Morgen heb ik mijn 35e fotomeeting. Jawel, ik durf het hardop toe te geven: ik ben Bokt-fotomeeting-verslaafd!
Paarden, honden, modellen, van-alles-wat heb ik gefotografeerd, maar paarden natuurlijk het meest!
Tientallen leuke Bokkers heb ik de afgelopen vijf jaar ontmoet, veel zijn goede vrienden geworden en gebleven.
Honderden gave paarden heb ik gezien, op super mooie plekken in heel Nederland geweest, kortom, een echt fotofeestje.
Nou maak ik niet snel topics aan, maar vond het nu wel tijd voor een overzichtje, en niet zomaar één:
bij deze een handjevol "oeps"- en "o nee hè"-momentjes van mijn afgelopen 5 jaar Boktmeetings!
We beginnen met de momenten dat de paarden hun eigen plan trekken..
Rollen in wit zand is perfect voor donkere paarden, het liefst vóór de fotosessie, als je baasje even niet oplet:
1.

De maat van het paard maakt hierbij helaas niet uit..
2.

Dan heb je natuurlijk allerlei verschillende types paarden, niet allemaal even meewerkend. Bijvoorbeeld, die die niet op hun baasje wachten:
3.

De ietwat enthousiaste:
4.

En die, die te laat ontdekken dat het soms gewoon dieper is dan je denkt.
5.

Degene die té braaf zijn..
6.

Of te wild..:
7.

Of gewoon nog niet helemaal wakker..:
8.

Ook voor rijfoto's geldt natuurlijk, braaf zijn is ook maar saai! Wat is er mooier dan een goed uitgevoerde handstand?:
9.

Of een veredelde vorm van de Harlem Shake:
10.

Soms had het paard graag een ninja willen zijn:
11.

Wil het 't water niet in:
12.

Of er niet meer uit:
13.

Maar dat zijn kleinigheidjes.. De beste foto's krijg je uiteraard zodra onze geliefde edele viervoeters proberen andere dieren na te doen. Hierbij de bever..
14.

En natuurlijk het zeepaardje:
15.

En ik zit alweer op vijftien foto's, ik heb er nog tientallen...
Op naar de volgende vijf jaar, denk ik zo!
Heb er om gelachen
geweldig
kan me hier echt mee vermaken.