Eergister hebben mijn bolle pony Friso en ik ons M1 debuut gemaakt. Omdat er prachtige foto's van zijn gemaakt, leek het me weleens leuk die op Bokt te delen!
We hebben 176.5 en 166 gereden, maar dat gaf helemaal niets. Waren er namelijk in mijn ogen nog totaal niet klaar voor en zijn puur voor de lol en feedback een keertje gestart alvast. Dus 3.5 punt van winst af zitten voor een allereerste keer maakt mij heel blij
Friso en ik zijn niet bepaald het ultieme dressuurteam.. Ik heb reuma dus moet maar net een goede dag hebben, ook in de training zorgt dit vaak voor problemen. Zo voel ik bijvoorbeeld vaak niet goed wat ik doe met mijn handen. Ik moet nog een beetje leren accepteren dat het soms gewoon echt niet lukt. Op zo'n moment dan iets makkelijkers gaan doen en stoppen als het goed gaat.. Daar ben ik het nog niet altijd mee eens, maarja, boos op je paard zitten en het stronteigenwijs blijven proberen werkt ook niet echt
Daarnaast is Friso natuurlijk een lekker rond en kort paard met een heel slim koppie erop! Hij grijpt meteen z'n kans om lui te doen als ik er even niet bij ben... Wat dat betreft leert hij me wel supergoed om consequent te rijden.
Nou goed, genoeg gekletst. De foto's zijn gemaakt door Ingrid Truijens, natuurlijk ben ik er heel blij mee! Alles is gemaakt tijdens de tweede proef van 166 punten. Een groot probleem voor ons op wedstrijd is dat Friso in de tweede proef zijn impuls totaal verliest en gewoon niet meer gehoorzaam is aan het been. Zeker nu ik niet meer met zweep mag rijden is dat pittig.. Deze proef hoorde je mij dan ook regelmatig DOOR! of HUP! roepen
Ik ben van plan binnenkort eens een proefgerichte clinic op te zoeken oid, want hier moet echt aan gewerkt worden! Dus tips voor impulsbehoud en gehoorzaamheid aan 't been zijn meer dan welkom
1| Eerste rondje door de bak, lijk nog wat onzeker

2| Yesss, daar gaan we! Heel charmant zo met de ogen dicht! Paard weet de weg wel

3| HANDJES! Ugh

4| Door een S, denk ik:

5|
Kwijlbakkes
6| Middendraf blijft lastig voor hem, toch blij met hoe hij hier loopt

7| Poging tot schouderbinnenwaarts
Hou 'm hier zelf te strak vast helaas
8| Braaf peerd...

9|

10| Wat een bolletje is het ook hè

11| Doei!

12| Even emotioneel en trots doen.. Nooit gedacht dat we überhaupt ooit M1 zouden starten samen.

Hoop dat jullie net zo van m'n knollie kunnen genieten als ik!
en ja ik geef je gelijk, dat oude type Fries is juist prachtig... me like!