Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 20:50

Hoi allemaal,

Laat ik bij het begin beginnen. Misschien dat sommigen van jullie mijn topic over de oplichting in België nog kunnen herinneren. Voor degenen die dat niet (meer) weten geef ik even een korte samenvatting:

Toen ik Wohlan kocht werd gezegd door de verkoopster dat ze hem al zijn hele leven had, en dat hij nog nooit kreupel had gelopen. Daarnaast zou hij veel wedstrijdervaring hebben met haar en hij zou zeer geschikt zijn voor de sport. Het echte verhaal: ze had hem pas 2 weken, ze had hem voor 500 euro gekocht omdat hij al jarenlang rugproblemen had en hij mocht ab-so-luut niet meer de sport in. Daarnaast had hij nog nooit een wedstrijd gelopen.
Ik had Wohlan op proef (met waterdicht contract) omdat ik e.e.a. niet vertrouwde, waaronder zijn rare "bespiering", en toen ik erachter kwam dat ik bedrogen was, wilde ik Wohlan weer terugbrengen. Echter zat mevrouw de verkoopster al met mijn geld in Griekenland en bleek dat ze al heel veel mensen had opgelicht. Dat doet ze overigens nog steeds. Een rechtszaak aanspannen zou geen zin hebben want dan kon ik achteraan aansluiten in de rij en waarschijnlijk vervolgens fluiten naar mijn geld.

Dus... dan zit je met een paard. Toch maar besloten om hem te houden en kijken of ik hem goed kon krijgen door te trainen. Zijn spieren, voor zover hij die had, zaten volledig op de verkeerde plek (dat zag ik al voordat ik hem kocht, vandaar dat ik hem op proef wilde). Even voor de beeldvorming, zo zag hij eruit toen ik hem kocht:

Afbeelding

Toch reden we na een jaar trainen subtop

Afbeelding

Anderhalf jaar na het moment van aankoop mochten we lichte tour....

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag hebben we ons debuut gehad in de Prix st. Georges. Helemaal blij want we hadden 63,5% *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde dit verhaal toch even plaatsen vanwege alle hulp die ik heb gehad toen ik erachter kwam dat ik bedonderd was. Het is allemaal goed afgelopen gelukkig :D

Over 2 weken staat ons Inter 1 debuut op het programma. Ik ben heel benieuwd

Groetjes Dorine

Joltsje

Re: Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:53

wauw..

komt je verhaal ook in de penny?

echt petje af zeg. wat knap.
had het paard wel in de sport gelopen? en hoe heb je zijn rugproblemen opgelost?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:54

Ongelooflijk dat dit foto's van hetzelfde paard zijn! :wow:

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:54

Ja hoor.. Bizar, wat een transformatie. Alleen maar lof! Veel succes en plezier nog met hem!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:55

+:)+ +:)+ +:)+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wel Ts, ik denk dat het wel duidelijk is: TOP!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:55

Dat is nog eens een mooi verhaal zeg. Heel veel succes bij jullie debuut over twee weken, dat jullie nog maar veel mooie overwinningen mogen behalen samen. :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:57

Wauw, wat een verhaal! En hij heeft nergens last meer van?

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:57

Zo zeg wat heeft dit paard een verandering door gemaakt :wow: , en wat heeft hij een mazzel gehad dat hij bij jouw te recht is gekomen, dat je toch verder met hem bent gegaan! Heel veel succes nog samen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:58

Wow, wat een verschil.. Petje af!

lindalacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:58

Wat een enorm verschil. Heel veel succes ! Hij heeft mazzel met jou!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:59

Wauw wat een verschil zeg. Respect!! Heel veel succes :D

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:00

wauw! Wat een verandering! Ben wel benieuwd hoe je zijn rugproblemen hebt kunnen oplossen!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:01

Wauw! hoe heb je dat voor elkaar gekregen als hij nooit meer de sport in kon? Heeft hij geen last van zijn rug?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de laatste 2 foto's het ruggebruik veel slechter vind dan de foto's daar direct boven?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:09

_/-\o_ Is dit echt? In dat geval; heel erg knap!! Ik kan me er zelf helemaal niks bij voorstellen; een paard dat nog nooit een wedstrijd heeft gelopen en een rare rug heeft, en dan in een jaar subtop lopen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:14

Ik wist gelijk dat dit jouw topic is.. Maar dat kon ook niet anders. :+

Hij is echt veranderd. Weet nog wel toen ik hem voor het eerst zag, haha. :P

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:17

De naam Wohlan deed meteen een belletje rinkelen! Fantastisch wat je al bereikt hebt met hem. Wel ontzettend zonde dat de oplichtster nog steeds haar gang kan gaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:18

Joltsje schreef:
wauw..

komt je verhaal ook in de penny?

echt petje af zeg. wat knap.
had het paard wel in de sport gelopen? en hoe heb je zijn rugproblemen opgelost?

Haha wel beetje penny he
Nee heeft nooit in de sport gelopen. Wat betreft zn rug... daar ben ik in het begin heel voorzichtig mee geweest. Alle aandacht daar naar uit. Eerst laag, toen laag en diep en toen rond getraind. Ben in de Z1 gaan starten en gewoon te diep gereden de eerste tijd. Eigenlijk tot in de zzl s c h i j t gehad aan de gewenste wedstrijdhouding. Alleen maar bezig geweest met die rug. Hij zal het altijd makkelijker blijven vinden om de rug te laten zakken, dus dat blijft een aandachtspunt. Maar hij heeft nu spieren om eea op te vangen en hij weet nu ook dat hij zijn rug correct kan gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:18

Wat een verhaal. Fantastisch dat jullie het zover geschopt hebben. +:)+

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:20

Wauw wat knap!!!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:23

karin1981 schreef:
Zo zeg wat heeft dit paard een verandering door gemaakt :wow: , en wat heeft hij een mazzel gehad dat hij bij jouw te recht is gekomen, dat je toch verder met hem bent gegaan! Heel veel succes nog samen.

Hij heeft idd wel mazzel gehad dat ie bij mij is gekomen en dat ik t heb kunnen oplossen. Bij een ander was hij de worst in gegaan denk ik. Daarom is die oplichting ook zo erg. Het had hartstikke mis kunnen gaan met dat paard

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:26

Wauwww wat heeft hij Enorm geluk met jou gehad,

Heel veel plezier nog samen ! :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:28

smurffie schreef:
Wauw! hoe heb je dat voor elkaar gekregen als hij nooit meer de sport in kon? Heeft hij geen last van zijn rug?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de laatste 2 foto's het ruggebruik veel slechter vind dan de foto's daar direct boven?

Hij heeft nergens meer last van. Hij is bij zn vorige eigenaresse helemaal uitgelicht overigens en er was niks op foto's te vinden. Ik heb dus een heel sterk vermoeden dat hij verkeerd getraind is en dat het daaruit ontstaan is. Ook gezien zijn rare bespiering toen ik hem kocht
De laatste 2 foto's zijn niet veel later dan die andere genomen. Max 3 weken. Denk dat die ene foto gewoon beter getimed is dan die andere.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:29

Jee wat een verhaal!
Super gaaf dat je zover bent gekomen!
En dat je bent gaan trainen naar wat voor het paard het beste is en niet naar wat een ander wil zien goed van je!
Doorzetter.
Heel veel succes en plezier verder!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:33

Hinke schreef:
_/-\o_ Is dit echt? In dat geval; heel erg knap!! Ik kan me er zelf helemaal niks bij voorstellen; een paard dat nog nooit een wedstrijd heeft gelopen en een rare rug heeft, en dan in een jaar subtop lopen.

Toch is het zo. Ik wilde er wel een heel klein beetje vaart achter zetten ivm zijn leeftijd, vandaar dat ik gelijk Z ben gaan starten en dat terwijl hij nog niet opgericht mocht lopen van mij. Daarom reed ik hem toen nog te diep in de proeven. Maakte toch niet uit want hij liep alsnog in de punten.
Maar zoooo snel is natuurlijk nooit de bedoeling geweest. Dat is gewoon gebeurd. Heb er geen druk achter gezet en hij heeft ook nog 2 keer een lange vakantie gehad (eentje van 4 en eentje van 7 weken)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:35

Wat een verhaal zeg! Wat een geluk heeft het paard dat hij bij jou terecht is gekomen :)
de 3e foto vind ik erg gaaf, mooi ruggebruik en goed achterbeen +:)+
Ga zo door

Mag ik vragen waarom je fjord vera niet meer rijdt? die topics vond ik ook altijd geweldig