Idioten op de weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Idioten op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:27

Ik ben er nog erg kwaad over al is het wel een dag geleden. Ik reed met mijn paard over een zandpad op een splitsing van de zandweg kan je naar links een met gras vergroeide klinkerweg op of recht door het zandpad volgen. Op dat zandpad van voren komt een auto aangehobbeld en aan beide kanten van de zandpad is het dicht begroeid dus met een paard en auto pasten we zeker niet langs elkaar dus maar besloten om met mijn paard links af te slaan. Wat ik al vermoede is dat de auto ook dezelfde weg in ging waar ik ook reed. Normaal gesproken geen probleem maar mijn paard begon zich zelf een beetje op te fokken en de auto achter ons (mijn vriend was ook mee op de fiets) begon steeds meer gas te geven. Dus ik schreeuw naar mijn vriend dat hij wat meer midden op de weg moet gaan rijden zodat de auto er niet langs kan. Helaas hoorde hij me pas fatsoenlijk na de 3e keer schreeuwen en toen had de auto hem al half de berm in geduwd dus ik stuur mijn paard wat meer naar de middenberm zodat de auto er niet snel langs kan. Ik gebaar de man met mijn hand dat hij wat rustiger aan moet doen terwijl ik mijn paard in bedwang probeer te houden. Die man (man op leeftijd met sigaar in zijn mond echt boer type) schud dood leuk zijn hoofd geeft flink gas en rijd rakelings langs ons. Het scheelde niet veel of hij had ons gewoon aangereden. Het leek op het einde van dat weggetje er nog even op dat hij zou stoppen maar die man is uiteindelijk toch door gereden.

Nu krijg ik vaak de vraag "weet je de kenteken nog?" nou eigenlijk niet in mijn woede niet op gelet. Maar wat zou ik er dan mee moeten? Ik kan er toch niets mee en er is gelukkig niemand gewond geraakt. Ik moest gewoon nog even mijn verhaal kwijt want als ik er aan terug denk word ik weer pissig. Wat voor idioten hebben jullie op de weg mee gemaakt?
Laatst bijgewerkt door Gydja op 11-04-16 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Re: Idioten op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:31

Waarom zou je de auto er niet gewoon langslaten? Hij heeft net zo veel recht daar te rijden als jij toch?
Tevens heb jij schade veroorzaakt aan de auto van de beste man, hij kan jou dus aansprakelijk stellen danwel aangifte doen van vernieling, en wat kan jij? Zeggen dat de man teveel gas gaf achter je en je paard daar opgefokt van werd?

Had jij niet even het fatsoen kunnen opbrengen aan de kant te gaan zodat de man er langs kon? Dit lijkt me vanuit jou ook niet zo heel netjes gereageerd :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:35

Of wil je het kentekenen zodat je de man kan aanbieden de schade te vergoeden?
Dat zou netjes zijn :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:36

Ik probeer altijd om zo ver mogelijk aan de kant te gaan als ze naderen, en op smalle stukken stap ik voor de veiligheid even af.
Eigenlijk denk ik dat veel mensen juist de neiging hebben om er met een spuit gas langs te gaan als je de weg blokkeerd, dat zou ik zelf dus ook niet doen.

Gelukkig kom ik meestal fatsoenlijke mensen tegen maar ik ben er ook wel eens afgevallen omdat mijn pony zich rot schrok van een auto die ineens van achteraf rakelings langs kwam scheuren op een breed stuk.. Scheelde heel weinig of hij had ons geraakt. Helaas zijn er nog altijd mensen die niet weten dat een paard geen fiets is :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:38

linnnh schreef:
Waarom zou je de auto er niet gewoon langslaten? Hij heeft net zo veel recht daar te rijden als jij toch?
Tevens heb jij schade veroorzaakt aan de auto van de beste man, hij kan jou dus aansprakelijk stellen danwel aangifte doen van vernieling, en wat kan jij? Zeggen dat de man teveel gas gaf achter je en je paard daar opgefokt van werd?

Had jij niet even het fatsoen kunnen opbrengen aan de kant te gaan zodat de man er langs kon? Dit lijkt me vanuit jou ook niet zo heel netjes gereageerd :n

Er mogen daar niet eens auto's rijden.
Mijn paard werd helemaal druk van die auto achter ons. Mijn vriend gebaarde die man ook al dat hij langzamer moest. Het is toch een kleine moeite om af te remmen? Ik wild hem er best langs laten als hij gewoon rustig reed en niet als een malle over dat weggetje scheurt. Als mijn paard op zei gesprongen was dan hadden we in de sloot gezeten. Ook niet echt een prettige gedachte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:40

Het is ook een kleine moeite om even stil te gaan staan zodat hij er langs kan, toch? Scheelt je een hoop frustratie. De wereld is al zo verdrietig.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:41

Shirley schreef:
Of wil je het kentekenen zodat je de man kan aanbieden de schade te vergoeden?
Dat zou netjes zijn :j

Ik ben best bereid om dat te vergoeden als hij in een goed gesprek ook zijn excuses kan aanbieden voor zijn gedrag.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:43

Danique schreef:
Het is ook een kleine moeite om even stil te gaan staan zodat hij er langs kan, toch? Scheelt je een hoop frustratie. De wereld is al zo verdrietig.

Normaal is het dus echt geen probleem. Maar mijn paard was zo heet en er loopt een sloot langs dat weggetje. Ik land liever niet met mijn paard in de sloot. We waren al bijna op de eind van de weg en ik ging al aandraven zodat hij niet zo langzaam hoefde te rijden. Ik heb er echt wel rekening mee gehouden en normaal gesproken is het ook geen probleem om er iemand langs te laten maar in deze situatie vond ik het niet vertrouwt om een hard rijdende auto er langs te laten. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:44

Misschien weet de man niks van paarden, als jij gaat draven dan zal hij ook harder gaan rijden lijkt me. Mijn vriend wilde ook zo snel mogelijk met de auto langs paarden, want 'dan hebben ze toch minder lang last van mij?'. Best een logische redenatie voor een leek.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:45

Danique schreef:
Misschien weet de man niks van paarden, als jij gaat draven dan zal hij ook harder gaan rijden lijkt me. Mijn vriend wilde ook zo snel mogelijk met de auto langs paarden, want 'dan hebben ze toch minder lang last van mij?'. Best een logische redenatie voor een leek.

Als er 2x word gebaard dat hij wat rustiger aan moet doen is het toch een kleine moeite om dat dan ook te doen? Maar hij schud gewoon dood leuk zijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:46

Ja dat is banketstaaf, maar als hij aantoont dat hij er graag langs wilt en jij gaat niet aan de kant, dan ben jij toch ook fout en banketstaaf bezig? Misschien had hij wel haast, lag er iemand in het ziekenhuis op sterven? Dochter bevallen? Weet jij veel.

Wees de wijste in zo'n situatie en ga gewoon aan de kant, des noods stap je af om je paard vast te houden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:48

Voortaan voor die splitsing even wachten tot je weet welke kant die auto op gaat. Dat scheelt een hoop onbegrip voor elkaar..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:51

Wat wordt er bedoeld over schade? Zie nergens iets over schade staan?

Tja.. Adem in, adem uit. Er is niks gebeurd. Ik ben het met je eens dat het behoorlijk asociaal is te negeren dat iemand gebaart rustiger aan te doen, maar zoals Danique ook al zegt, mensen die geen verstand hebben van paarden hebben vaak geen idee hoe een vluchtreactie van een paard werkt en wat dat triggert.

Ik denk niet dat je de man nog gaat vinden, en het lijkt me ook niet nodig daar een klopjacht op te gaan zetten. Er zijn heel veel mensen op de weg die geen benul hebben over wat ze doen, met inderdaad soms gevaarlijke situaties en zelfs ongelukken tot gevolg. Helaas!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:52

Danique schreef:
Ja dat is banketstaaf, maar als hij aantoont dat hij er graag langs wilt en jij gaat niet aan de kant, dan ben jij toch ook fout en banketstaaf bezig? Misschien had hij wel haast, lag er iemand in het ziekenhuis op sterven? Dochter bevallen? Weet jij veel.

Wees de wijste in zo'n situatie en ga gewoon aan de kant, des noods stap je af om je paard vast te houden.

Als ik verder aan de kant ging zat ik in de sloot :( voor afstappen wad geen tijd meer hij reed hard, erg hard.

Tuurlijk achteraf had ik ook wel anders kunnen reageren. En als de weg breder was ging ik wel in de berm...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:55

Nirvana_ schreef:

Tja.. Adem in, adem uit. Er is niks gebeurd. Ik ben het met je eens dat het behoorlijk asociaal is te negeren dat iemand gebaart rustiger aan te doen, maar zoals Danique ook al zegt, mensen die geen verstand hebben van paarden hebben vaak geen idee hoe een vluchtreactie van een paard werkt en wat dat triggert.

Ik denk niet dat je de man nog gaat vinden, en het lijkt me ook niet nodig daar een klopjacht op te gaan zetten. Er zijn heel veel mensen op de weg die geen benul hebben over wat ze doen, met inderdaad soms gevaarlijke situaties en zelfs ongelukken tot gevolg. Helaas!

Had een tik met de zweep op de auto gegeven. En achteraf niet zo handig maar ik was kwaad dat die man niet even kon afremmen. Was nog maar een klein stukje en hij kon er met gemak langs

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:56

Wat een verhaal!
Ik snap goed wat je bedoelt, en achteraf kijken we een koe in zijn ....

Tuurlijk had je kunnen stoppen en die auto er langs laten, maar je merkte aan je paard dat dit een onveilige situatie was. Jullie hebben netjes gebaard naar de man en deze gaf simpelweg geen gehoor aan jullie en drukte door. Erg onverantwoord en gevaarlijk als je mij vraagt.

Schaden vergoeden? Ik lees nergens dat je schaden hebt veroorzaakt maar het moet niet gekker worden. Die auto mocht daar niet eens rijden! Negeert meermaals de signalen en rijd bijna 2 man aan...

Zie aantal reactie terug een opmerking, dat hij misschien geen idee had. Dat kan, is ook een logische gedachten.. Maar naar meerdere gebaren zou dan het kwartje wel moeten vallen.! :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:58

De beste man mocht daar niet eens met de auto komen en ts zit fout?! Moet niet gekker worden. Maar zelfs op de openbare weg wordt je geacht rekening te houden met je medeweggebruikers en proberen gevaarlijke situaties te voorkomen.

Verder asocialen mensen genoeg. Die vind je overal, op de fiets, in de auto, als voetganger of te paard.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:02

Goede les voor de volgende keer: jij bent de snelheidsbeperkende factor. Dus van te voren even gebaren met zo'n chauffeur waar hij naartoe wil, dan kun jij daarop anticiperen door even op een ander plekje te gaan staan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:04

TS zit fout met het aanbrengen van schade aan het voertuig.

Ze heeft het stukje verwijderd waarin ze aangaf met haar zweep een kras op het dak geslagen te hebben ;)

Bof je nog dat je paard daarvan niet is geschrokken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:05

Gydja schreef:
Nirvana_ schreef:

Had een tik met de zweep op de auto gegeven. En achteraf niet zo handig maar ik was kwaad dat die man niet even kon afremmen. Was nog maar een klein stukje en hij kon er met gemak langs

Mooi verhaal dit.
De ander een idioot noemen, maar zelf bewust schade toebrengen aan een auto. Wie is nu de idioot in dit verhaal eigenlijk?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:06

Shirley schreef:
TS zit fout met het aanbrengen van schade aan het voertuig.

Ze heeft het stukje verwijderd waarin ze aangaf met haar zweep een kras op het dak geslagen te hebben ;)

Bof je nog dat je paard daarvan niet is geschrokken!

Boffen dat het paard niet is geschrokken? Als mij paard over de rel gaat van verkeer (if, not when), dan heb ik echt geen tijd om mijn ene hand los te laten en ook nog eens een zweep op het dak te meppen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:07

Dat bedoel ik maar ;)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:11

Nou Nou kan je reactie niet wat minder? Ja dat met die zweep is fout en absoluut niet netjes, maar alle voorgaande foute zijn gemaakt door de meneer in de auto...

het is denk ik een beetje actie reactie geworden....

Als je schade aan brengt met een zweep, dan moet je wel heel hard slaan wil je schade aanbrengen...of ben ik nu gek

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:15

Was jij erbij Linn? Wie weet heeft die meneer een heel ander verhaal?

En ik vind de eerste fout al door de TS gemaakt. Als je ziet dat je een auto tegenkomt en je weet dat er weinig plek is elkaar fatsoenlijk te passeren, dan gebaar je aan het (veel) grotere) verkeer dat zij eerst Mogen. Geheid dat je een zwaai terugkrijgt. Althans, zo is het mij altijd nog vergaan

Nog een paar van dit soort akkefietjes en wij allemaal (!) krijgen de naam van irritant, hoogmoedig en egoistisch volk te zijn dat geen rekening wenst houden met ander verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:16

Maar als die meneer uiteindelijk langs je is gescheurd terwijl jij midden op de weg stond, dan kon hij er toch langs?