"And then a Hero comes along..."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

"And then a Hero comes along..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:16

...with the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you

[naam] a.k.a [naam]
Ruin
1.35m
[ras]
03-07-03
Wildkleur
v. Askur fra Gerdum

Hoefsmeden, tandartsen, dierenartsen, osteopaten, masseurs... onze grote kleine man heeft ze in de afgelopen 7 maanden al te vaak gezien.
Helaas is dit avontuur nog niet voorbij en gaan we 10 Mei met hem naar de kliniek, omdat we er nog niet achter zijn waarom hij zo slecht loopt.
Een klein paardje dat grote kosten met zich mee heeft gebracht, maar elke cent dubbel en dwars waard is.
Want met zijn gouden karakter heeft hij zo'n speciale plek in de kudde en in ons hart, dat we geen seconde spijt hebben gehad van ons besluit om hem te kopen.

We hopen dat voor [naam] op een dag alle wolkjes voor de zon verdwijnen.
Dat de pijn die hij heeft geen ernstige oorzaak heeft en op te lossen is.
Dat de littekens uit zijn verleden naar de achtergrond zullen 'verdwijnen.'
En dat hij op z'n minst pijnloos bij ons door het leven kan gaan.

Ruim 2 maanden geleden hebben we hem geschoren, omdat hij tegen rainrot aan zat en een vacht had die zo aan elkaar plakte, dat je er niet tegen kon borstelen.
Hij had hier zelf erg veel last van.
Dit was door [naam] gedaan en niet voor netjes maar voor nood, dus het zag er eigenlijk niet uit maar was wel effectief.
Omdat [naam] nog steeds niet goed in z'n velletje zit, niet zelf uit zijn vacht komt en ook net schimmel heeft gehad, hebben we hem gisteren opnieuw laten scheren en deze keer netjes. :j

Onze kleine held verdient ook weer eens een eigen topic. <3
Want wat een transformatie heeft hij ondergaan!
Hij staat wel wat te dik op het moment, maar we hopen snel weer met hem bezig te kunnen.

1. Hoe hij was toen hij nog op de manege stond.
Afbeelding

2. Net bij ons.
Afbeelding

En deze foto's zijn van vandaag. :wow:

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. :')
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Zijn hele lijfje.
Afbeelding

9. Zijn prachtige oogjes.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En een mooie afsluiter. <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken naar onze onwijs lieve man! <3

Liefs, [naam]

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:18

knappe koekie!!
knappe vent is het ook <3
foto 6 vind ik echt geweldig _O-

Anoniem

Re: "And then a Hero comes along..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:23

Haha ja, toch even laten zien dat hij best wel ondeugend durft te zijn! <3

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:32

Wat is hij mooi opgeknapt bij jullie +:)+

hoop dat de oorzaak van zijn pijn gevonden en geholpen kan worden zodat jullie nog lang van hem kan genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:48

Dat hoop ik ook. :j
Hij verdient het zo!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:53

Praat me er niet van, maanden ellende is drie keer niks :( :(:) Hier hebben we 5 klinieken in een jaar gezien.
Hopelijk komt er wat uit voor jullie.
Naar welke kliniek ga je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:58

We gaan naar dierenkliniek Veendam. :j
We willen nu inderdaad echt weten wat er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:58

Dappere kokos. :j Je herkent hem helemaal niet meer en in het begin zou ik niet eens zeggen dat hij een [ras] was. Nu is hij weer helemaal gelukkig en is hij vol plezier Mauni aan het klieren. :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:16

Aaah knappe ko!!!!

Mag ik vragen wat hij precies heeft en vertoont tineke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:20

Haha ja, hij is een leuk stel samen met [naam]! <3

Sloffiee, hij loopt niet zuiver en met name rechtsachter, maar ook voor vind ik hem niet fijn lopen.
Hij sleept enorm met zijn achterhoefjes, die zijn bij de teen helemaal afgesleten en hij heeft nu aangepaste hoefschoentjes.
En zijn weerstand is niet helemaal zoals het zijn moet, heeft tegen rainrot aangezeten en ook net schimmel gehad en nog een beetje mok van waar hij weg komt.
Ook heeft hij iets met z'n tandjes, een 'golf' in de kaak, waardoor hij veel hooi weer in lange draden uit z'n bekkie laat vallen.
Gelukkig is hij niet te dun, zelfs te dik op het moment, maar toch iets om naar te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:24

Ik ben benieuwd naar wat ze bij Veerdam gaan ontdekken, en hoop dat je dan eindelijk antwoord hebt op alle vragen!
Ik moet om die voor/na foto's toch altijd wel even lachen; op de voor-foto's staan paarden altijd alleen maar met de oren naar achteren en op de na-foto's altijd alleen maar met de oren naar voren. ;)

Aangezien de foto's buiten genomen lijken te zijn: zijn jullie nog steeds buiten aan het wandelen ondanks dat hij nog zonder diagnose kreupel is? Misschien lijkt het maar zo, maar mochten jullie dit nog steeds doen dan daar zou ik zoals in het andere topic ook al door verschillende mensen is aangegeven echt mee stoppen totdat je zeker weet dat je zich lichaam hier niet verder mee in de problemen helpt.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:25

Wat is die veranderd zeg! :wow: <3 Gaaf beestje!
Ook ontzettend gaaf halster, waar hebben jullie die vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:28

Xyzutu2, dat was ook niet zo moeilijk, hij deed toen nooit zijn oortjes naar voren en nu doet hij niet anders. :)
Van alle foto's die ik van hem heb van toen, heeft hij nergens ook maar 1 oortje naar voren.
De foto's zijn op ons erf gemaakt. :)
Als je ons topic goed hebt gelezen, kun je zelf ook al zien dat we daar mee gestopt zijn en uit onszelf, niet op advies, zelfs tegen advies van de DA in.
We stappen enkel af en toe met z'n hoefschoentjes en hij loopt verder 24/7 buiten.

M_nouska, ik vind hem ook zo gaaf!! Die hebben we bij Hypostore weg. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:52

In dit topic lees ik helemaal niets over of/hoe je op dit moment traint? Dat zal dan wel in een van je andere topics vermeld zijn maar je opent zoveel topics dat je echt niet meer kunt verwachten dat iedereen alles leest. ;)
Hoe dan ook, goed om te lezen dat jullie uit jezelf zijn gestopt - ook al was dat dan blijkbaar niet op basis van alle adviezen die daaraan in het andere topic vooraf gingen. Uiteindelijk maakt het ook niet uit wie het bedacht had, als de pony nu maar even kan stoppen met werk tot hij in de kliniek staat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:54

Ik heb het dus over het topic waarnaar jij zelf verwijst. ;)
Aangezien je op de hoogte bent van de reacties daar, leek het me logisch dat je die van mij dan ook had gelezen.
Verder vind ik je niet zo fijn reageren, je toon komt niet echt vriendelijk over, maar kan ook de 'kracht' van het internet zijn natuurlijk. :)
Ik open dit topic omdat ik trots ben op onze dappere kleine man.
Dit is volgens mij het derde topic in 7 maanden tijd dat ik over hem heb geopend.
Als je hier verder over door wil gaan, stuur me dan maar een pb, dan kunnen we het hier ontopic houden. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-16 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:00

Dat topic had ik dus niet eerst meer bijgelezen voor ik dit topic opende.
Ik vond je eigen aanvulling dat jullie dit helemaal zelf hadden bedacht wel grappig, vandaar mijn opmerking, maar verder was dat ook niet bedoeld als aanval, want zoals ik al schreef: wat maakt het nou uit wie iets bedenkt, zolang de pony maar tijdelijk verlost is van een mogelijk zeer schadelijk trainingsregime. :)
Verder vind ik het alleen maar fijn om te lezen dat je IJslander echt op rust staat. Meer dan genoeg paarden en pony's zijn alleen maar verder de put in geholpen door slecht dierenartsadvies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:01

Vooral af gaan op je eigen intuïtie, dat werkt vaak het beste en natuurlijk het gedrag van je dier in de gaten houden en er naar luisteren.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:03

Wat een knapperddd! <3 En zo'n lief hoofdje ook zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:05

Dankjewel! <3
Hij is ook echt zo lief.
Ons jongste veulentje is nog een beetje bang voor hem en dan staat [naam] stokstijf voor hem stil en laat zich in z'n hoofdje happen, omdat hij anders bang is het veulen te laten schrikken. :(:)
Paardje van goud. :j

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:08

Hij is zo goed opgeknapt! En wat is hij knap geworden zeg <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:09

Heb ik het topic dus toch nog niet goed gelezen: :+ ik zag dat je toch nog met hem wandelt (op straat?), nu dan met hoefschoenen. Wat is daar de reden voor?
Zolang hij nog geen diagnose heeft en je dus ook nog niet weet of klappen op hardere grond (zoals met hoefschoenen op straat) zou ik dat persoonlijk niet doen. Als je toch echt wilt wandelen, bv om hem wat te doen te geven dan zou ik me beperken tot wandelen in de wei/paddock, eventueel opgeleukt met schrikparcoursdingen, maar geen mul bakzand of harde straat als ondergrond opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:13

Maaikevdk, dankjewel!! <3

Xyzutu2, ik vind dit niet de plaats om hierover in discussie te gaan. :)
Je mag me een pb sturen of in het andere topic reageren als je me hierover vragen wil stellen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:28

Zijn uitstraling is echt in positieve zin veranderd! Hij heeft een veel blijere en helderdere blik in zijn ogen :)

Hopelijk wordt de oorzaak van zijn klachten gevonden, zodat het opgelost kan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:06

Dankjewel! :j
Ja, ik herken de pony op de eerste foto's echt niet meer terug.
Hij is al een heel eind gekomen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:16

Ik stuur je een PB