Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 00:23

Hi!

Ik wil graag even iets kwijt. Ik heb vandaag voor het eerst echt heerlijk buiten gereden met m'n topper. Van elk moment genoten! Ik was samen met een vriendin en zij was op de fiets mee.

Nu reden we per toeval langs een druk cafe en mijn paard keek er een beetje naar maar verder niks. Er zaten een stuk of 20 mannen buiten bier te drinken en te bbqen bij dat cafe. Een van de mannen zei tegen m'n vriendin: wat heb jij een mooie broek aan. En dat op een hele vieze sexistische manier. Ze had een rijbroek aan. Hij zei het twee keer en zij is niet echt het type dat zou reageren maar zo ben ik dus wel.

Ik kan echt niet tegen zulk gedrag en riep tegen hem dat hij normaal moest doen. We reden door, maar helaas moesten we via dezelfde route terug. Tot mijn volle verbazing ging de hele groep mannen tekeer in de hoop dat mijn paard zou schrikken. Niet alleen is dit belachelijk.. Maar het zat ook nog aan een kruispunt waarvan ik niet direct kon zien of er auto's of trekkers aan kwamen. Ze gingen flink tekeer en schreeuwen allemaal maar mijn lieve paard trok er zich helemaal geen zak van aan. Wat een held! Dit was nu mijn eerste echte rit met hem en ik sta versteld van hoe debiel mensen kunnen zijn. Wat wilden ze nu echt? Dat het paard aan de kletter ging en ik viel? Wat als er wel een auto met 50kmpu aan kwam rijden? Wat als hij niet zo verkeersmak was en ik gewond op de grond lag.

Ik snap het gewoon écht niet en ik was echt woest. Het is dat ik te paard was maar anders.. Ik zit er nu over na te denken om hierover een melding te maken bij dat café. Natuurlijk kunnen zij er niks aan doen maar het is een klein dorp en de kans is groot dat de gasten uit de buurt komen. Stel ik mij aan? Zijn zulke dingen normaal? Ik reageerde overigens niet heel fel maar ik vond het niet normaal dat iemand denkt zo'n opmerking te kunnen maken omdat we meiden zijn met een paard.

Voor de rest was het super en zeker voor herhaling vatbaar!

eilleen333

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:42

Nee, dit is niet normaal. Maar het gebeurd. En zeker voor een café... Mensen hebben gedronken en gaan stomme dingen doen.
Ik zou er niet meer te paard langsgaan... Ik denk dat het geen zin heeft om er verder een punt van te maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:50

Precies.

En de volgende keer gewoon negeren of een leuke opmerking terug geven, dan had het waarschijnlijk op de terugweg niet zo verlopen :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:58

BRT -> VVDD

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 03:05

Ik heb ook al eens gehad dat een auto met jongrns van rond de 18/19 langs reden en alles probeerde te doen om mijn pony te laten schrikken, gelukkig is het ze niet gelukt

Maar er zijn altijd wel mensen die niet nadenken over de gevolgen zeker als ze al wat op hebben

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:21

Op buitenritten kom je diverse type mensen tegen ... Je hebt diegenen met verstand van paarden en die rekening houden met jou als ruiter; je hebt die die totáál niet weten hoe een paard kan reageren en soms de situatie enkel lastiger voor je maken maar ze bedoelen het steeds goed; en je hebt er effectief die doelbewust je paard aan het schrikken willen krijgen. Helaas die laatsten bestaan óók.

Kijk, ik begrijp dat jij zo reageerde, ik word ook boos wanneer ik zo 'goedkoop' aangesproken wordt. Maar wanneer ik alleen met mijn paard buiten ben, hou ik me 'low profile' omdat ik me dan toch enigszins kwetsbaar voel en mezelf met mijn 4voetige vriend niet in een lastig parket wil terecht brengen (omdat mensen helaas zo debiel kunnen reageren).

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:27

Mmm ik kan nu wel gaan zeggen van ik snap niet dat je reageerde maar ik moet toegeven dat ik ook wel eens reageer op mensen die stomme dingen roepen.. Ik heb het inderdaad vaker met jongeren gehad die dan proberen om mijn paard bang te maken, bij mij is het wel zo dat het vaak nog lukt ook maargoed..
Ik zou het laten voor wat het is en er verder niet een te groot probleem van maken ookal waren die mannen ontzettend stom bezig.. Helaas zijn die mensen er ook..

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:28

Ik snap niet zo goed waar de felheid na die opmerking vandaan komt.. Het maakt niet uit op welke manier hij het zegt, maar het is toch gewoon een compliment? Wat zijn bedoelingen erachter waren maakt niet erg uit.. Maar blijkbaar zag je vriendin er goed genoeg uit om wat over te zeggen. Ik zou hebben gezegd: bedankt! En verder zijn gereden.. Maar goed, blijkbaar denken andere mensen daar anders over.

Natuurlijk is het niet normaal wat ze op de terugweg deden. Al denk ik niet dat de dronken stamgasten erbij nadenken wat de gevolgen kunnen zijn.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:31

Het zou niet mogen dat die mannen zo doen maar als je met je paard buiten bent kan je beter een voorbeeld nemen aan je vriendin. Gewoon negeren of iets terugroepen van 'ja, lekker eh' dan hebben hun hun lol gehad en jij kan gerust verder/terug.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:41

Tja mannen hè..komen van een andere planeet.. Ik had er een grapje van gemaakt zodat ze er om hadden moeten lachen! Weet je als ze hadden gezegd wat zijn jullie een stelletjes lelijkerds met jullie stinkknol ben je ook niet blij!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:47

Je kan van alles gaan roepen, maar echt slim is het niet om mensen zo aan te spreken terwijl je ziet dat ze mogelijk een glaasje te veel op hebben.... Zeg op zo'n moment gewoon iets in de trant van dankjewel en proost! Vinden ze leuk en je bent zeker dat ze je niet vervelend gaan behandelen. Bij sommige situaties moet je slimmer zijn en niet je mond open trekken, hoe graag je ze ook verscheurd! Was je op de fiets oké, jij was te paard dus de zwakste schakel.

RoosZDKSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:28

ik snap je reactie wel, respectloos gedrag is niet iets wat je moet behandelen als normaal, alhoewel het soms wel iets te ver kan gaan, een vriendin van mij werd uitgejoeld door een wielrenner en die besloot er maar in volle galop achteraan te gaan om er wat van te zeggen (wat uiteindelijk niet lukte want hij was al te ver weg), iets wat ik persoonlijk nooit had gedaan, aangezien er vanalles had mis kunnen gaan, maar achteraf konden we er wel om lachen

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:40

ik ben echter eens achterna gezeten door een wielrenner := hij floot en ik riep dat ik geen hond ben en dat ik het respectloos vond ... blijkbaar was dat verkeerd want hij kwam mij achterna ... godzijdank kon ik in het bos vluchten in galop want was wel bang voor die man :') tja als je 14 bent zijn zulke mannen eng :\

RoosZDKSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:10

Ooeh nee dat klinkt niet erg fijn nee charlotte, ik ben zelf ook pas 15, en ik ben banger voor kleine enge mannetjes dan voor paarden van 500kg die altijd nog onverwachtse dingen kunnen doen, je zou zeggen dat er dan toch wel iets mis is gegaan in de wereld als je banger bent voor je eigen soort dan voor een wild dier (nouja niet dat mijn knollie nou zo wild is :D maar je snapt het idee)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:14

Volgende keer gewoon doen alsof je niks gehoord hebt. Gun ze die lol dat ze jou op de kast kunnen krijgen gewoon niet. Beter voor iedereen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:22

Iedereen heeft het altijd over nederland is een vrij land, vrijheid van meningsuiting, maar owwee als we er zelf bij betrokken zijn.

Volgens mij heeft die man niks verkeerd gezegd met een opmerking dat ze een mooie broek aan heeft. Misschien bedoelde hij het wel sexistisch, misschien praat hij gewoon zo als ie gedronken heeft en bedoelde hij er verder niks mee.

CharlotteJay schreef:
ik ben echter eens achterna gezeten door een wielrenner := hij floot en ik riep dat ik geen hond ben en dat ik het respectloos vond ... blijkbaar was dat verkeerd want hij kwam mij achterna ... godzijdank kon ik in het bos vluchten in galop want was wel bang voor die man :') tja als je 14 bent zijn zulke mannen eng :\

Ook hier wordt er maar meteen vanuit gegaan dat de wielrenner iets "slechts" in de zin heeft. Misschien floot hij wel gewoon om je even te laten weten dat hij in de buurt was zodat je niet zou schrikken, meeste wielrenfietsen zit geen bel op. De 1 fluit, een ander roept.

Waarom altijd meteen overal het slechtste achter zoeken en dan raar vinden dat mensen terug reageren als je zelf nogal heftig erop reageert?
Leven en laten leven, volgende keer gewoon doorrijden en je vriendin zelf laten reageren als ze dat nodig vind, want ze zeiden niks tegen jou. Ik zou in zo'n geval proberen altijd van het positieve uit te gaan. Ik heb een mooie broek aan.. Dank je wel!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:29

Ik ben het eens met Raiza,ik vind het ook niet verkeerd als iemand zegt dat je een mooie rijdbroek aan hebt. Maar als je er zélf wat achter zoekt? ja dan kan je het verkeerd opvatten. :j
Je moet eens weten hoeveel ik word na geroepen,maar dan alleen door het dekje wat me paard op heeft. Er ligt een Feyenoord dekje onder het zadel. :) 8-) soms roep ik dan terug: helemaal niks in Amsterdam. :D :D ik word er niet boos om,iedereen mag zeggen wat die wil.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:43

Cafe + drank + groep vrienden + leuke paardenmeisjes in strakke rijbroeken.... Tja dan kan je wachten op een reactie ;-) Volgende keer gewoon lachen, zwaaien en doorrijden.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:47

Ik vind het niet slim dat je gereageerd hebt (snap het wel, maar gezien je op een paard zit.. ik zou het niet hebben gedaan) Ik heb een keer gehad dat een auto langzaam reed toen we stonden te wachten om over te steken, stond bijna voor ons neus stil en scheurde toeterend weer weg. Denk dat je mazzel heb gehad dat jouw paard niet reageerde (bij ons ging het ook goed gelukkig)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:48

Raiza schreef:
Iedereen heeft het altijd over nederland is een vrij land, vrijheid van meningsuiting, maar owwee als we er zelf bij betrokken zijn.

Volgens mij heeft die man niks verkeerd gezegd met een opmerking dat ze een mooie broek aan heeft. Misschien bedoelde hij het wel sexistisch, misschien praat hij gewoon zo als ie gedronken heeft en bedoelde hij er verder niks mee.

CharlotteJay schreef:

Ook hier wordt er maar meteen vanuit gegaan dat de wielrenner iets "slechts" in de zin heeft. Misschien floot hij wel gewoon om je even te laten weten dat hij in de buurt was zodat je niet zou schrikken, meeste wielrenfietsen zit geen bel op. De 1 fluit, een ander roept.

Waarom altijd meteen overal het slechtste achter zoeken en dan raar vinden dat mensen terug reageren als je zelf nogal heftig erop reageert?
Leven en laten leven, volgende keer gewoon doorrijden en je vriendin zelf laten reageren als ze dat nodig vind, want ze zeiden niks tegen jou. Ik zou in zo'n geval proberen altijd van het positieve uit te gaan. Ik heb een mooie broek aan.. Dank je wel!

Helemaal mee eens. :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:53

Pfoe vrouwen kunnen zo snel aanstoot nemen aan iets tegenwoordig. Ik ben op dat gebied erg losjes. Ik had wellicht gelachen en ze bedankt voor het compliment met een grap erachteraan dat mijn vriend dat ook altijd erg leuk vind.
Een mooie rijbroek vind ik echt niet schunnig... Het had anders geweest als ze hadden geroepen hoe lekker haar kontje eruit zag in die broek (en zelfs dat jaagt me persoonlijk nog niet op de kast).

Nee, liever dat dan hetgene dat ik onlangs voor had. Luid bellende wielerterrorist aan de ene kant, motorrijder die het lollig vond om extra lawaai te maken aan de andere kant en mijn paard dat daartussen over de kook raakte. Zeer begrijpelijk. Maar zo'n mensen heb ik een bloedhekel aan!

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:11

Ik had het ook wel grappig gevonden en iets gezecht van: mooie broek he? Gewoon beetje sarcastisch doen.
Maar ik ben misschien daar makkelijk in?! Je kan dronken mensen toch niet serieus nemen.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:17

Hahah ik merk het zelf ook, ik kom dan van mijn paarden en ik woon in Amsterdam op dit moment en als ik dan in mijn strakke rijbroek loop krijg je toch meer opmerkingen naar je toe geworpen. Ben zelf ook echt een feest beest dus boeit me weinig. Gewoon lachen en negeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:22

Moeten wij dan omdat we vrouwen zijn dat soort opmerkingen maar gewoon negeren? :\

Hoewel ik snap dat het niet slim is in zo'n situatie is het toch eigenlijk bizar dat we geen reactie kunnen geven zonder vervolgens agressie op ons dak te krijgen?

Dat valt in hetzelfde segment als "ze vroeg erom want ze droeg een kort rokje".

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:31

Lente schreef:
Moeten wij dan omdat we vrouwen zijn dat soort opmerkingen maar gewoon negeren? :\

Hoewel ik snap dat het niet slim is in zo'n situatie is het toch eigenlijk bizar dat we geen reactie kunnen geven zonder vervolgens agressie op ons dak te krijgen?

Dat valt in hetzelfde segment als "ze vroeg erom want ze droeg een kort rokje".

_/-\o_
Je moet alleen als je te paard bent wel eerst zijn/haar veiligheid (voor zover dat kan) kunnen garanderen, vind ik. Beest kan er niks aan doen dat die mannen holbewoners zijn en jij een felle feministe :Y)