Clinic bij Kirsten Brouwer!!! :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Clinic bij Kirsten Brouwer!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:08

Ik heb 1 mei een clinic gereden bij Kirsten Brouwer. Ja, die jonge meid die jonge paarden competities rijd met o.a. Eyecatcher.

Het was een clinic speciaal georganiseerd voor Haflingers, door een aantal meiden die ik uit de haflingerwereld ken. Het was een enorm geslaagde dag, waarom ik een hoop goede tips heb gehad. Vooral tips die mij bekend zijn van mijn eigen instructrice. Leuk om te merken dat we op de goede weg zijn. Al zijn we er nogsteeds niet, maar wanneer ben je dat wel?

Even kort wat over Nash. Hij is 6 jaar oud, onze laatste wedstrijd hebben we in november 2015 gereden. Door wat tijdgebrek ben ik niet in de mogelijkheid geweest om weer te starten en heb ik op het moment ook geen startkaart. Voordeel hiervan is dat ik nu wel al mijn tijd in de training kan steken en me geen zorgen hoef te maken over wedstrijden.

Ik twijfel enorm of ik de filmpjes hier op bokt zal plaatsen. Voorheen heeft dat nogal voor wat oproer gezorgd. Ik weet zelf maar al te goed wat mijn punten zijn. Mijn doel van dit topic is dan ook meer om te laten zien hoe Kirsten werkt, wat mij enorm aanspreekt.

Here goes nothing. Al wil ik toch zeggen dat Nash echt enorm vooruit is gegaan in de afgelopen 7 maanden (en ik zelf ook).

Afbeelding
7 maanden verschil tussen deze foto's.

Een reactie zou ik leuk vinden :D

loontjjeee

Re: Clinic bij Kirsten Brouwer!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:38

Wat kan nash lekker lopen zeg! Dat is zeker een verschil zeg met 7 maanden geleden!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 07:18

Dankjewel :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:22

netjes !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 08:27

Dankjewel :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:17

Sorry, maar ik vind het weinig verbeterd met je vorige topics. Hij mist nog steeds een hoop kracht in het achterbeen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:19

Ik vind foto 1 eigenlijk fijner. Meer ontspannen. Foto twee is meer actie maar hij drukt ook zijn rug weg en er is veel spanning te zien. Ook op de filmpjes is ie erg strak en gespannen.
Ik zou toch proberen om eerst ontspanning te vinden en van daaruit terug naar die actie, zodat ie zijn rug gaat gebruiken ipv weg drukken. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:24

Als de filmpjes die ik in mijn hoofd heb van jullie op een wedstrijd waren, zijn jullie echt al enorm vooruit gegaan!! :wow:
Je laat zien dat Haffies echt wel iets kunnen. :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 11:37

Hij was in het begin idd gespannen. We waren al een hele poos niet meer op vreemd terrein geweest, of lang weg geweest met de trailer. We moesten allebij weer even omschakelen.

Ik vind hem zeker wel veel en veel sterker geworden in het achterbeen. Hij mag meer zakken, dat wel. Maar hij is zeker sterk in het achterbeen. Kirsten zegt niet voor niks dat hij veel Tritt heeft en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn (en vond ik overgens ook erg leuk om te horen :D)

Voor Nash werkt het het beste om hem echt van achter naar voren te rijden. Als ik van hem verlang dat hij eerst rond wordt en maar moet gaan ontspannen, dat werkt echt niet. Juist oprijden, tegen de hand aan zetten in verbinding. Dan pas gaat hij ontspannen. ;)

Kbk. Bedankt. We zijn ook zeker vooruit gegaan. Hij is veel stabieler geworden in de aanleuning, treed veel meer onder. Het hele plaatje is gewoon veel netter geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:39

Hij ziet er ook veel gespierder uit als je de foto's vergelijkt. :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 11:44

Zeker! Hij heeft een hoop massa gekregen. Vooral de achterhand, front en hals. Echt niet normaal. En er zit geen gram vet teveel op.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:50

Ziet er heel goed uit hoor!
Kracht vanuit het achterbeen blijft moeilijk.
Lekker wat cavaletti meepakken en zo doorgaan.
Je bent goed bezig

(& ik vind het dapper dat je een topic durft te plaatsen! :j )

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:48

Ik vind het er netjes uitzien! Jullie gaan ver komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:03

Lekker actief achterbeen heeft 'ie. Ik vind het wel fijn om naar te kijken. Hij moet nog wat meer gaan dragen, maar komt vanzelf. Wat een verschil in body trouwens vergeleken met een maand of wat geleden. Daar is je antwoord dat je gewoon lekker bezig bent. 8-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 15:04

Hij is nog jong. Ik vind het nog niet prioriteit nummer 1 dat hij helemaal draagt en alles wat daar bij komt kijken.

Ik vind het veel belangrijker dat het plezier er in blijft. We hebben nog alle tijd om moeilijke dingen te doen.

Spelenderwijs zet ik hem steeds meer op achter. En dat wordt beloond.

Bedankt voor de complimenten :D ik wordt er vrolijk van :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:29

Ayasha schreef:
Ik vind foto 1 eigenlijk fijner. Meer ontspannen. Foto twee is meer actie maar hij drukt ook zijn rug weg en er is veel spanning te zien. Ook op de filmpjes is ie erg strak en gespannen.
Ik zou toch proberen om eerst ontspanning te vinden en van daaruit terug naar die actie, zodat ie zijn rug gaat gebruiken ipv weg drukken. :-)

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Je kan hem niet oprijden voor je de ontspanning hebt.

Veel plezier nog samen! :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 14:30

Dat is een mening.

Juist door hem op te rijden zet ik hem tegen het bit, doordat hij "tegen het bit aan loopt" gaat hij verbinding zoeken en houd hij die verbinding ook vast.

Ja, hij was in het begin wat gespannen. Maargoed, we waren dan ook al een hele poos niet meer weg geweest. De spanning was er vrij snel vanaf en toen ging hij gewoon aan het werk.

Als jullie het geluid aan zetten van de filmpjes, dan horen jullie ook dat Kirsten mij vraagt om op te rijden, daarna schakelen en rond houden. Een paard wat onvoorwaardelijk voorwaards is, is natuurlijk super belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:48

Ik vind hem zo klein ogen onder jou, hoe groot is hij? :)
Persoonlijk vind ik de eerste foto ook fijner, de video's krabbelt hij heel vaak en toont hij niet helemaal over de rug op momenten (hij krabbelt als het ware).
Wel fijn dat Kirsten je aanspreekt! Ga je vaker bij haar lessen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 15:56

Bobje. Nash is voor het laatst vorige zomer op de keuring gemeten. Toen was hij 1,50m. Hij groeit langzaam maar gestaag door. Door zijn Arabische bloed zal hij ook wel iets langer door groeien dan de gemiddelde haf.

Kirsten en mijn eigen instructrice komen zo enorm overeen met elkaar dat ik lekker bij mijn eigen instructrice blijf. Dat scheeld me in de portemonnee :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:28

Peelie schreef:
Dat is een mening.

Juist door hem op te rijden zet ik hem tegen het bit, doordat hij "tegen het bit aan loopt" gaat hij verbinding zoeken en houd hij die verbinding ook vast.

Ja, hij was in het begin wat gespannen. Maargoed, we waren dan ook al een hele poos niet meer weg geweest. De spanning was er vrij snel vanaf en toen ging hij gewoon aan het werk.

Als jullie het geluid aan zetten van de filmpjes, dan horen jullie ook dat Kirsten mij vraagt om op te rijden, daarna schakelen en rond houden. Een paard wat onvoorwaardelijk voorwaards is, is natuurlijk super belangrijk!

Je wil een paard helemaal niet "tegen het bit op" je wil een licht contact. Door hem tegen een "muur" aan te rijden zoals jij nu doet krijg je veel spektakel maar nul ontspanning of nageeflijkheid. Hij loopt daar slechts omdat het anders nog oncomfortabeler is. Niet omdat ie daar effectief sterk en lenig genoeg voor is. Wat ook te zien is aan het feit dat ie zijn rug weg drukt en krabbelt. Er zit geen schwung in, geen lossigheid.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 17:57

Gelukkig zijn er meerde wegen die naar Rome leiden en zijn er meer mensen die deze methode er op na houden. Voor ons werkt het.

Vergelijk filmpjes van een paar maanden terug en nu. We zijn zo enorm verbeterd.

Wat ik toch grappig vind dat bokt altijd heilig is over voorwaards rijden. Maar als iemand voorwaards rijd, dan is het opeens niet goed meer.

Maargoed, ook iets met leven en laten leven :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:59

Die vergelijk ik en daar baseer ik mijn antwoord ook op maar dat wil je niet horen. :) Ik ben overigens helemaal niet zo van dat voorwaarts jagen. Paard moet niet meer voorwaarts gaan dan je kan opvangen. Hij moet het zelf ook bij kunnen houden. Voorwaartse dráng is belangrijk maar dat betekent niet dat ie tegen mach 5 door de bak moet gaan. Enkel dat ie reageert als je hem vooruit vraagt en blijft lopen (dat je dus niet constant been moet geven).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 18:02

Ik zou zeggen, luister nog een keer goed naar wat Kirsten zegt tijdens de clinic ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:08

Sorry, ik vind je nog steeds echt te zwaar voor hem en ik vind hem ook niet geheel zuiver draven. Ik vind het rijden er ook erg geforceerd uit zien. Het is wel een prachtige haflinger, en wat fijn dat je wat had aan de tips van Kirsten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:11

Heb de filmpjes van een tijdje terug en die van nu vergeleken. En eerlijk gezegd vind ik hem slechter gaan lopen. In draf lijkt hij zelfs wel onregelmatig.