierige blik aan te kijken. Ik en nog een ander meisje zeiden in koor: "ik wil wel op die schimmel!"
Ships.. naja ok, ga jij er maar op dan.. Ik ging wel op die vos die naast hem gestald stond. De rest van de paarden werd verdeeld, maar ik liep toch nog even naar die leuke schimmel om hem een aai te geven. "Hee knapperd" zei ik tegen hem, waarop het meisje die op hem zou rijden zei: "jij mag anders ook wel op hem hoor.."
"Ja? Graag!"
En dus mocht ik die dag op Flint rijden. Of Dodo, hoe we hem die week ook wel liefkozend noemden.
Vanaf de eerste minuut was ik verliefd!

Meteen werd Flint ook tijdens de middag-les door mij "gereserveerd". En ook die dag erna. Blijkbaar was het nogal obvious dat ik mijn hart aan die leuke Dodo verloren had.. want op de 2e dag dat ik hem reed bood de instructrice aan om contact te zoeken met de eigenaar, want hij was misschien wel te koop.
Te koop? Uhm jaa.. maar nee.. Dit was niet de bedoeling! Ik mocht van mezelf wel een eigen paard, maar pas als ik afgestudeerd was. En dat zou pas in de zomer van 2017 zijn! Dit is een jaar te vroeg!
Leuk idee dus, maar laten we dat maar niet doen., Maar die avond, en de avonden erna heb ik het er met mijn onwijs gezellige kamergenoot voor die week vaak over gehad. Zo vaak dat ik betwijfel of ze niet gek van me werd. Na een thuiskomst - mét Ruiterbewijs in the pocket - kon ik Flint niet uit mn hoofd zetten en heb ik de eigenaar gebeld. Inderdaad, Flint was te koop.
En zo stond nog geen 2 weken later mijn allereerste eigen paard opeens op stal!
Eerste dag "thuis"

De eerste weken heb ik veel tijd bij Flint doorgebracht. Lekker tutten en wassen (het was zó warm eind juli) en met een boek in de schaduw zitten terwijl Flint iedere 15 min even gedag kwam zeggen.

Onze eerste selfie!

Nadat de zadelmaker is langs geweest en we een fijn zadel hebben uitgekozen wat Flint goed lag (na enkele aanpassingen) en mij ook goed paste konden we ook onder het zadel aan het werk.
Onze eerste keer rijden met ons nieuwe zadel:

En dus konden we ook lekker naar buiten!

Inmiddels zijn we al weer ruim 5 maanden verder en hebben we laatst onze eerste Finesse les gehad van mijn Parelli instructrice. En dat ging goed, hij liep zó lekker!
Ik vind het heerlijk om met een los teugeltje lekker Freestyle te rijden, maar dit was toch wel echt gaaf. Sommige momenten voelden bijna magisch.. ik kan het eigenlijk maar lastig beschrijven. Maar wat kan mijn paard mooi lopen

Het laatste weekend van oktober hebben Flint en ik ook meegedaan met de Autumn Desert Trail. Wat was dat gaaf! Paardje vond het geweldig.

We reden met een lang teugeltje over de zandvlakte terwijl iedereen om ons heen aan het racen was, en na even een paar keer heen en weer gereden te hebben mocht Flinty ook even gaan.

(foto door John Bruininck)

(foto door Amanda Melchior)
Volgende maand verhuizen we naar een andere stal dichter bij huis zodat ik vaker naar Flint toe kan gaan (nu 40 km enkele reis, straks 10) en we springlessen kunnen krijgen. Flint kan heel goed springen (van tijd tot tijd springt meneer over de bakrand van 1.20 heen omdat het gras daar groener is
) en ik vind het ook erg leuk!Ik kan niet wachten om deze nieuwe periode te beginnen en nog meer nieuwe dingen te leren samen met mijn super puppypaard!
ik dacht eerst Huh? Hoe weet zij nou dat dat Vosje niet zo leuk was.. Maar dat ben jij natuurlijk!
? Ben je al op zoek maar een eigen paardje?

leuke combinatie en veel succes samen!