Alpenquarter Jim on the road!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Alpenquarter Jim on the road!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 10:31

2016, een jaar waarin we veel op pad zijn geweest. Als je paard na 5 jaar ellende trailermak is geworden, moet je daar gebruik van maken natuurlijk :D

Het jaar begon met een verhuizing. We begonnen het nieuwe jaar op een nieuwe stek.
Voor Jim veranderde er niet zoveel, behalve de omgeving. Maar hij kwam nog steeds 24/7 buiten met een maatje. En met dat maatje klikte het gelukkig heel snel.
Voor mij veranderde er heel veel. Ik ging opnieuw naar een privéstal, maar dan volledig doe-het-zelf.
[ITP] Operatie verhuizing geslaagd!

Al snel kwam zijn vaste-amazone-als-ze-bij-opa-en-oma-logeert een rondje rijden. Toen ze voor het eerst op Jim reed had ze nog geen les gehad. Maar inmiddels rijdt ze al een paar jaar op de manege. Dus ze wilde wel springen. Jim is een uitdaging met springen. Hij heeft een balkenfetish en gaat er nog wel eens iets vaker over dan jij wil :+
Maar ze deed het dapper en heeft echt gesprongen. Brave kinderpony :+:
Afbeelding

Zelf doe ik ook nog wel eens een poging. Maar niet hoger dan dit :=
http://boktimg.nl/img/m/NNKn5a.jpg

Omdat ik dit jaar wedstrijden wilde gaan starten bij de WRAN, werden de trainingen ook steeds serieuzer.
Afbeelding

En in maart hadden we dan ons debuut! Op de 1e Triple X show. Foutje met inschrijven, want dat was wel een erg grote show om te beginnen :+
Desondanks deed hij het braaf. Bij de In Hand Trail werden we zelfs als 3e geplaatst *\o/*
Afbeelding

De trail ging echter wat minder goed. Door alle opgekropte spanning werd hij nogal druk en als je dan moet beginnen met stilstaan bij het hek....
Tsja, dan krijg je dit :=
Afbeelding

De Ranch Riding was ons 3e onderdeel. Dat leverde een DQ op door het missen van de cirkel. Maar wat een leuk onderdeel. Dat smaakte naar meer! Dus ingeschreven voor een clinic.

Tussendoor was het eerst nog tijd voor de Sponsorrit Samen Sterk. Een prachtige rit door de Ambachtsheerlijkheid, die ik georganiseerd heb met Liesbethje. Wij hebben de route eerst voorgereden. Braaf peerd aan de trailer :+:
Niet te geloven dat hij voorheen nooit in de buurt van de trailer wilde komen.
[RIJ-ITP] Sponsorrit "Samen Sterk", de proefrit, hertjes enzo :D

In april was de clinic Ranch Riding aan de beurt. Gegeven door Anja Diephout, georganiseerd door de DAWRA. Super gezellig en enorm leerzaam! Echt een onderdeel waar wij wat mee kunnen :j
[WN-ITP] Clinic Ranch Riding met alpenquarter Jim
Afbeelding

Ook in april vertrokken we naar Bergen op Zoom voor een fotomeeting in cowboystyle. Wat een leuke meeting en wat een toffe foto's zijn daar uitgekomen: [ITP] Alpenquarter Jim @ fotomeeting Cowboystyle Bergen op Zoom
Afbeelding

En als laatste in april, de AVS Western Riding cup, waar ook WRAN-onderdelen werden uitgeschreven.
[WN-ITP] Met mijn dikbil tussen de deukneuzen, AVS Western Riding cup
Hij misstaat echt niet tussen de deukneuzen :D
Wat was hij druk :=
Afbeelding

Een erg gezellige show! Weer veel geleerd! Wat DQ's, maar ook een 1e plaatsing in de Ranch Riding *\o/*
Afbeelding

In mei reden we nog een WRAN-show, maar hier heb ik geen foto's van. We hadden net geen plaatsing in de Ranch Riding, we hebben geproefd aan de reining en wel werden we als 6e van de 14 geplaatst in de trail *\o/*

Omdat springen met een westernzadel echt ruk is, heb ik een springzadeltje aangeschaft en hebben we een springlesje genomen. Voor de afwisseling :D
Afbeelding

In juli was het hoogtepunt van dit jaar. We zijn samen op vakantie geweest naar de Veluwe. Fantastisch :+:
Marlies heeft daar prachtige foto's gemaakt van mijn knappe dikbil!
[ITP] Mijn sp(r)ookje op de Veluwe door Marlies Trap Fotografie
Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/Z4820m.jpg

http://boktimg.nl/img/m/TullD6.jpg

In augustus hebben we samen met bokker Duke een kennismakingsclinic TREC gevolgd bij Mirjam Nelisse. Wat een leuke tak van sport! Door zijn trailervaring pikte hij het razendsnel op. Zeker voor herhaling vatbaar!
[TEN-ITP] Kennismakingsclinic TREC
Afbeelding

Helaas bleek zijn zadel al een tijdje niet goed te liggen. Ik schrok me kapot toen dit ineens tevoorschijn kwam toen hij zijn wintervacht ging krijgen. Ik heb nooit wat aan hem gemerkt...
http://boktimg.nl/img/m/LTbCy9.jpg

Omdat ik even geen zadel had, heb ik langer kunnen wachten met scheren. Ik heb van het voorjaar een eigen apparaat gekocht en nu kon ik het eindelijk uitproberen.
En toen stopte het apparaat ermee... :=
Hij heeft een week zo rondgelopen :=
Afbeelding

Gelukkig waren het de messen en na slijpen werkte het weer. :D :+

Zijn oude zadel is er niet meer op geweest uiteraard en ik ben snel gaan zoeken naar iets anders. Ik was er wel een beetje klaar mee. In 8 jaar tijd 7 zadels verslijten is best heel veel. En toen kwam ik op de Freemax Western uit. Semi-boomloos. Ideaal voor ons! We konden een zadel een week proberen en Jim liep er super fijn onder. En dus maar over gegaan op aankoop van een nieuwe Freemax.
Afbeelding

Omdat doe-het-zelf mij teveel werd met de vele uren die ik werk, besloot ik Jim opnieuw te verhuizen. Voor hem wel weer stress, maar ik ging het niet meer trekken. We verhuisden naar een volpensionstalling, waar Jim 24/7/365 in een groep in een kleine paddock paradise staat. Ideaal! Hij alles wat hij nodig heeft en ik hoef alleen maar de leuke dingen te doen met hem. Hij is al goed op zijn plek en stond na een dag al in de groep. Heerlijk :+:

Onze eerste buitenrit op de nieuwe plek is ook al een feit. Dat staat hier nog helemaal niet in het overzicht, maar elke zondag probeer ik te genieten van dit uitzicht :+:
Afbeelding

Op naar een nog mooier jaar, met nog leukere dingen!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 08-11-16 10:54, in het totaal 4 keer bewerkt

Imre

Re: Alpenquarter Jim on the road!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:34

Leuk overzicht Amanda! En wat onzettend fijn dat jullie nu samen met de trailer op pad kunnen!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:37

Wat een leuk verslag. Jij hebt echt een heel veelzijdig paard zeg! Superleuk dat jullie zoveel verschillende dingen doen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:52

Wat een mooi topic. :D Hij is van alle markten thuis, gaaf!
En ik moest wel een beetje lachen van het scheren dat ht apparaat er mee op hield haha.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:57

wat een leuk overzicht, en wat een prachtig zadel heb je! Ik ben uiteindelijk toch voor een boomzadel gegaan maar die freemax zadels blijven heel mooi! Veel plezier samen volgend jaar!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 10:58

Dank jullie wel! Ja, het kost wat (veel!) moeite, maar na 8 jaar is hij echt het paard dat ik eigenlijk 8 jaar geleden al had willen kopen.
Ik kwam er net achter dat ik de TREC clinic nog vergeten was, dus nog even toegevoegd.

Hij is enorm veelzijdig en ik wil ook van alles uitproberen. Western is wel echt onze basis, samen met de lange buitenritten die we maken. En links en rechts proeven we aan andere dingen. Vakantie, TREC, springen, enz.
Hij probeert alles voor me. En regelmatig ook niet (geen zin, liever rennen naar de uitgang :+ ), waarop ik hem het liefst achter het behang plak.

Maar eigenlijk is het gewoon wel een wereldpaard. Niet 1 dag is hetzelfde :+:

Chasey: ja, ik achteraf ook hoor. Ik scheer al heel wat jaren paarden, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Het zag er niet uit :=
Maar goed, na een week was het ook weer opgelost :D

Wildgirl: Ik twijfelde de vorige keer al, maar toen ben ik ook voor een boomzadel gegaan inderdaad. Maar nu toch maar de Freemax. En tot nu toe geen spijt van. Het zit heerlijk, het ligt fijn, Jim loopt er fijn mee. Heel tevreden tot nu toe :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:12

Hoe heb je het trailerprobleem uiteindelijk opgelost? Ik herinner me wel topics over je trailerproblemen, maar heb niet meegekregen wat nu de juiste aanpak voor hem was.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 11:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:22

Knappe Jim <3 jullie hebben toch veel bereikt de afgelopen jaren. Trots :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:52

Zo leren ze het best, om gewoon van alles aan te bieden :j En zo leuk om te zien dat Jimmie dat allemaal zo leuk doet. En de RR is écht jullie ding, dat moet je absoluut blijven doen!!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:56

Ha, daar is Jim, een van de leukste dikbillen van Bokt. Dit jaar had een hoog "lol met je knol"-gehalte zo te zien. Gaaf, dat jullie nu alle leuke dingen kunnen doen die je al jaren had willen doen. Dat er nog maar veel leuke dingen mogen volgen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:07

Ja daar is Jim! Vind nog steeds dat hij er het hele jaar zó vreselijk goed uit heeft gezien en ziet! Hij is echt een plaatje van een haflinger!
En zo fijn dat jullie nu volop samen kunnen genieten van het op pad gaan! Is jullie enorm gegund :j

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:10

Wat een mooi overzicht! Op naar een mooi 2017 met weer zulke leuke uitjes!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:24

Jimbo. <3

Heel leuk overzicht, Amanda! Echt een veelzijdige pony en jullie vormen samen een leuke combinatie. <3

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:58

Wat ziet hij er goed uit zeg en fijn dat de freemax bevalt.
Wij zijn ook nog erg tevreden.
Gelukkig is de verhuizing goed gegaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 09:40

Dank jullie wel!

Ja Jim is momenteel echt mooi op gewicht en in prima vorm. Door de zadelwissel is hij wel wat bespiering kwijtgeraakt, maar dat komt er alweer wat bij. Gaat vrij snel wat dat betreft.

Rije: RR blijven we ook zeker doen. Nu eerst bijkomen van de verhuizing en in het nieuwe jaar gaan we er weer tegenaan.

Maflinger_S: lol met je knol? >;) We zijn heel serieus bezig hoor! :j :D
Maar wel alles op zijn tempo en met veel plezier :))

horsii: ja echt super fijn zadel :j Ben er heel blij mee.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:31

Leuk overzicht!! Jullie zijn echt ondernemend :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:25

Ziet er goed uit!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:42

Je hebt uitgelicht weer gehaald :D!
Wat is Jimmie toch volwassen geworden en heerlijk om te zien dat jullie samen zo lekker genieten <3

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:01

Wat een leuk overzicht, het plezier straalt er van af !
En toch weer verhuisd zie ik ? Ideaal hoor zo'n paddock paradise, zeker als het volpension is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:46

Ja, was niet de bedoeling om nog binnen het jaar weer te verhuizen. Ik hoop ook dat dit voorlopig de laatste keer is :j
Maar desondanks bevalt ons nieuwe plekje erg goed. Jim is al aardig gewend en ik heb het ook naar mijn zin.

Lisette: dat mag onderhand ook wel met zijn 11 jaar :D

Bedankt allemaal!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:11

Jullie zijn een leuk stel Amanda :D Ziet er goed uit allemaal.
Heel veel plezier nog samen!

sammie214

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:56

Leuk overzicht! knappe haf heb je <3

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:53

Wat een gave haf heb jij zeg! Ben gek op die veelzijdigheid.
En een westernzadel en daar achter echte halflinger boterham billen, ik ben verliefd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:18

Wat een leuk topic, Izza (Waar Jim nu bij staat) heb ik nog een tijdje verzorgd/gereden wat grappig!