"New beginnings are often disguised as painful endings"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

"New beginnings are often disguised as painful endings"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 21:51

Al vier jaar zijn wij bezig met emigreren naar Canada. Van de eerste gedachtenwisselingen hierover, tot een oriëntatiebezoekje aan het land, het in gang zetten van de visum-aanvraag en het verzamelen van alle benodigde papieren, tot het regelen van de verhuizing. Dit in een hele kleine notendop waar wij de afgelopen jaren mee bezig geweest zijn.

Nu komt de verhuizing erg dichtbij, we vertrekken 31 maart a.s.. Tot een paar weken geleden hadden we de intentie om mijn knappe Savanne en haar veulen Knox FX mee te nemen, maar helaas zijn de transportkosten zó hoog dat ik heb moeten besluiten om Savanne te verkopen.

En dat doet pijn... Dit paard heeft me zo veel gegeven, een lichtpuntje in de donkerste periode van mijn leven na overlijden van vader, grootmoeder en paard in een tijdsbestek van slechts 3 weken, maar ook mijn instructeursdiploma's en jurylicenties, en niet te vergeten een enorme schat aan ervaring. Nu moet ik afscheid van haar nemen, ik heb haar verkocht aan een leuke jonge meid, waar ze als leerpaard helemaal op haar plek is! Maar makkelijk is het niet...

De afgelopen weken hebben we nog een aantal leuke dingen kunnen doen samen. Een mooie shoot in de Soesterduinen, een vet gave strandrit (voor haar voor het eerst) en vrijdag nog gezellig met een lesklantje rondgecrosst in de zandafgraving in Lunteren. We hebben hier enorm van genoten en er zijn een paar 100 mooie foto's gemaakt. Hieronder een kleine selectie. Voor mij zijn deze foto's van onschatbare waarde, het verzacht mijn verdriet een klein beetje en ik koester ze enorm!
Ik hoop dan ook dat jullie van deze foto's genieten en geen commentaar van rijtechnische aard o.i.d. gaan geven, heb ik even geen behoefte aan...

Fotoshoot Soesterduinen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's strandrit, samen met een collega jurylid!

Afbeelding
Op de voorgrond mijn dochter met onze hond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's Lunterse Zandgat, samen met Milou op Cree Shadow, en ook hond Frodo was weer mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om nieuwe dingen in je leven toe te laten, zul je soms eerst oude dingen los moeten laten...

Afbeelding

Dag lieve Savanne, ik laat je los...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:54

Wat een zware beslissing :(:) Mooie foto's om te koesteren inderdaad. Heel veel plezier en succes met de grote stap die eindelijk echt gezet gaat worden, en sterkte met het afscheid nemen van je soulmate :(:)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:56

Jammer dat je afscheid moet nemen van zo'n leuk paard.. Ik had het gelezen hoe duur dat is, dacht dat die kosten wel mee zouden vallen. Sterkte! :(:) Hoop dat je misschien weer een nieuw paard vindt daar :)

kleinvosje

Re: "New beginnings are often disguised as painful endings"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 22:15

Dankjewel. Ze is afgelopen zaterdag naar haar nieuwe huisje gegaan. Heb er nu wel vrede mee omdat ik heel veel lieve berichtjes van haar nieuwe eigenaresse krijg.

Het veulen blijft nog van mij en staat in Friesland in de opfok. Die wil ik t.z.t. wel over laten komen, ervan uitgaande dat we daar dan alles wel op de rit hebben en ook voldoende inkomen hebben. In de tussentijd hoop ik daar aan de bak te komen als instructeur/trainer en wat leuks onder het zadel te krijgen!

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:35

Knappe Sav! Nog een dikke knuffel van mij :(:) gelukkig heeft ze een fijn plekje gevonden.
Zal jullie beide heel erg gaan missen, maar gelukkig betekend uit het oog niet uit het hart.. Op naar Canada!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:41

Ondanks dat dit een ontzettend moeilijke keuze geweest zal zijn, is het denk ik wel de juiste keuze geweest. Het is fijn dat je een goed gevoel bij de nieuwe eigenaresse van Savanne hebt en jij dus met een gerust hart je dromen achterna kunt gaan. Hopelijk kan Knox over een tijd dan wel jullie kant op komen.

Heel veel sterkte met het verdriet omtrent Savanne en heel veel succes met de laatste voorbereidingen voor de grote verhuizing.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:14

Mooie foto's, Kim! Lijkt me heel moeilijk, maar je hebt een super mooie tijd gehad met Savanne! En wat fijn dat je een goed plekje voor haar gevonden hebt!!
Succes met alles! En geniet van alle nieuwe dingen die op je pad komen!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:28

Hee Kim!
Wat een prachtige foto's van Savanne, ik ken jullie nu ondertussen al heel wat jaartjes en vind het toch vervelend om jullie uit elkaar te zien gaan.
Maar gelukkig klinkt het alsof je een super baasje voor haar hebt gevonden.
Jullie waren een super combi, en hopelijk wordt haar knappe zoon net zo'n gave combi met jou! :+:

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 02:56

Mooie foto's!

Gaaf dat je naar Canada gaat emigreren.. Het is een verschrikkelijk mooi, gaaf, leuk land. Met zoveel lieve en leuke mensen.. Hoop zelf ook naar Canada te emigreren later.

Sterkte met het verdriet van het verkopen van je paard..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 08:21

xLoki schreef:
Hee Kim!
Wat een prachtige foto's van Savanne, ik ken jullie nu ondertussen al heel wat jaartjes en vind het toch vervelend om jullie uit elkaar te zien gaan.
Maar gelukkig klinkt het alsof je een super baasje voor haar hebt gevonden.
Jullie waren een super combi, en hopelijk wordt haar knappe zoon net zo'n gave combi met jou! :+:

Wat lief, dankjewel! Ook dat is iets wat ik aan Savanne te danken heb, veel nieuwe vriendschappen erbij gekregen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:45

Heel veel sterkte. Je hebt prachtige foto's en geweldige herinneringen aan haar!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:01

Hele mooie foto's Kim! Fijn dat je zo'n goed huisje voor haar hebt kunnen vinden en nu met een koffer vol mooie gouden momenten op naar Canada.....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:07

Hele mooie foto's Kim!!! Ik 'schrok' er wel van toen ik op Facebook las dat je Savanne verkocht had, heel erg jammer dat je haar niet mee kan nemen naar Canada. De herinneringen aan haar blijven er gelukkig en ze gaat haar nieuwe baasje vast ook zoveel mooie herinneringen geven als dat ze jou/ jullie gedaan heeft. Sterkte!
Heel veel succes, plezier en geluk in Canada!!! :*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:39

Lijkt me erg moeilijk..maar ja, soms moet je inderdaad los laten om er iets nieuws voor in de plaats te krijgen. Prachtige foto's heb je in ieder geval!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:00

Prachtige foto's ! lijkt me inderdaad ontzettend moeilijk maar begrijp de keuze goed.
veel plezier in Canada!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:01

Zo, wat een ***beslissing heb jij moeten nemen zeg! Bah!

Sterkte ermee.
Wat een heerlijke foto's, en zeker de laatste vindt ik heel mooi.

Succes met de emigratie.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:11

Dankjewel allemaal! Ik laat de laatste foto waarschijnlijk op canvas zetten, die vind ik zelf ook heel erg mooi!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:25

Wat een mooie fotoserie! Wat fijn dat je een leuke nieuwe eigenaresse hebt gevonden! Heb je haar al wel doorverwezen naar het tango-topic? :P :+

Heel veel plezier en geluk in Canada!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:33

Wat een prachtige foto's! Wat een moeilijke beslissing... Ik heb helaas de zelfde beslissing moeten maken vorige maand, om dezelfde reden. Ik herken mijzelf helemaal in wat jij schrijft. Heel veel sterkte :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:44

Prachtige foto's Kim en Savanna zal het geweldig krijgen bij haar nieuwe eigenaresse! Knap dat je haar los hebt kunnen laten.
Heel veel geluk met elkaar in Canada!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:48

Wat een moeilijke beslissing. :(:)
Ben jullie weleens op wedstrijd tegen gekomen en vond jullie een fijne combinatie om te zien!

Fijn dat ze zo'n fijn nieuw huisje heeft gevonden. Veel succes in Canada!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:14

Moeilijke beslissing.
Maar je hebt aan deze foto's wel mooie herinneringen!!
Heel veel plezier en succes in Canada!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:50

Evelinee_ schreef:
Wat een mooie fotoserie! Wat fijn dat je een leuke nieuwe eigenaresse hebt gevonden! Heb je haar al wel doorverwezen naar het tango-topic? :P :+

Heel veel plezier en geluk in Canada!

Dankjewel Eveline. Nee, heb haar niet gewezen op het Tango-topic, weet eerlijk gezegd überhaupt niet of ze op Bokt zit!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:51

_Mel schreef:
Wat een prachtige foto's! Wat een moeilijke beslissing... Ik heb helaas de zelfde beslissing moeten maken vorige maand, om dezelfde reden. Ik herken mijzelf helemaal in wat jij schrijft. Heel veel sterkte :(:)

Wat leuk om een gelijke situatie tegen te komen. Waar ben jij heen gegaan?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:52

Frensie schreef:
Prachtige foto's Kim en Savanna zal het geweldig krijgen bij haar nieuwe eigenaresse! Knap dat je haar los hebt kunnen laten.
Heel veel geluk met elkaar in Canada!

Dankjewel Francisca. Ze gaat zaterdag al met haar naar De Burght, zo leuk om te merken dat ze zo gek met haar is!