Florion, het jaar met vooruitgang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Florion, het jaar met vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 05:08

Nadat 2015 vooral eigenlijk k*t was, en die jaren ervoor is dit wel een jaar waar ik blij op terug kan kijken. Florion hebben we gekocht nadat het paard wat ik ervoor reed kissing spines bleek te hebben. Na een lange zoektocht was daar Florion, een 4,5 jarige onbeleerde brutale aap.

Zelf zadelmak gemaakt en het begin ging voorspoedig. Helaas issie in 2015 eigenlijk alleen maar kreupel geweest, en waarom? De kliniek begon eerst over atactisch, hier geloofden wij dan weer niet in omdat het telkens een andere kreupelheid was. Osteo etc erbij gehad, die kwam tot de conclusie hypermobiel. Telkens na de behandelingen ging het wel weer, maar het kwam telkens terug. Tot het najaar, toen bleef die eigenlijk altijd wel goed..

Maar wat was het nou? Hij is dat jaar 8 cm gegroeid, misschien groeipijnen? Hij was eigenlijk het najaar ook telkens nog niet fijn te rijden, veel in protest en zeker niet meewerkend..

Dat hij een echte laatbloeier is is dus wel duidelijk, lichamelijk is die door de molen gehaald, tijd had ie nodig en dat bleek :D

We begonnen 2016 met heerlijke bosritten, wat we nog steeds iedere week doen en erg van genieten
Afbeelding

en hij begon ook lekker te lopen soms:
Afbeelding

Maar dat hij nog niet lekker in zijn vel zat soms zag je dan ook duidelijk (dik zal die nooit worden, maar hij bleef altijd te rank)
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=58CFD813

En hij deed het goed op concour <3 Waar we nog wel eens met lage punten thuis kwamen door protest, liep die 2 fijne B proeven
Afbeelding

en wat een schatje is het toch als je hem zo ziet
Afbeelding

Hij laat goeie stukken zien altijd, keep that in mind :')
Afbeelding

In mei sleepten we onze eerste wp binnen in het L1 (en geen ribben *\o/* )
Afbeelding

In juli begonnen we met onze eerste crossles, een nieuwe verslaving begon <3

In augustus werden we in een groot en sterk deelnemersveld 4e in de L1
Afbeelding

en een week later leek het ons (nouja vooral mij :+ ) leuk om L2 te starten, waarbij we direct 2 wp's meenamen
Afbeelding

Eind augustus gingen we op knhs kamp waar we handige tips hebben gekregen en weer gecrosst hebben <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in september gingen we vooral crossen en springen. We reden een tripalon waar die foutloos doorheen liep :) en een paar hele gave crosslessen waar die L/M lijntjes sprong alsof ie niet anders deed!! (en het zijn 4e? crossles was) Jammer genoeg weinig fotos van. Ook sprong die zijn eerste bb parcours met 1 balk

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5897974B

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=58963F96
na 1 wedstrijd L2 leek het ons wel aan uitdaging om M te starten. Alloewel hij hier nog niet helemaal klaar voor was, toch bijna winst! (179)

Afbeelding

En door mijn grote zwarte vriend word ik ondertussen steeds fanatieker met springen. Wat is dat leuk zeg!! (en wat doet hij dat simpeler dan dressuur)

Afbeelding

En mijn jaar kan eigenlijk al niet meer beter na afgelopen weekend. Ik als dressuurmuts, na enkele crosslessen en zelf wat rondgestuurd op bussloo en een oefencross op nijkerk die die foutloos liep, hebben we onze eerste echte cross gereden!! EN HOE, wat geweldig <3
Springen foutloos en met de cross 1 stop volkomen door mij, wat een paard <3

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen ben ik dus fulltime aan het genieten met mijn draak. Het gaat nog steeds niet vlekkeloos de dressuur, maar het gevoel dat hij soms kan geven als het wel lukt, dat houden we vast! Kom maar op met dat Z, dat gaan we gewoon kunnen :D Volgend jaar wil ik meer gaan crossen vanaf het begin en misschien als alles goed gaat dan aan het einde een L cross meerijden (dat ik dat ooit had durven dromen :') ) Toch blijft het een paard met gebruiksaanwijzing. Waar die met de dressuur zo moeilijk kan doen over gewoon een volte en enorm heet worden, is die met springen en cross de rust zelve. Het lijkt wel of dat voor hem duidelijker is, in galop en dan alles wat je tegenkomt springen :+ bij dressuur weet je immers nooit wat er van je verwacht wordt..

paljaslaura

Re: Florion, het jaar met vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:07

Wat ziet hij er goed uit nu! En wat leuk dat je het crossen hebt ontdekt, misstaat zeker niet :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:47

Wat een leuk overzicht! Leuk ook dat jullie aan het springen en crossen zijn :) mooie allrounder dus!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:19

Hij is echt knap en jullie zijn super gegroeid samen!
Echt leuk! Lekker genieten van je knapperd :j

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:24

Wat een ontzettend respect heb ik voor je.
Wat ben je een doorzetter en geloof je in je paard.
Hij is ook echt verschrikkelijk leuk gewoon.

Ga jullie nu wel klein beetje als voorbeeld zien!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:28

Heel mooi overzicht Lisa! :D
Onvoorstelbaar hoe ver en hoe snel jullie vooruit zijn gekomen het afgelopen jaar. Ook super dat hij niet meer zo mager is, hij ziet er echt super goed uit, je kan echt die hele overgang van graatmager naar mooi op gewicht zien hier, heel bijzonder!
(En je staat in uitgelicht! :) )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:18

Vind jullie een veel fijner plaatje in het springen en crossen dan in de dressuur.
Daar lijkt het zo te moeten terwijl in het crossen het meer willen is zeg maar.

Gaaf beest en mooie combi, ga je nog een eind mee komen als je de lijn vast houd!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:46

Gaaf Lisa! Hij ziet er top uit! Geweldig dat het afgelopen jaar zo goed was voor jullie!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:13

Knapperd zeg!!! Fijn dat zijn lichaam beter(der) geworden is!
Wat voor ras is hij :)?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:43

Wat een knap paard!
Persoonlijk vind ik foto 5 er veel minder vriendelijk uitzien...

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:02

Gaaf paard heb je!!! En wat fijn dat het nu eindelijk goed gaat *\o/* Veel plezier nog samen, dat Z lukt jullie zeker wel haha :9

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:06

Wat zijn jullie gegroeid samen! <3

Super leuk dat het springen en crossen zo makkelijk gaat, lekker van genieten!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:59

Zo jullie zijn op een positieve lijn gekomen <3
En op oa de laatste foto wat een spieren

( zou ik mogen vragen wat voor ras/afstamming is :o )

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 23:46

Dankjullie! Hij is eeen kwpn, een valeron x gribaldi :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 18:07

sennaxpaddie schreef:
Wat een knap paard!

Hoezo vind je dat? :)

Vandaag is die officieel M1 met winst *\o/*

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:59

Whoop whoop! Gefeliciteerd! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:07

Gaaf overzichtje, en wat een knapperd ;)

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:21

Jester_ schreef:
sennaxpaddie schreef:
Wat een knap paard!

Hoezo vind je dat? :)

Paard ziet er gespannen uit, wilt mond open sperren maar word tegen gehouden door sperriem.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 18:21

Me sperriem kan altijd een hand tussen dus dat zal wel meevallen :j gespannen ben ik wel een beetje met je eens maar hij opent zijn mond wel eens dus als die dat wil kan dat prima

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:17

Jester_ schreef:
Me sperriem kan altijd een hand tussen dus dat zal wel meevallen :j gespannen ben ik wel een beetje met je eens maar hij opent zijn mond wel eens dus als die dat wil kan dat prima

Nou, tussen die sperriem kan echt geen hand dat zie ik zelfs vanaf een foto :j Als hij zijn mond 'wel eens' opent betekent niet dat dat normaal is, is vaak teken van pijn. Wat ik niet graag zie

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:18

Prachtig
Hij doet me fel aan mijn paard denken, hopelijk kunnen wij volgend jaar een even mooi jaaroverzicht geven :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:28

sennaxpaddie schreef:
Jester_ schreef:

Nou, tussen die sperriem kan echt geen hand dat zie ik zelfs vanaf een foto :j Als hij zijn mond 'wel eens' opent betekent niet dat dat normaal is, is vaak teken van pijn. Wat ik niet graag zie

dat zie jij vanaf de foto? Ik heb mijn sperriem zo los dat hij wel eens af schiet en dan zien de foto's er net zo uit. Dat kun je toch helemaal niet zien op de foto's van deze afstand?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:18

haha waar mensen zich weer lekker druk over kunnen maken .

Super lies hoe ver je nu ineens eigenlijk met hem bent!
Laat bloeier was die zeker ja moet je jullie nu is zien gaan knap hoor.
Zeker met die tussen pozen dat die weer niet lekker in ze lijf zat nu mogen jullie samen eindelijk lekker gaan knallen en dat komt helemaal goed lekker zo door gaan!

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:39

Nou, tussen die sperriem kan echt geen hand dat zie ik zelfs vanaf een foto :j Als hij zijn mond 'wel eens' opent betekent niet dat dat normaal is, is vaak teken van pijn. Wat ik niet graag zie[/quote]

dat zie jij vanaf de foto? Ik heb mijn sperriem zo los dat hij wel eens af schiet en dan zien de foto's er net zo uit. Dat kun je toch helemaal niet zien op de foto's van deze afstand?[/quote]

Toch durf ik te wedden dat hij veel te strak zit, anders zou je paard wel ontspannen lopen en niet zijn mond open willen sperren. Maar ja, wie ben ik om jou dat wijs te maken he.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 17:41

Mijn paard wil niet ontspannen door een sperriem hoor :') ik krijg de neiging om een foto te maken met me hand er tussen maar voel me niet geroepen om me te moeten bewijzen.

Alle anderen bedankt voor de reacties :)