Toen ik 12 was kreeg ik mijn eerste eigen pony Starlight. Een haflingermerrie van toen 3 jaar oud. Ik had voorheen altijd geholpen op een handelsstal met het inrijden van kleinere pony's (waar de instructeur zelf dus niet op pastte), dus ik wist qua theorie al hoe je een pony moest beleren. Toen starlight 4,5 was zat ik er voor het eerst op, en heb ik het eerste jaar alleen maar buiten gereden (En longeer/grondwerk in de bak). Geen zwaar werk dus. Toen Starlight dus een jaar of 6 was zijn we begonnen met het echte bakwerk, en inmiddels, een dik jaar later hebben wij onze eerste lessen gehad.
Ik had vooral problemen met dat Starlight vaak door mijn binnenbeen heen liep. Inmiddels is dat al voor het grootste deel opgelost en zijn we nu met name bezig met de achterhand sterker maken.
Paar dagen geleden had een vriendin van mij haar camera meegenomen en wat foto's gemaakt. Kwam onverwachts dus pony is daarom niet zo schoon
.Mijn aandachtspunten zijn vooral dat ik voor me uit moet kijken, minder naar voren vallen, benen wat verder naar achteren en voeten naar binnen. Commentaar mag, maar graag opbouwend

Genoeg getypt, hier de foto's!
Instappen

Draven

Af en toe raak ik haar kwijt. Vaak werk ik dan boos en werd de strijd alleen maar erger. Nu heb ik geleerd rustig te gaan halthouden, en zodra ik weer haar aandacht heb weer aandraven. Hier dus zo'n moment.

Draven op de andere hand

Galopje. Dit was helaas zo'n moment waarop ik haar even kwijtraak. Ondanks dat vind ik het wel een mooie foto

Na afloop nog even een rondje buiten uitgestapt

Starlight is echt een paard van goud. Nergens van onder de indruk. Gaat mee op ponykampen, loopt zo de trailer in, honden kunnen er onder door, kleine kinderen kunnen er alles mee etc. etc. Toch is en blijft het een haflinger en vindt ze het ook wel eens leuk om mij eens flink op de proef te stellen

Ik hoop dat jullie het een leuk topic vonden.
Tot de volgende keer!
Heel erg bedankt!