Clinic dag Van Uytert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aniek1985
Fotograaf

Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 21:39

Gister was er door Paardensport Vereniging Westland en Hengstenhouderij van Uytert een Clinic dag georganiseerd bij Van Uytert.

Deze dag werden er verschillende clinics gegeven. Na de clinics was er een rondleiding over het bedrijf en een gezellige bbq als afsluiting van een informatieve en leuke dag.

Ze begonnen met de 3-jarige hengsten onder het zadel:
Inegro (Negro x Jazz) met Dinja van Liere
Afbeelding

Illusionist M (Charmeur x Vivaldi) met Angel Wijkhuizen
Afbeelding

Impression (Don Schufro x Ferro) met Annika Roodhart
https://c2.staticflickr.com/8/7352/2749 ... d4ea_c.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7317/2767 ... 998d_c.jpg

In Style (Eye Catcher x Lorentin I) met Renate van Vliet
Afbeelding
https://c2.staticflickr.com/8/7325/2749 ... 60eb_c.jpg

Ze lieten een aantal 2-jarige hengsten aan de hand zien waaronder deze:
Just Wimphof (De Niro x Riccione)
Afbeelding

For Gribaldi (Girbaldi x Michelangelo) met Dinja van Liere
Afbeelding

High Five U.S. (Charmeur x Negro) met Renate van Vliet
Afbeelding
https://c2.staticflickr.com/8/7263/2749 ... 1520_c.jpg

Er werden ook 2 veulens van High Five U.S. getoond
Lamborghini (High Five U.S. x Olivi)
Afbeelding

(High Five U.S. x Krack C)
Afbeelding

Axia's Victory U.S. (Jazz x Ulft) met Renate van Vliet
Afbeelding

Total U.S. (Totilas x Sir Donnerhall) met Dinja van Liere
Afbeelding

Geniaal (Vivaldi x Biotop) met Annika Roodhart
Afbeelding
https://c2.staticflickr.com/8/7588/2777 ... 1c52_c.jpg

Ferdeaux (Bordeaux x Ferro) met Kirsten Brouwer
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste in de ring kwam de hengst Galaxie (Jazz x Future) met Diederik van Silfhout
Afbeelding

Afbeelding

Diortje_vds

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:03

Bedankt voor de leuke fotoreportage!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:11

Mooie reportage. Baan was aardig nat zo te zien.

Ben ik de enige die de 3 jarigen op deze manier onder het zadel best heftig vind.
Iemand die weet hoeveel deze getraind worden? Vind ze behoorlijk getraind er uit zien maar dat zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid training die ze krijgen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:34

MarliesV schreef:

Ben ik de enige die de 3 jarigen op deze manier onder het zadel best heftig vind.
Iemand die weet hoeveel deze getraind worden? Vind ze behoorlijk getraind er uit zien maar dat zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid training die ze krijgen.

Ik vraag me dit best wel eens af en ben dus ook benieuwd of er tijdens de clinic iets gezegd is over het aantal trainingen van deze 3 jarige paarden? Al denk ik ook dat deze paarden veel body hebben van zichzelf, vaak door het hengst zijn ook nog wat meer tonen en van zichzelf uit al een stuk spectaculairder lopen dan het gemiddelde paard.

Wel erg gave foto's allemaal! <3 /3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:29

Precies dat inderdaad maar dan beter verwoord dan mijn vraag. Thanks!

Benieuwd of er mensen op Bokt zitten die in de wereld van de hengstenhouders bekend zijn/hun weg weten. En die daar wat over willen vertellen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:21

Heb een jaar stage gelopen bij hengstenhouder maar opzich valt het mee hoeveel getraind word. Vaak kwamen ze aan met 2,5 jaar uit de opfok, worden dan dagelijks 15-20 minuten gelongeerd zo'n 3/4x per week zonder bijzet meestal gewoon. Na een paar weken erop maar rijden ook maar zo'n 20 minuten 2x per week rest longeren. Vooral het voer doet wonderen, ze krijgen wel erg veel en in de winter na het scheren zien ze er ook direct anders uit dan als ze net uit opfok komen.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:31

Mooie foto's!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:15

_Zoe schreef:
Heb een jaar stage gelopen bij hengstenhouder maar opzich valt het mee hoeveel getraind word. Vaak kwamen ze aan met 2,5 jaar uit de opfok, worden dan dagelijks 15-20 minuten gelongeerd zo'n 3/4x per week zonder bijzet meestal gewoon. Na een paar weken erop maar rijden ook maar zo'n 20 minuten 2x per week rest longeren. Vooral het voer doet wonderen, ze krijgen wel erg veel en in de winter na het scheren zien ze er ook direct anders uit dan als ze net uit opfok komen.

Dankje dat je dat wilde delen! Doe helaas geen studie waarbij stage bij een hengstenhouder een optie is maar zo hebben we toch een idee van wat er met de paarden gedaan wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:32

Prachtige dieren zeg! Fijn gereden ook.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:38

Wauw, schitterende paarden!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:39

Vind bij een aantal paarden de sperriem akelig strak, en zie ook een paar open monden... Mooie paarden, dat zeker, maar kan het niet helemaal vriendelijk noemen.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:49

Mooie foto's! Wat vond je van In Style?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 09:50

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik vond In Style een goed bewegende jonge hengst.

Het klopt dat de baan nat was. Het had de dagen ervoor veel geregend. Ze hadden ook tot het laatste moment overleg of het buiten door ging of toch naar binnen verplaatst werd. Uiteindelijke keuze was toch buiten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:59

vanspeijk schreef:
Vind bij een aantal paarden de sperriem akelig strak, en zie ook een paar open monden... Mooie paarden, dat zeker, maar kan het niet helemaal vriendelijk noemen.

Bij bijna allemaal ja, viel mij ook al op. Valt me sowieso de laatste tijd op dat die dingen vaak veel en veel te strak zitten. Sneu. :n Van mij mogen die dingen verboden worden.

Je hebt wel echt mooie foto's gemaakt TS! Paarden zijn ook prachtig!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:19

wat een prachtige beesten zeg, erg mooi!

Wel jammer dat je op zo'n show met slofteugel gaat rijden, maar ja, daar zal een goede reden voor geweest zijn.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:35

wauw wat een gave paarden toch weer, wat zien die 2 en 3 jarige er al mega uit zeg trouwens :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:07

Wat een gave plaatjes! Lust voor het oog! <3

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:29

Mooie foto's maaruh.......... wordt er nu echt een met slof gepresenteerd :oo.
Daar kan ik met m'n verstand niet bij >;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:55

MarliesV schreef:

Ik vind dit ook al behoorlijk hoog ingesteld. Maar als ie overbelast raakt, spuit je hem gewoon in. "Iedereen" doet dat :o , aldus Katja Gevers.
Prachtige paarden maar ik kan hier helaas niet blij van worden.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:59

damian23 schreef:
MarliesV schreef:

Ik vind dit ook al behoorlijk hoog ingesteld. Maar als ie overbelast raakt, spuit je hem gewoon in. "Iedereen" doet dat :o , aldus Katja Gevers.
Prachtige paarden maar ik kan hier helaas niet blij van worden.

Hoop/denk dat jij dit sarcastisch bedoeld. Schrok zelf behoorlijk van die opmerking van Katja Gevers, zelf hebben wij dit ook ooit als advies gekregen voor eentje maar eens en nooit weer. Wat een vieze spuiten zijn dat en alleen maar om te verbergen dat ze op/versleten zijn.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:02

Mooie foto's Aniek!! +:)+

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:07

Het was inderdaad sarcastisch bedoeld. Maar het gebeurd helaas.

Ik ben vroeger wel eens op een hengstenhouderij geweest en die paarden werden daar heel strak met bijzetters op hoog tempo gelongeerd. Voor de afgelopen hengsten keuring stond er een filmpje van een gelderse hengst op youtube. Paard was met zijn kin op de borst vastgezet. Spieren krijgen ze wel, maar of dat de juiste zijn...
En dat voer.... dat is het grote geheim wat daar inzit.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:22

*\o/* Yeah in Uitgelicht *\o/* Zijn weer prachtige foto's geworden Aniek! En wat was het een gezellige en geslaagde dag met alle clinics en de BBQ.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:27

Elke hengstenhouder trained anders. Ze staan heel hoog in het sportvoer en worden vanaf 2,5 klaargemaakt met longeren. De een doet dat met bijzet, de ander met een longeerhulp of Pessoa.
Meestal zon 3/4x in de week. Dan zadelmak gemaakt en meteen door betere Ruiters' gereden. Daar zit wel een flink verschil met amateur Ruiters natuurlijk. Ik vind het ook te jong maar dat is onze paardenwereld op dit moment nu eenmaal. Van mij was aanbieden met 3,5 jong genoeg op de hengstenkeuring. Maargoed hun willen snel geld verdienen en zsm goedkeuring.
Die slof zal d'r niet voor niks bij high five aanzitten. Het zijn natuurlijk jonge hengsten die ineens veel dekken met bijbehorende hormonen. Het zal wel voor de veiligheid zijn.

Prachtige foto's en paarden overigens.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:53

Hoe vond je high Five ?