Mijn 'wilde' pony Rock-it, een jaar verder.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Mijn 'wilde' pony Rock-it, een jaar verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 17:08

Morgen is het precies een jaar geleden dat we hem ophaalden, mijn geweldig mooie maar oh zo groene projectje Rock-it.
Niet wetende of ook maar kunnen beseffen wat voor reis ik aanvaardde en nog steeds dendert de trein maar door. Ruim 20 jaar 'ervaring' met paarden praktisch het raam uit en letterlijk bij 0 beginnen, net zo blanco als hij was. Samen alles leren, van de eerste keer aanraken, tot de eerste keer aan een touwtje lopen, de eerste keer poetsen, tot de eerste keer alles. Hij heeft mij minstens zoveel geleerd als ik hem en ik kan volmondig zeggen dat hij van mij een compleet ander paardenmens heeft gemaakt.

Ik hoop dat er nog veel meer jaren bij komen waarin we samen de wereld verder gaan verkennen, vele kilometers blijven maken, nu nog naast hem maar uiteindelijk op zijn rug.
Het eerste jaar was in elk geval geweldig. <3

De foto's hebben we gister gemaakt tijdens een wandeling. Rock geniet in volle teugen van het wandelen en wil alles om hem heen zien. Het is een heerlijk dier!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Olympia

Re: Mijn 'wilde' pony Rock-it, een jaar verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:12

Knapperds!! :+:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:25

Wat is het toch een vreselijk knap paard! En wat is zijn uitstraling veranderd :wow: Je maakt echt hele mooie stappen met hem Lon. Ik vind het vreselijk knap hoe je je eigen en zijn gevoel boven alles plaatst, wat de rest van de wereld er ook van vindt. Is lang niet altijd makkelijk, maar je krijgt er -van hem- zóveel voor terug!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:47

Wat zijn jullie toch een leuk stel! En wat een onwijs knap paard! <3
Nog veel plezier samen!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:53

prachtige fotos !

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:53

Knap paardje! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:25

Wat een prachtige foto's van een grote kanjer! <3
Ooit zou ik hem nog weleens op de foto willen zetten. :o

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:44

Wauw, wat een gave foto's! Heel mooi paard zeg, ik kan me voorstellen dat je blij bent met hem :-)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:13

wat een gave foto's. Jullie hebben het afgelopen jaar veel geleerd samen. Hopen dat de stijgende lijn zich voortzet en wie weet zit je er binnenkort wel op ipv ernaast.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:38

Helemaal eens met Berdien: waar hij eerst nog heel erg 'binnen bleef' komt hij nu letterlijk, maar vooral figuurlijk! meer naar buiten. Mooi om te zien :j

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:44

Als jij zelf op de foto staat heeft er iemand anders deze mooie plaatjes geschoten he?
Super mooie foto's Leo! Mooie omgeving ook!
Jullie passen goed bij elkaar ;) echt leuk om te zien! Veel geluk saampies!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:11

Wat een lieve reacties, bedankt!! Ik ben ook heel trots op hem en op hoever we al zijn. :)

@KBK: welkom hoor!

@Bianca: mijn vriend heeft zich uitgeleefd met mijn camera :D
Bedankt!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:56

Wat een transformatie heeft hij doorgemaakt en wat een prachtige foto's!!

Gedurende het jaar heb je hem steeds meer open zien bloeien als een bloem en dat zie je terug in de foto's
Nu hopen dat deze lijn mooi doorstijgt en dat we binnenkort een topic vol met orenfoto's kunnen krijgen :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 08:31

Dat laatste hoop ik ook :D maar alles op zijn tijd.

Ik heb gister nog even een foto opgespoord van de eerste dag. Arm hoopje paard, nu precies een jaar geleden. :(:)
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:59

Wow wat een ontzettend KNAPPE pony zeg!! <3 hele gave fotos!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:05

Schitterend mooie foto's zijn dat! Ik las dat jouw vriend ze gemaakt heeft. Doet hij dit als (semi) prof of zo?
Mooi paard ook!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 09:50

Onwijs bedankt voor de leuke reacties weer!

Ik ben zelf hobbyfotograaf en mijn vriend vindt het leuk om ook regelmatig mijn camera in de hand te nemen. Hij heeft er absoluut veel gevoel voor!! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:55

Wat een waanzinnige knapperd!!! En prachtige foto's!!
Het is niet te geloven dat dit hetzelfde dier is als op de foto van de eerste dag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:30

Dat klinkt als een hele reis, maar wel een geweldige, volgens mij. Heeft het je nou ook heel anders naar paarden of omgaan met paarden leren kijken? Zo klinkt het namelijk bijna, als ik het lees.

Ik vind jullie een heel mooi stel om zo te zien, heel puur, en de foto's zijn echt adembenemend <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 13:43

Kentaro schreef:
Wat een waanzinnige knapperd!!! En prachtige foto's!!
Het is niet te geloven dat dit hetzelfde dier is als op de foto van de eerste dag....

Dankjewel, wat een mooi compliment :o
Hij is inderdaad enorm veranderd. Ook veel te danken aan zijn karakter en doorzettingsvermogen, zonder zijn natuurlijke nieuwsgierigheid en zachte karakter had hij het allicht veel moeilijker gehad. Het is nu al een enorme weg voor hem geweest. En nog steeds kan het een flinke struggle voor hem zijn.

NikkiDeKerf schreef:
Dat klinkt als een hele reis, maar wel een geweldige, volgens mij. Heeft het je nou ook heel anders naar paarden of omgaan met paarden leren kijken? Zo klinkt het namelijk bijna, als ik het lees.

Ik vind jullie een heel mooi stel om zo te zien, heel puur, en de foto's zijn echt adembenemend <3

Dankjewel! Ik zal de lof doorgeven aan mijn vriend!

Het is heel bijzonder en intens om mee te maken, had ik vooraf echt niet gedacht :o Eigenlijk vooral heel naïef..
Ja het heeft me zeker veranderd. Ik ben van mezelf altijd heel zacht en vriendelijk met paarden geweest en probeerde altijd wel te kijken naar het paard. Bij hem moest ik. Iedere stap, beweging, lichaamstaal, ik moest overal bewust van leren worden om hem te helpen. Een klopje op de hals was er niet bij. Nu nog steeds, als ik onnadenkend een pas te ver naar voren of naar achter loop met het grondwerk, reageert hij daar op. Hij is dus echt een spiegel, ik heb heel veel geleerd van in balans met elkaar samenwerking en wat het effect van lichaamstaal is. Het is ook onwijs bijzonder om te zien dat een paard een nieuwe oefening feilloos uitvoert omdat je de juiste lichaamstaal en positie gebruikt. Bizar bijna.
Deze weg heeft me wat dat betreft dus echt verandert. Ik wist in grote lijnen lichaamstaal te gebruiken, wat het inhield en kon goed uit de voeten met de paarden uit het verleden op die basis, maar met die grote lijnen kom je er niet met zo'n pony.
Inmiddels ben ik in het werken ook continue onbewust bewust van kleine signalen, zoals een rimpel bij zijn neus, spanning in de kaak, tendens van de ademhaling, al dan niet knipperen van de ogen, etc. Een jaar geleden had ik waarschijnlijk driekwart niet gezien tot ik er op gewezen zou worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:35

Wauw wauw wauwww wat ziet hij er goed uit zeg!!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:34

Wauw! Hele mooie foto's!
En wat is hij knap geworden <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:33

Bedankt!! :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:36

Prachtige foto's!
Je woont dichtbij zie ik, ik wil mezelf ook wel eens uitlenen voor foto's :') jullie hebben een geweldige uitstraling samen!

Zijn reis met jou is nog maar net begonnen, heerlijk hoe puur je alles meemaakt met hem en knap hoe je dit steeds oppakt. Respect voor jullie beide! +:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:59

Wat een verschil hoe Rock-it een jaar geleden bij je kwam en hoe hij nu is geworden. Prachtig om jullie band te zien!