Ravelli welsh cob Z1 debuut!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieskehh

Ravelli welsh cob Z1 debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:16

Hoi,

Het is echt een hele tijd geleden dat ik een topic heb geplaatst van Ravelli en mij.
Even een korte info over ons:
We zijn 2/3 jaar geleden in de B begonnen hij liep toen veel te diep liep bouwde veel spanning op en vond de ene naar de andere bak doodeng. Toen we de B uit waren vlogen we de l1 en L2 door. De spanning kreeg ik steeds meer onder controle en hij was echt steeds beter te rijden. Helaas bleef zijn galop wat achter en had hij daar heel veel moeite mee. M1 en M2 hebben we samen een jaar over gedaan. M1 ging ons wel fijn af, maar M2 werd even wat pittiger omdat Ravelli met name het verzamelen erg moeilijk vindt, ik heb hem toen 2 maanden even thuis gehad en flink gaan trainen,dat heeft zeker geholpen en zo hebben we in maart onze laatste M2 wedstrijd al weer gereden! Wat was en ben ik trots mijn eigen opgeleide pony tussen de paarden naar het Z gereden <3

Vandaag had ik dus mijn Z debuut en ik ben dan ook echt enorm trots hoe Ravelli zich heeft gedragen.
Uiteraard er zijn nog genoeg verbeterpunten, maar een 1e keer in een 20*60 baan wedstrijden met een pony is voor mij toch even wennen. Hij had weinig spanning en dat resulteerde in een 2e plek met 206 en een 4e plek met 207. *\o/* *\o/*
Dit moment is dan ook zeker vastgelegd en daar zijn een paar leuke plaatjes uitgekomen! *D
foto's staan beetje door elkaar van inrijden en de proef. rijtechnisch commentaar mag maar hou het vriendelijk, wij hebben een fijne instructrice die ons begeleidt.

Afbeelding
Mijn allerliefste vriendje <3

Afbeelding

Afbeelding
binnenkomen op de middenlijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Re: Ravelli welsh cob Z1 debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:20

Gefeliciteerd, wat een fijn debuut. Nu lekker kilometers gaan maken. Leuke combinatie zijn jullie.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:23

Wat een mooierd, mooie punten ook, komt zeker goed!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:23

Stoer beest!
Probeer zelf recht op te blijven zitten. Je hangt soms net iets achterover :)

Veel succes samen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:25

Wat een mooie cob en leuke foto's!
Prachtig dat je zo met je eigen opgeleide pony zo ver kunt komen.
Jullie zijn een inspiratiebron voor mij en mijn cob. Enige moeite met de galop herken ik dus ik zie dat dat nog goed kan komen :P .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:53

Wat een gave cob zeg, leuke foto's! :D

l_aura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:06

Als Welsh Cob fokker vind ik het geweldig om dit topic te zien. Ik vind Ravelli sinds jou eerste topic al leuk. Succes!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 09:32

Dankjewel allemaal! zit nog steeds na te genieten :D :+:

josien: dat komt zeker goed, het heeft wat aandacht nodig maar dan lukt het wel! Succes!

laura: wat leuk om te horen! :D

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:40

wat een gaaf beest!! Leuk dat je al zover bent gekomen. Ik rij een GroningerxHaflinger in het Z1 en we mogen Z2. Pony is ook zwart en 1.52 en van Def hier op Bokt. Als je in haar profiel kijkt zie je fotos van haar en ze lijken best erg op elkaar. Het kan dus prima met een pony tussen de paarden, Wij rijden regelmatig de paarden eruit, ook in het Z1. Succes nog!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:53

Geweldig! <3
Ik volg jullie ook al vanaf het begin. Hij ziet er onwijs stoer uit en je rijdt m erg fijn. Ga zo door!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:03

Jeetje wat gaaf! *\o/*
Ik kan me jullie eerste topics nog herinneren en inderdaad, de plaatjes die toen veel spanning lieten zien.
Wat is ie onwijs stoer geworden en dat hebben jullie toch nog best heel erg snel gedaan zo tussen de paarden :))
Wat zijn jullie ontzettend gegroeid, hij oogt ook veel zelfverzekerder op deze plaatjes. Helemaal begrijpelijk dat je apentrots ben +:)+

Enige wat mij stoort is dat jij behoorlijk uit balans lijkt. Niet zozeer je bovenlijf dat naar achteren hangt wat je vaak ziet, maar je zit echt achterop je zadel en kantelt daarbij je bekken niet. Ik kan me voorstellen dat je in een uitgestrekte draf iets uit balans raakt, maar op alle plaatjes heb je bijna een hand vóór je zit, in plaats van achter je zit...als je snapt wat ik bedoel?
Ik denk dat als je meer het midden van je zadel opzoekt door je bekken te kantelen, je meer in balans zal zitten.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:05

Daar mag je heel erg trots op zijn, nog veel succes samen!

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:47

Ik kan me nog herinneren met jou in het 'Jonge Paarden' topic gezeten te hebben zo'n drie jaar geleden. Wat is Ravelli mooi geworden zeg en wat onwijs gaaf dat jullie al zo ver gekomen zijn!
Heel veel succes samen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:12

Wat een knap dier is Ravelli!
En wat een super debuut, mag je trots op zijn!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:18

Gaaf beest!
leuk dat jullie Z zijn!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:33

Over een mooie charmante zwarte verschijning gesproken!

Middendraf! Wel meer op AH voor vertrek anders neigt hij bij middendraf een klein tikkeltje naar een onzuivere 2 tact. Dus netjes op AH en dan niet over zijn tempo rijden maar wel de pas groter laten maken.

Verder zie ik snel een z2 debuut aankomen!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:55

Wat zijn jullie een geweldig stel!
En een super debuut _/-\o_

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:07

Wat gaaf Lieskeh! Ik weet nog dat we samen in het L topic zaten, wat is ravelli stoer en knap geworden!! (knap was ie natuurlijk al ;) ) veel succes in het Z! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:33

Heerlijk dit topic: een keigave pony tussen de paarden.... Ja daar word ik blij van! :# Geniet er van en zet 'm op!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 11:04

Wat een leuke reacties allemaal! :D <3

MariekeS, dat klopt, maar dat is alleen bij de uitgestrekte draf, ik raak inderdaad nog wat uit balans en we krijgen dit al steeds meer onder controle. maar opeens van een 20*40 bak strekken naar 20*60 is voor mij ook weer even wat anders. Maar bedankt voor de tip! :D

finn: haha dat klopt wat gaat de tijd toch snel!

joske, nou inderdaad dat is al weer even geleden! dankjewel :D Jij zit ook alweer in ZZlicht zie ik! echt knap!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:26

Gefeliciteerd hoor! Hij ziet er goed uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:30

MariekeS_ schreef:
Enige wat mij stoort is dat jij behoorlijk uit balans lijkt. Niet zozeer je bovenlijf dat naar achteren hangt wat je vaak ziet, maar je zit echt achterop je zadel en kantelt daarbij je bekken niet. Ik kan me voorstellen dat je in een uitgestrekte draf iets uit balans raakt, maar op alle plaatjes heb je bijna een hand vóór je zit, in plaats van achter je zit...als je snapt wat ik bedoel?
Ik denk dat als je meer het midden van je zadel opzoekt door je bekken te kantelen, je meer in balans zal zitten.

Ik zie hetzelfde, en ook in elke foto: je lijkt behoorlijk wat spanning in je benen te hebben waardoor je jezelf tegen de achterkant van de lepel duwt en daarbij hou je je bovenlichaam steeds achter de loodlijn. Dat is zonde, want doordat je achterin het zadel hangt krijgt je pony teveel druk achterop de rug en zal het moeilijker zijn om die op te bollen (= verzamelen).
Ik vind het superknap dat je je pony met zo'n houding toch zo netjes aan het lopen hebt, want blijkbaar weet je het toch voor elkaar te krijgen om hem niet teveel dwars te zitten (heel veel ruiters die deze houding hebben hebben aan gestrekte armen een paard dat ver achter de loodlijn 'opgericht' loopt met een heel actief voorbeen en een slepend achterbeen).
Als je nu naar het Z gaat en dus echt gaat werken aan verzameling dan zou ik ook zeker eens een paar keer investeren in zitlessen op de Flexchair of Otto (electrisch/mechanisch zitlespaard dat precies weergeeft waar je spanning hebt in je lichaam), want als je je paard met deze houding al zo goed hebt lopen, dan zal hij echt gaan knallen als je stomweg bij jezelf een paar simpele houdingscorrecties uitvoert waardoor je met de beweging meebeweegt ipv ertegenin.
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe jullie er dan bijlopen! :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:46

Wat een gave combi! Gaaf zo tussen de paarden! Hoe groot is hij?
Het enige wat me rijtechnisch opvalt is dat je veel te ver achterin je zadel zit, wie weet dat je met een aantal zitlessen/balansoefeningen dit kan verbeteren? Ik rijd nog lang geen Z hoor (en wie weet wel helemaal nooit want daar ligt mijn ambitie niet :) ), maar wie weet heb je er toch wat aan :) Veel succes verder met je stoere pony!

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:04

We hebben jullie gezien op de wedstrijd super mooie combinatie!
En wat een knappe pony zeg :o
Gefeliciteerd met je punten geniet ervan!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:00

Wat een knapperd <3