Als het even tegen zit... Onze mooiste momenten samen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Als het even tegen zit... Onze mooiste momenten samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:07

Lieve bokkers,
Zoals sommige misschien wel mijn laatste topic gelezen hebben, zit ik qua paarden in een dipje. Ik vind het allemaal niet leuk meer en ben enorm mijn motivatie en plezier kwijt :( Om het voor dit topic daar even op te houden, is het hele verhaal is hier te vinden: [PP] Wat moet ik nou? Plezier in eigen paard kwijt

Nu kwam iemand met het idee, om is wat oude foto's te bekijken. Oude foto's van mij en [naam], terug naar de momenten waar ik wel volop van genoot!
Of het echt helpt op lange termijn, geen idee... Maar ik kijk met een enorme glimlach naar deze foto's, want wat heb ik toch eigenlijk een fantastisch paard! <3
Ik heb een kleine selectie gemaakt, puur voor mijzelf, met voor mij de mooiste of bijzonderste momenten van ons samen.
"So I'm moving on, letting go, holding onto tomorrow. I've always got, the memories, while I'm finding out who I'm gonna be"

1
Onze eerste "samen foto"
Alweer ruim 2 jaar geleden, mijn eerste eigen paard, wat was ik trots!
"Horses leave hoofprints on your heart"
Afbeelding

2
Onze allereerste professionele fotoshoot!
Stralend als een pennymeisje in mijn eigen sprookje! <3
4 jaar was [naam], voor het eerst mee naar het strand en geen stap verkeerd gezet
"To be trusted is a greater compliment than to be loved"
Afbeelding

3
...Nog een foto van deze shoot.
Nog steeds is dit een van de spectaculairste en gaafste foto's die ik heb!
"If you need to fly, please just take hold of the reins"
Afbeelding

4
"Your horse is your mirror. 
It never plays up to you, but it always reflects your temperament as well as your different moods. 
You should never get angry about your horse or you might as well get angry about your own image in the mirror." 
- Rudolf G. Binding

Afbeelding

5
"In my darkest hour, I reached for a hand, and found your hoof"
Afbeelding

6
Onze eerste Bokt-fotomeeting.
Ik met mijn roze-paars-blauwe haar, jou staart en manen in dezelfde kleur gespoten :=
Wat heb ik gelachen, fantastische dag was dit!
"you'll guard all my secrets"
Afbeelding

7
Onze favoriete bezigheid! :D
"The rhythm of the hooves ponding on the ground, faster and faster, forgetting everything for this short moment of life"
Afbeelding

8
Allerbeste maatje :+:
"Keep me in your heart and I'll keep you in mine"
Afbeelding

9
"Dat je bij haar uit kan huilen,
ook als ze je niet verstaat.
Kun je altijd bij haar schuilen,
dat is het vertrouwen wat nooit vergaat."

Afbeelding

10
Springen kan ze wel!
Wat was ik onwijs trots op mijn puppy!
"Horseriding is like flying without wings"
Afbeelding

11
Zoveel vrijheid, maximaal genieten.
Er is maar weinig dat dit gevoel kan evenaren. <3
"The hooves pounding on the ground, the wind thats rushes through my hair and loving the idea that I’m free in this short moment of my life"
Afbeelding

12
Vorig jaar september hadden wij de eer om mee te mogen rijden op Horse Event.
Beide enorm van genoten en weer wat geleerd!
Voor ons beide de eerste keer op zo'n groot evenement, wat [naam] wel even spannend vond.
Maar zodra we mochten springen was de spanning weg, want oh wat vind ze dat toch leuk! :D
"A combination of beauty, trust, talent, training, love and danger that makes showjumping a thrilling an exciting experience.
It's the ultimate test of two nervous systems, that enables them to clear those jumps.
And there's nothing else in the world like it."

Afbeelding

13
Een hele bijzonder foto voor mij.
Een foto als deze was echt een droom, want hoe gaaf is dan nou? Zo'n actiefoto, galopperend met je paard door het water?
Alleen is [naam] echt ontzettend bang voor water, maar tijdens een meeting afgelopen December... Ging ze zo de zee in! :oo
Enorm blij met deze onwijs gave actiefoto! Want daar gingen we dan, dwars door de zee <3
"If you have gained the trust of a horse, you’ll have a friend for life"
Afbeelding

14
:+:
"Another month, another year. Another smile, another tear. Another winter and another summer too.
But there can never be another you"

Afbeelding

15
"If ever there came a day we can't be together, keep me in your heart, I'll stay there forever"

Afbeelding

Inmiddels een weekje geleden verhuisd naar een nieuwe stal, deze laatste foto is van vanmiddag.
Want uiteindelijk zijn het ook de kleine dingetjes die het doen. Jou zachte hinnikje zodra ik je roep, je snuit in m'n jas en dat stomme hupje dat je altijd maakt als we een drempeltje over moeten :')
De kleine dingetjes, de mooiste dingetjes.
Een hoop noemen ons een bokt-droomkoppel, iets waar ik stiekem toch wel erg trots op ben.
Voorlopig blijven we dat ook, we zien wel wat de toekomst ons brengt :)
"In these troubled times, perhaps it is best that we hold onto each other, rather than braving it alone"
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-16 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Re: Als het even tegen zit... Onze mooiste momenten samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:12

Heel mooi Franka. Super om te zien dat je weer aan t genieten ben van je paardje :-)

Ps ik heb je body protector nog

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:13

Heel mooie foto's! En wat een leuke band hebben jullie samen. Ik hoop dat het herbekijken van de mooie herinneringen al de mooie gevoelens terug naar boven brengen!

sannexbandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:14

wat een gave foto's!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:18

:+: :+: :+: +:)+

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:19

Prachtig overzocht Franka. Jullie band straalt er echt vanaf, dat is zo gaaf om te zien! En leuk ook om die kleurverandering toch weer zo onder elkaar te zien, ze is -in alle opzichten- echt veel veranderd sinds je haar hebt :)

Hopelijk vind je je plezier, passie en ontspanning weer terug precies zoals voorheen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:20

Hele mooie foto's, ze laten echt jullie band met elkaar zien!

Ik zit op dit moment met hetzelfde "probleem". Ik ben alleen het plezier in het rijden verloren, maar vind de dingen er om heen wel leuk om te doen. Wil mijn paard dan ook absoluut niet weg doen. Gelukkig heb ik een lieve vriendin die mijn merrie nu rijdt en gaat uitbrengen. Ik help in plaats daarvan haar weer met haar paarden (longeren, stallen mesten en groomen op concours).
Voor mij is het nu ook gewoon; we zien wel wat de toekomst brengt. Het belangrijkste is dat je zelf gelukkig bent en achter je keuze staat.

Geniet van je super knappe en leuke paard! :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:26

Prachtig topic zo!
Ik hoop dat je op je nieuwe stal weer kan gaan beginnen met genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:49

Bedankt allemaal! Ik hoop het zelf ook :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:47

Heel mooi topic en jullie band en vertrouwen is heel goed te zien!
Ik hoop dat je je plezier terug vind nu op de nieuwe stal. :*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:19

Jullie zijn een prachtig stel. :j Hopelijk kun je het plezier terugvinden, zo te zien horen jullie bij elkaar!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:27

Super! En wat een gave foto's allemaal zeg, snap dat je daar van kan genieten :j!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:10

Prachtig Franka! <3

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:25

Ik heb je andere topic gevolgd over je twijfels en ik moet zeggen dat ik blij ben deze foto's te zien! Je liefde voor haar spat er van af. :) Ik hoop dat de nieuwe stal jullie veel goed zal doen. Jullie zijn een mooi stel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:25

Bedankt allemaal! Ergens wel heel erg fijn en bemoedigend om dit te horen :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:38

Echt een geweldig paard, hopelijk krijg je je plezier terug!
De foto's stralen stuk voor stuk liefde, passie en plezier uit!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 02:18

Geniet van elkaar!

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 06:32

Wat hebben jullie een mooie band. Ik herken je verhaal wel. Ik kan je alleen maar adviseren om gewoon lekker van je paardje te genieten en dat moeten even helemaal over de balk te gooien. Jouw paard maakt t echt niet uit als ie ns minder rijdt. Dadelijk wordt t weer lekker weer- langere avonden dan heb je er ook weer meer zin in. Jullie band is super en daar zou ik echt voor gaan als ik jou was. Dat het leven drukker wordt en je er niet altijd zin in hebt - hoort er denk ik ook n beetje bij. Heb je als ns gedacht aan vrijheidsdressuur? Kun je zo effe tussendoor doen en vindt je paard fantastisch.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 06:50

Je hebt een geweldig leuk paard waarmee je ontzettend leuke dingen doet !
Hoop dat je t plezier en de liefde in elkaar terug vindt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:00

@siepje heb ik zeker aan gedacht, lijkt mij ontzettend leuk! 'Helaas' heeft [naam] echt de spanningsboog van een eendagsvlieg en is ze enorm snel afgeleid :') Dat maakt het heel lastig, maar misschien wil ik het nog wel is proberen :j

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:10

Prachtige foto's! Sta je nu op een stal waar je niet meer alleen bent en alles alleen hoeft te doen?

Ik hoop dat jij snel het plezier weer terug krijgt in het rijden!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:17

Prachtig overzicht! Hopelijk krijg je snel je plezier terug. Ik heb het zelf ook gehad, maar dat is ook helemaal terug hoor! Jullie zijn een mooi stel!

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:37

Hey,
Ik herken je probleem ergens wel, maar denk dat de meeste paardenmeisjes ooit wel in een dip hebben gezeten!
Ik ben extreem onzeker van mezelf en heb ergens ook wel een beetje faalangst. Ben altijd bang dat ik iets verpest en echt motiverend werkt het niet. Als ik dan soms een moment heb dat m'n paarden voor mijn gevoel niet zo lekker gaan en er dan druk voor mij op komt, breekt het me ook soms op. Dan heb ik geen zin meer om te rijden en vraag ik me af waar ik het eigenlijk voor doe, al die uren bezig zijn met trainen, wedstrijden rijden etc als ik er toch niks van bak. Dat zijn de momenten dat ik gewoon een stapje terug doe, ga veel het bos in, probeer me gewoon op iets anders te richten dan alleen maar springen, wedstrijden en vooral het gevoel te moeten presteren. Voor mij helpt het om andere paarden te rijden, als ik het gevoel heb dat ik er niks van bak, rijd ik een van de paarden van mijn vriend. Dat geeft ook een boost hoor, dat je voelt dat je tegen jou gevoel in toch best goed kan rijden. En na een tijdje pak ik alles gewoon weer op, met vernieuwde moed en het gevoel dat we de wereld aankunnen. Ook helpt het om jezelf af te vragen of je het niet verschrikkelijk gaat missen, een eigen paard hebben. Je kan wel andermans paarden af en toe rijden etc, maar ik denk dat je het gaat missen om iets van jezelf te hebben, iets waar je altijd op terug kan vallen, je niemand hoeft te vertellen als het een keer minder gaat en vooral iets dat niemand je afneemt. Neem een stapje terug en probeer vooral te relativeren, rij indien mogelijk andere paarden en weeg voors en tegens af. Ik wil je heel veel succes wensen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:40

ITP *\o/*

Leuk! Dat kan je wel gebruiken :D

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:20

Wat een mooie foto's van jouw en ET! Hopelijk krijg je snel weer je plezier weer terug in ET. Maar dit is zeker wel een opsteker. :D