Niet zo heel lang geleden heeft ze een veulen gekregen. Een mooie vos hengst, de vader is King William. Nu kunnen we dus ook eindelijk weer wat serieuzer trainen
natuurlijk doen we rustig aan en bouwen het rustig wat op. Maar ik wil jullie even onze vooruitgang laten zien
Larissa is een 5 jarige welsh NWR merrie, 14-05-2010. Ik heb haar zelf beleerd. Wegens omstandigheden hebben we nog maar 2x een wedstrijd mee kunnen doen, we zijn nu B+3. Op 22 mei hebben we een wedstrijd heel dicht in de buurt, zodat ik snel een proefje kan rijden en Larissa daarna snel weer naar haar veulen kan.

Dit zijn de foto's van het laatste topic dat ik heb gemaakt, ongeveer 2 maanden terug. Ze was toen nog drachtig. Het ging allemaal wat moeizaam
we reden nog wel, maar deden geen galop meer. We waren vooral bezig om Larissa lekker soepel te houden. 

En dan nu de foto's van de eerste keer weer rijden sinds ze haar veulen heeft. Ze was hier heel druk, en doordat ik een tijdje bang ben geweest met rijden, zie je dat ik hier weer wat in terug viel. Ik ga voorover zitten en houd het liefst mijn handen zo dicht mogelijk bij me, omdat ik dan meer controle denk te hebben. Gelukkig kan ik dit steeds makkelijker loslaten, maar op sommige momenten vind ik het nog best spannend. Gelukkig helpt Larissa me vaak, en leer ik steeds makkelijker om spanning af te laten vloeien. Soms loopt ze wat te diep op de foto's, terwijl ik de hele tijd niks in mijn handen had als het ware. Ze krult zich graag op als ze wat spanning heeft, dit komt ook omdat ik mijn handen door mijn angst dan weer te docht bij me heb, terwijl ik juist moet leren om ze meer voor me te houden. Al met al nog genoeg werkpuntje dus! Maar ik ben al erg blij met de kleine stappen die we maken, want ik vind dat er veel vooruitgang te zien is
Er zijn alleen maar foto's linksom gemaakt, uiteraard hebben we ook rechtsom gereden, maar toen waren er geen foto's gemaakt. Oja, soms lijkt het alsof ze haar mond wat open heeft, maar soms flappert ze gewoon wat met haar lopen haha.Hier is goed te zien wat ik bedoel. Door dat stukje spanning ga ik wat naar voren zitten en heb ik de teugels te kort. Wel kun je als het goed is zien dat er geen druk op mijn teugels is, maar ze toch te diep loopt. Dit moet ik oplossen met mijn been. Toch best moeilijk, paardrijden

Hier flappert ze dus wat met haar bovenlip. Weer loopt ze wat te diep, maar ik heb weer bijna geen druk op m'n teugels.

Hier vind ik haar toch wel heel gaaf lopen

Met dit beeld ben ik ook wel blij! Wat heeft ze een spieren gekregen!

Jammer dat ik weer voorover zit...

En daarna had ik haar lekker uitgestapt en beloont, rustig uitstappen kon niet, want er moest hysterisch naar haar veulen worden gehinnikt natuurlijk
nog even een foto na het rijden
En haar knappe kind
Lorenzo!

Er zijn meer dan genoeg verbeterpunten, de foto's zijn van een tijdje geleden, inmiddels krult ze zich al niet meer zo op en hebben we beiden veel minder spanning

Bedankt voor het kijken, tips zijn welkom, mits goed onderbouwd!
dat geeft al wat een ander beeld. Wel ben ik het helemaal met jullie eens dat ze te diep loopt hoor! Hier werken we hard aan

Gaaf veulen ook!