Het avontuur begon ongeveer een jaar geleden, 11-01-2015. Ik was langzaam een beetje zoekende naar een nieuw verzorgpaardje omdat mijn oude verzorgpaardje verkocht was. Ik zette op facebook een berichtje dat ik een verzorgpony zocht, het kostte mij 7 min of mijn keuze was al gemaakt!
Ik kreeg een berichtje van een mevrouw dat zij een 16 jarige haflinger had staan. Hij had een jaar stil gestaan was zo ong. 100 kilo te zwaar en erg dominant en zeker niet de makkelijkste. 3 dagen later ben ik hem gaan opzoeken en my god! wat een dik paard
met de eigenaar een bosritje gemaakt, meteen bokkend het bos door gecrossd
Ik weet nog steeds niet waarom... maar ik viel voor hem en we gingen aan de slag!
hier reed ik hem denk ik net een maandje

we konden nooit rijden zonder hier en daar wat bokken sprongen

en zo reden we niet veel later ons eerste onderlinge wedstrijdje waar we een nette 185 punten voor kregen!

en sprongen we ook voor het eerst! Toen ik met hem begon werd er gezegt dat ik niet mocht springen met hem vanwege een oude peesblessure, na een manegeles waar we 50cm sprongen werd Sandro helemaal blij en veranderde hij ter plekke! waarop we besloten met hetzelfde onderlinge wedstrijdje mee te doen met springen. Gewoon laag, 50cm puur voor de lol omdat Sandro er zo van genoot!

En zo bleek maar weer! hij sleepte een 2e prijs binnen!!
[RIJ-ITP] Haflinger Sandro back in business!!
We trainde lekker door, het werd weer mooier weer z'n dikke buik ging er langzaam beetje bij beetje er van af! Doordat hij het springen zo onwijs leuk vond hebben we een keer het crossterrein gehuurd en wat kleine crosshindernisjes gepakt (vroeger heeft hij vaak gecrossd) hij werd meteen een andere pony!!

we genoten er allebei zo enorm van!

[SGW-ITP] Sandro back in business deel 2!!
En zo mochten we toch stiekem het springen wel langzaam wat oppakken! En een echte crosstraining stond alweer in de planning!

deze foto gaat in het groot nog op de muur!
[SGW-ITP] Campi Verdi's Sandro in het groen!
Het werd zomer! op een bloedhete dag wat doe je dan...? ZWEMMEN!! echt genoten!!

inmiddels reden we ook officieel wedstrijdjes met zowel dressuur als springen!
de stand staat inmiddels op B+12 met dressuur en helaas geen voor springen.
We gingen eindelijk weer lekker de goede kant op toen de ellende begon... november werd hij kreupel, rechtsvoor. Meteen standaard 3 weken rust gegeven en toen weer verder gekeken, niks veranderd... eigenaar met hem naar de kliniek waar hij opeens niet meer rechtsvoor kreupel liep! Achter vonden ze hem wat stijf en hadden ze foto's gemaakt, artrose in zijn spronggewricht.... springen, crossen konden we op ons buik schrijven. Na de kliniek moesten we meteen gaan longeren en na een week er alweer op en gaan opbouwen. Na een maand rijden weer rechtsvoor kreupel...
In de tijd dat hij goed liep zijn we nog naar de zandvlakte in Hulshorst geweest om foto's te maken

[ITP] Afgezegde fotomeeting inhalen
Zelf had ik vanaf begint af aan het idee dat het het zadel was! Met longeren was er niks aan de hand tot je ging rijden! Daarna een tijd zonder zadel gereden en lekker veel vrijheidsdressuur en grondwerk gedaan wat we al een langere tijd deden. Zo leerde hij in die tijd op het blok staan, liggen, platliggen, zitten en tijdens het zitten de jambette en nog veel meer! Hij veranderde qua gedrag opeens super erg en richtte zich helemaal op mij! Ik miste het rijden stiekem helemaal niet!

[ITP] herfstplaatjes in de winter?
Ik was er 100% zeker van dat het het zadel het punt was! De eigenaar melde dat zij het zadel niet wilde na laten kijken en/of een nieuw zadel voor hem wilde kopen. spaargeld bij elkaar gelegd en een zadel gekocht!
Inmiddels zijn we alweer hier aanbeland en heb ik het zadel nu bijna 2 weken! Hij heeft geen stap meer kreupel gelopen en WAUW! Hij loopt nu al 10x beter dan hij ooit heeft gedaan! Super keuze dus!

Na dat de zadelmaker was geweest en ik het zadel had gekocht kreeg ik de vraag of ik Sandro wilde hebben, aangezien ze er zelf al 2 jaar niks mee deden en ik de enige was die wat met hem deed. Ik was er zelf al direct over uit maar ik moest nog wel even met mijn ouders overleggen. Zelf had ik een jaar overzicht gemaakt en ik kon het zelf allemaal betalen!
SINDS 23-02-2016 MAG IK MIJ TROTSE EIGENAAR VAN SANDRO NOEMEN!!
En heel erg leuk dat hij nu van jou is. Veel plezier en succes met hem