Voor de eerste keer alleen naar het bos met Zafira!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Voor de eerste keer alleen naar het bos met Zafira!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:36

Hoi!

Ik heb Zafira nu al weer bijna 3 weken en het gaat zo goed tussen ons <3
Afgelopen zondag heb ik voor het eerst een buitenritje met haar gemaakt. Dat was toen nog met 2 stalgenoten.
Nu houd ik er heel erg van om lekker alleen het bos te verkennen. Mijn vriend en zijn broertje gingen pokemons vangen op de posbank er ik ging er dus te paard achteraan :Y

Bij het spoor was het even spannend. Zowel op de heen als terugweg. Maar gelukkig is dat goedgekomen. Verder is het vooral een dame die niet zo goed stil kan staan _O- Vooral op de terugweg was de rem soms ver te zoeken. Maar hé, we kennen elkaar net 3 weken. Het hoeft niet perfect te zijn :)

Geniet van de foto's! Mijn vriend heeft ze gemaakt en die heeft geen fotografie ervaring. Gelukkig kan je met een spiegelreflex toch aardig foto's maken ook al heb je daar geen ervaring in :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cariena1

Re: Voor de eerste keer alleen naar het bos met Zafira!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:39

leuke fotos komt vast goed met jullie 2

iw2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:44

Leuke geschoten foto's enne deze kun je ook maken met je mobiel hoor.Kwestie van beetje goed inschatten (zoals altijd met fotograferen) en verder een stabiele hand.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:48

iw2015 schreef:
Leuke geschoten foto's enne deze kun je ook maken met je mobiel hoor.Kwestie van beetje goed inschatten (zoals altijd met fotograferen) en verder een stabiele hand.

Jazeker kan je die ook maken met je mobiel. Alleen zijn ze nu wat van betere kwaliteit. En met paarden moet je als onervaren fotograaf toch maar geluk hebben dat zijn beenhouding net mooi uitkomt op de foto :)

MaseyZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:49

Leuke foto's, mooie omgeving om in te rijden!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:05

Mss ben ik dan te oud en heb ik al eea meegemaakt maar de uitspraken 'rem ver te zoek' en 'kan niet stil staan' klinken me als te gevaarlijk om met je paard alleen op stap te gaan. Kunnen halt houden op elk moment èn controle over het tempo zijn toch vereist wanneer je buiten gaat. Dit klinkt als kritiek maar eigenlijk ben ik enkel bezorgd om jullie ...

Leuke pony die je hebt en je uitrijmogelijkheden zien er geweldig uit. Nog veel plezier!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:07

Dat dacht ik ook, Lukasje!

Zou eerst maar eens goed aan de basis werken, thuis, veilig in de bak :j

Wel heel leuke foto's !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:08

Wat vliegt de tijd! :wow:
Jullie zijn leuk samen. <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:16

Lukasje schreef:
Mss ben ik dan te oud en heb ik al eea meegemaakt maar de uitspraken 'rem ver te zoek' en 'kan niet stil staan' klinken me als te gevaarlijk om met je paard alleen op stap te gaan. Kunnen halt houden op elk moment èn controle over het tempo zijn toch vereist wanneer je buiten gaat. Dit klinkt als kritiek maar eigenlijk ben ik enkel bezorgd om jullie ...

Leuke pony die je hebt en je uitrijmogelijkheden zien er geweldig uit. Nog veel plezier!

Grappig dat je gelijk conclusies trekt terwijl je mij nog nooit hebt zien rijden ;) Ik snap best dat je bezorgd bent maar ik weet zeker dat het prima gaat. Als ze iets te eng vind stap ik af zodat we er beide veilig langs kunnen (zoals een trein of een enge boomstronk)
Ik kan zelf kiezen waar en hoe hard ik ga. Ze is prima onder controle te houden alleen tijdens de galop is de remweg iets langer. Niet gevaarlijk lang en ik krijg haar ook wel echt stil hoor. Maar het is niet niet het remtempo dat ik wil hebben. Ze gaat er ook echt niet vandoor. Bij mijn oude paard stond die bijvoorbeeld bij een HO al stil. Ik denk dat die buitenritjes prima kunnen :j

Dankjewel KBK! Tijd vliegt inderdaad :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:21

Wij trekken conclusies aan de hand van hetgeen jij vertelt ;)

Neem rustig de tijd om aan elkaar te wennen, je hebt geen haast, toch?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:23

Daarom :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:23

Ik kan wel begrijpen waarom Lukasje dat schrijft. De rem en het vertrouwen is toch wel belangrijk buiten!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:25

Wat een mooie omgeving om in te rijden zeg! Leuke fjord heb je, en het is inderdaad wel handig als de rem er goed op zit. Heb zelf ook zo'n fjord hoor, waar het met galop ook lastig is. We zijn nu aan het leren om te OHén op stem geluid, en ze begint het nu gelukkig al door te krijgen. Wel fijn en handig als je onderweg bent om dat knopje er op te hebben! Maar dat gaat vast wel goed komen door goed te blijven oefenen en consequent blijven :) Wie zijn de ouders van je fjord als ik vragen mag?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:29

Ja ik kan het ook wel begrijpen waarom lukasje dat zegt. De rem en het vertrouwen is er ook wel. Maar nog niet helemaal zoals ik het hebben wil.

@Ann_Pam het is echt een hele mooie omgeving om in te rijden! Vooral fijn dat het lekker heuvelig is en dat is goed voor de spiertjes :D
De ouders van Zafira zijn Reinar x Uniek.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:32

Het is een leuk paard en het komt vast goed met jullie. Veel succes en vooral plezier samen! Ps.. wat staat de heide mooi in bloei hè :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:38

Je moet het toch ergens een keer proberen he, het bos is de bak niet bepaald. Die van mij is in de bak prima te rijden, maar in het bos kan ze behoorlijk ontploffen, dus dat betekent oefenen, oefenen, oefenen :j.

Ziet er leuk uit TS, geniet van je nieuwe paardje!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:42

Ja inderdaad! En ik weet dat ze al vaker buitengereden is. Ze heeft ook voor de kar gelopen. Het is gewoon een vrolijke merrie met veel energie. En de bak begint mij na een paar dagen ook te vervelen :o

Maar het is een mooi leermoment :D Met andere paarden gaat het trouwens wel heel goed in het bos. Ze gaat precies op mijn commando in galop ook al gaan de andere paarden er in rengalop vandoor.
Vorige week ging ze stil staan en keek ze me echt aan van "moet ik daar achteraan gaan galopperen?" :')

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:56

Leuk! Zo te zien kunnen jullie het al goed met elkaar vinden! :)

En die rem op de terugweg, tja, dat blijft een dingetje bij sommige (nieuwe) combinaties, die van mij wil ook nog altijd erg graag terug naar huis. :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:29

Ook zoiets ja, zelfs mijn oude dame was soms amper te houden op de terugweg :').

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:43

Wat een leuke foto's.
Daar wil ik ook wel een keer heen met mijn fjordje.

Mijn fjord wil ook altijd harder terug naar huis, mag ze niet en blijft wel bij me alleen vaak gaat dat samen met een piaffe.
En ineens kan ze ook mooi schouder binnen en weet ik veel hoe het allemaal heet daar heb ik geen kaas van gegeten haha.
Maar dan vraag ik me wel eens af waarom ze dat in de bak niet kan.
Maar goed ze mag dan wel draven of ja huppelen op stap tempo, verder gaat er geen stap verkeerd, ze gaat niet harder komt niet omhoog en uiteindelijk stapt ze ook wel.
Zelf vind ik het geen probleem op deze manier.
Zolang ik de controle maar heb, want stil staan lukt me dan ook gewoon als het nodig is, hoef maar iets terug te zitten en ze staat stil.

En je hebt je fjord nog maar kort, gaat vast goed komen!
Mijn merrie heb ik alweer 10 jaar haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:32

Leuk paardje, veel plezier ermee! En die rem heb ik op mijn merrie ook heel lang voor moeten zoeken hoor, kilometers maken dan vind je die wel :)

Ik vind je hoofdstel trouwens niet heel mooi zitten, je neusriem lijkt wel te laag? Verder ben ik wel benieuwd naar je bit keuze. Je hebt met de Rambo een paardvriendelijk hoofdstel, maar wel zo'n scherp bit?
Ben wel benieuwd naar je antwoorden!
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 17-08-16 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 23:33

Het is geen scherp bit hoor :) Is een dubbelgebroken kneveltrens.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:35

Maureen95 schreef:

Ohh oké! Wist ik niet. Bedankt voor de info :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:25

Lizzyy schreef:
Maureen95 schreef:

Ohh oké! Wist ik niet. Bedankt voor de info :)

Wellicht handig om je dan eerst te verdiepen in een bepaald bit voor je een conclusie trekt dat het een scherp bit is. ;)

Ze is leuk Maureen!
Lekker genieten in die omgeving, ik ben jaloers!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 01:38

Wat een onwijs leuke fjord, en mooie foto's