Ondertussen is het ruim anderhalf jaar geleden dat mijn grote vriend Cadiz la Haya op mijn pad kwam. Een nu 9 jarige ruin van Odermus R x Indoctro, helemaal springgefokt dus. Mja dat springen durven we niet dus na paar maandjes goed wennen begonnen we ons avontuur in de B.
1.

2.

Hoewel hij nooit eerder was uitgebracht (wel beheerste hij de oefeningen tm Z2) was hij super braaf op vreemd terrein. Het ging allemaal zelfs zo voorspoedig dat we met 5 wedstrijden de B én L1 doorvlogen met mooie scores, dat was slechts 3 maanden later. In overleg met m'n toenmalige instructrice besloten we maar gewoon de gok te nemen en onze pijlen te richten op de kringkampioenschappen L2 indoor. Zo reden we pas onze 2e L2 wedstrijd op de kring
volledig zonder verwachtingen bleek dat we gewoon even kringkampioen waren geworden
een groter WTF moment kende ik niet! Op de regio was ik enorm zenuwachtig waarbij voor de eerste proef niet uit de verf kwam. Toch wonnen we de eerste proef nog en mochten we ons uiteindelijk op de derde plek opstellen
wat was ik enorm trots!3.

4.

5.

Giga blij na onze overkamp proef, hij deed t toch allemaal maar voor me met n slappe dweil op z'n rug

6.

Het L2 sloten we 2 weken later af met ons persoonlijke record van 223 punten
van de foto's op de regio vond ik toch dat de teugels wel een stukje korter mochten en dat liet zich dus wel terugzien in de punten.Dan hele tijd geen foto's, en wel paar instructeur switches. Cadiz was altijd een paard die je wel consequent moest rijden anders deed ie het lekker 'balletjes aan', dat vond ik in het eerste jaar niet zo erg aangezien ik wat bang was aangelegd. Na wat omwegen staan we nu op een fijne stal en dito instructeur en Cadiz heeft opeens het gas uitgevonden
voor mij enorm wennen want ik moet m nu eerder begrenzen dan gas geven. Komt dat even fijn uit het M2
onze scores vlogen weer de lucht in, wat resulteerde in het kringkampioenschap
wat was ik super trots op m'n kerel!En toen.... kwam de regio eraan. Ik had voorheen 2x regio gereden al met Cadiz en 2x net reserveplek gehaald. Mijn voornemen was om vooral geen reserve te worden
voor de rest was alles goed haha! Hoewel ik twee dagen voor de regio ziek werd en op de dag zelf ook nog niet helemaal fit was, ging ik lekker gedoped onder paracetamol en maagtabletten er gewoon maar voor. En hoe! Cadiz deed het SUPER! 1e proef 14 punten verschil bij de jury's maar daarmee behaalden we een 2e plek in het tussenklassement. De verschillen waren klein in de top 4 dus het kon nog alle kanten op. Tweede proef alles gegeven, ik was (en ben) echt zo vreselijk trots op Cadiz
ik kan het nog steeds niet geloven nu ik het typ, staan janken als een klein kind daar
maar we werden zomaar evenREGIOKAMPIOEN van Noord-Holland in de klasse M2
7.

8.

9.

10.

Het NK was op zich geen grote droom van mij (tja beetje teveel ver-van-mijn-bedshow
), maar het gaat wel een super gave afsluiter worden van de M2
Ons Z1 debuut staat gepland en we gaan gewoon lekker doortrainen, we zien wel waar het schip strandt!