Vandaag zijn mijn pony en ik naar handel en trainingsstal Johan laseur gereden voor een prive les van Lammert laseur. Bjuut was énorm onder de indruk van de hindernissen, we springen sinds maart/april wekelijks thuis. Maar die balken bevatten nauwelijks nog kleur en hier stond vanálles.
Ze heeft op elke hindernis de eerste keer even gekeken of wilde in de ankers maar gelukkig is ze goed te overtuigen op stem en gaat ze nog vanuit stilstand.
De problemen waar wij tegen aan lopen is dat haar galop nog erg op de voorhand is, uit elkaar en soms verliezen we tempocontrole. Hier zijn we mee bezig. Verder afstanden, we trainen op paardenafstand omdat ik haar toch ooit in de BB/B wil uitbrengen en ik oefen nog op mijn eigen houding, ook niet geheel onbelangrijk

Beauty is een 8 jarige connemara merrie, samen zijn we volledig groen in het springen gestart met kruisjes. Inmiddels springen we thuis in de lessen 80/90cm. Plan is om vaker op ander locatie te springen zodat ze niet meer op kijkt van de bijtende balken.

Het slachtoffer

Even warmrijden

Foutje... ik ben blijven zitten en ze heeft gesprongen

Toch even controleren of die sprong echt niet bijt.

Hoe we er thuis aan toe zijn:

Reactie vinden we leuk, tips mogen ook. Maar we zijn allebei nog erg groen. Hebben elke week priveles springen & dressuur dus aan begeleiding geen gebrek.