Alweer bijna 3 weken geleden heb ik Haf naar zijn nieuwe baasje gebracht. Een super fijn plekje waar hij alle aandacht krijgt die hij verdient. Heerlijk dag en nacht buiten, met 3 lieve paarden vriendjes. Allemaal dingen die het voor mij iets makkelijker maken, maar wat doet het toch pijn..
Als 14 jarig meisje kwam hij in mijn leven. Haflo, ookwel Haffie of Haf. Elke dag door weer en wind, op mijn fiets vanuit school. Later op de scooter en nog wat later met de auto. Mijn gekke blonde vriendje.
Wat hebben wij toch veel meegemaakt samen.. Hij is altijd zoveel meer voor mij geweest dan alleen een paard.. Dankzij hem ben ik zeker voor een deel geworden wie ik nu ben. Hij heeft mij heel veel geleerd.
Nooit had ik verwacht dat mijn leven zou lopen zoals het nu gelopen is. Waardoor ik de keuze hebben moeten maken om een ander plekje voor hem te zoeken. Er zijn heel wat tranen gevallen. Niet alleen bij mij. Maar ook bij mensen om mij heen die weten hoe moeilijk deze keuze voor mij was en nog steeds is. Ik heb een aantal dierbare mensen leren kennen door Haf.
De dag voordat ik hem naar zijn nieuwe plekje heb gebracht, is Denise van der Plas langs gekomen om voor de laatste keer foto's van ons samen te maken. Ik denk dat de foto's meer zeggen dan woorden. Wat mis ik mijn gekke vriendje. Hij heeft voor altijd een plek in mijn hart. Ik weet dat hij op een goede plek terecht is gekomen, en ik kan niet wachten om hem op te zoeken....
From time to time, people have told me; 'Lighten up, it's just a horse' or 'That's a lot of money for just a horse'.
Well 'just a horse' brought into my life the very essence of friendship, trust, love and pure joy. Almost half of my life i've spent every day with him. He was always happy to see me, and able to make me laugh when i was feeling down. My best friend, my soulmate and my first love.
My life has changed drastically. It brought me to a point where i was forced to make a choice. The most difficult choice i've made in my life.
Today i will bring you to your new home. I think your new owner will love you as much as i do. And will give you the attention that you deserve.
My heart is broken. I will always cherish the memories that we have. Thank you Haf, for being 'just a horse'. I love you, forever

Ik mis je, lief vriendje