En dan staat er midden in de nacht politie voor je deur...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

En dan staat er midden in de nacht politie voor je deur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:11

Gisteren hadden we de verjaardag van mijn moeder gevierd en kwamen 's avonds thuis. Paardjes staan lekker in de weide grasje te eten. Niks aan de hand.
Dus wij zijn gewoon gaan slapen.... zoals gewoonlijk.

Maar midden in de nacht werden we wakker van hard gebons op de voordeur! (We hebben nog geen bel :') ) Maar aan de manier van kloppen wisten we dat het serieus was!
Daan vliegt uit bed en rent in zijn boxer naar beneden. staat er politie voor de deur.
Ik lag nog half te slapen maar kreeg een paar woorden mee: "Hebben jullie twee paarden, een grote een een kleine?"
Ik wist na die vraag gelijk: "Dat is foute boel!"
Daan stormt weer naar boven. "Politie staat voor de deur! De paarden zijn weg en eind verderop gevonden!"
Nou, kreeg gelijk een hartverzakking natuurlijk, vooral omdat er politie bij betrokken is geraakt, HOE zijn ze gevonden? :oo
Daan ging met de politieagenten mee achter in het busje. "Stap maar achterin, want het is nogal een eind rijden!" Zei één van de agenten.

Ik moest thuis blijven, want de kinderen lagen te slapen. Terwijl Daan weg was, leek iedere minuut wel een uur te duren. Ik zat in grote spanning af te wachten. Kreeg er buikpijn van! En de tijd tikte langzaam voorbij... het duurde lang. Heel lang!
Ik stuurde Daan maar eens een berichtje, maar kreeg geen antwoord. Ik kreeg het steeds benauwder. Als alles maar goed was met de paardjes. Waarom duurt het zo lang voor ze terug zijn? Waarom krijg ik geen antwoord?
Alle mogelijke doemscenario's kwamen in gedachten voorbij. De tijd tikte langzaam voort. En na een klein uur hoorde ik paardenhoeven! Daan was terug, met Bliksem en James!

Daan vertelde me dat hij ze had opgehaald midden in de woonwijk van Stadveld. Bij de cafetaria!
Een paar kilometer verderop. "Wát!? Dáár helemaal!?"
Ik snapte er niks van, waarom waren ze dáár na toe gegaan, terwijl we tegenover een bos wonen?
Er gingen allerlei vragen door mijn hoofd. En waarom waren ze de weide uit gegaan?
Er was op dat moment niet meer zoveel te zien in de weide, veel te donker. Dus nadat de paarden weer veilig thuis waren en we ze - tot op zekere hoogte - hadden nagekeken zijn we toch maar weer gaan slapen.

Vanmorgen bij daglicht was in de weide een grote chaos te zien, palen waren eruit getrokken, lint geknapt, zélf de waslijnpalen lagen omver compleet met betonnen voetstuk uit de grond getrokken. Slipsporen door de weide van hoeven overal. Ze moeten ergens helemaal compleet van overstuur zijn geraakt en dwars door de omheining gegaan.
Maar wat heeft ze zo laten schrikken? Door wat of door wie? Dát is nog steeds een vraag waar ik geen antwoord op weet, en ook niet zal krijgen.

Gelukkig staan de twee heren zonder kleerscheuren weer in de weide. Alsof er niks gebeurd is. De rust is weder gekeerd.

Daan had me verteld dat hij vannacht bij de cafetaria ze ook rustig hun halster om kon doen en zo kon pakken. Daar waren ze tot rust gekomen. En kon Daan ze zo weer, zonder spanning, meenemen naar huis.

Toen vroeg ik me nog af... hoe wist de politie eigenlijk dat ze van ons waren? Nou, wat blijkt... de politie had er al een uur over gedaan om ons te traceren, via via en uit eindelijk via onze buurman zijn ze bij ons terecht gekomen. Dus de paardjes zijn best wel lang weggeweest en we hebben niks gemerkt! :oo Ook de hond niet gehoord, dat vind ik ook wel raar. Of die flapdrol van een hond lag zelf ook in coma. Heeft wel eens vaker poep in de oren. :')

Blijft dus een raadsel wat er nou echt afgespeeld heeft vannacht, maar de paarden zijn weer veilig thuis +:)+ +:)+ Dat is het belangrijkst!
En hebben een heel avontuur beleeft.

En God zijn dank gebeurde dit op de nacht van zaterdag op zondag, want ik had niet willen weten hoe het was afgelopen op een doordeweekse dag, met veel verkeer. Want ze zijn samen een heel drukke, grote, kruising over gegaan!

Wat ik nog wel grappig vond is dat toen Daan met ze terug reed, er een auto stopte. "Wat doe jij hier met die paarden midden in de nacht!? Je bent ze toch niet aan het stelen???" +:)+ Wel goed van die mensen dat ze toch even gestopt waren, want tja ze ziet niet elke nacht een vent met twee paarden over straat lopen. := :=

Terwijl de politie naar ons op zoek was, zijn er wat mensen bij Bliksem en James blijven staan, om contact te houden met politie waar ze zich bevonden, geen idee wie dat waren. Maar bedankt voor het oppassen en de hulp!!! +:)+ +:)+

Heel avontuur dus. Nu alles weer rustig is en goed blijkt te zijn zei Daan nog tegen me: "Ze waren het hooi gewoon zat, ze wouden graag patat met kroket!" :')

Onze buurman was ook blij dat ze weer terug waren, maar hij vroeg zich nog af of er niet 'iemand' de weide in was geweest. Wat het ook was weet ik niet. Maar Bliksem en James slaan niet 'zomaar' op hol! :oo

Zo... moest dit even van me afschrijven. Heb heb er nu wel hoofdpijn van.

MarlindeRooz

Re: En dan staat er midden in de nacht politie voor je deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:14

Jeetje zeg wat schrikken! :oo

Ze hadden gewoon zin in een late night snack. :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:20

Ja die twee wouden gewoon stappen, samen gezellig de stad in. :') "Kom Bliksem, we gaan naar de snackbar!"

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:21

Ik krijg het er warm van...en dan zijn het nog niet eens mijn paarden, maar wat een geluk helemaal niets gebeurd verder! ( dat is op zich al een wonder)! *\o/*

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:22

Pfoe dan schrik je, gelukkig goed afgelopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:24

kwita schreef:
Ik krijg het er warm van...en dan zijn het nog niet eens mijn paarden, maar wat een geluk helemaal niets gebeurd verder! ( dat is op zich al een wonder)! *\o/*

Ja echt wel! Misschien heeft zijn rijke ervaring op straat daar aan meegeholpen? Want ik neem ze regelmatig ook mee woonwijken door enzo.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:25

Schrikken zeg!!
Voor mij reden genoeg om zeker in de nacht de paarden op stal te houden..Vind t doodeng in de nacht naar buiten..
Gelukkig niks gebeurd!!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:25

Jeetje wat een verhaal!
Gelukkig zijn ze veilig & zonder kleerscheuren weer thuis..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:26

pol1 schreef:
Schrikken zeg!!
Voor mij reden genoeg om zeker in de nacht de paarden op stal te houden..Vind t doodeng in de nacht naar buiten..
Gelukkig niks gebeurd!!

Stal is nog niet klaar. -O- Fundering staat in ieder geval al wel, dus denk nog een week of 2! *\o/*
Zei ook al tegen Daan, als die stal klaar is gaan ze 's nachts op stal!
Ze hebben nu gewoon alleen schuilstal.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:33

Jeetje dat moet schrikken zijn geweest maar gelukkig is het goed afgelopen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:34

Pfoe, dat is schrikken zeg. Mijn moeder en oud stalgenoot wonen op stadsveld, zal ze wel vragen of ze nog "getrappel van hoefjes" hebben gehoord :') hihi.

Maar jeetje zeg. Is wel schrikken. Zeker met die drukke weg vlakbij.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:35

Dott schreef:
Pfoe, dat is schrikken zeg. Mijn moeder en oud stalgenoot wonen op stadsveld, zal ze wel vragen of ze nog "getrappel van hoefjes" hebben gehoord :') hihi.

Maar jeetje zeg. Is wel schrikken. Zeker met die drukke weg vlakbij.

Ze stonden bij cafetaria de Keizer :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:37

Daar helemaal ja. Daar heb ik vlakbij gewoond.. jeetje mina

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:38

Na het uitgaan trek in een broodje shoarma ...

Alle gekheid terzijde, dit is natuurlijk niet leuk. Zeker niet omdat jullie pas verhuisd zijn toch? Geen fijn idee dat de weide/paddock/whatever niet zo uitbraakproof is als je dacht. Gelukkig maar dat jullie 2 redelijk bomproeve paardjes hebben en ze weer heelhuids terug zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:42

Dott schreef:
Daar helemaal ja. Daar heb ik vlakbij gewoond.. jeetje mina

Ja dat dacht ik dus ook. Wat moeten ze dáár nou weer!? En hoe zijn ze daar gekomen?? Ja lopend natuurlijk, maar dwars door tuinen of over straat, stoep, dravend, of galopperend? Blijft grote vraag.

Maflinger, ja we wonen er nog niet zo lang. Dus zal toch wel íets heel spannend zijn geweest.
We hebben extra een extra witte poort als sluisdeur. Maar die kloot van een James heeft die naar alle waarschijnlijkheid netjes opgemaakt en zijn ze de stad in gegaan met zijn tweeën.

Ik vermoed dat ze door het lint zijn gegaan en door paniek, toen kwamen ze in de tweede weide terecht... daar hebben ze zo tezien nog wat hapjes meegepikt van het lange gras. En uiteindelijk heeft James die witte poort open gemaakt, want hij is daar best goed in, poorten open maken. -:(- Verdraaid handig met die lippen. Dat word een ketting om het hek maken, want schuifjes zijn niet bestendig. Ja of zo'n paardenstal ding, wat je ook voor de staldeur gebruikt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:46

Hahaha. Ja mijn grappenmaker kan dat ook. Schuifjes openmaken. Maar dan zijn ze idd best een stukje weg geweest. Als je geluk hebt zijn ze langs het water gegaan, dan zijn ze achter al die bedrijven langs gegaan en niet te veel over straat.

Geeb kreupelheden/stijfheid oid?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:47

Het zal leuk zijn als je bewakingscamera beelden kon bekijken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:50

Ja die heb ik helaas niet. En denk dat camera's van industrieterrein ook niet zo ver reiken als in de weide. Das wel jammer.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:52

Dott schreef:
Hahaha. Ja mijn grappenmaker kan dat ook. Schuifjes openmaken. Maar dan zijn ze idd best een stukje weg geweest. Als je geluk hebt zijn ze langs het water gegaan, dan zijn ze achter al die bedrijven langs gegaan en niet te veel over straat.

Geeb kreupelheden/stijfheid oid?

Ja ik vermoed dat ze daar langs zijn gegaan idd.
Nee zie er eigenlijk niks aan ze.
Wel toen ik James en Bliksem wat gtf afval wilde voeren vanmorgen deed James even heeel duidelijk een poging om het hek van de weide open te maken, zo vlak voor mijn neus!! Toen dacht ik gelijk: Oooh dus jij moet wel dat witte hek op hebben gemaakt!
Het hoofdhek van de weide kan niet open, zit een extra shorband omheen, dus die witte moet dat dan ook maar. Zo blijf je bezig he. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:18

Bizar :')
Daar heb ik ook jaaaren in de buurt gewoond, maar nooit zoiets meegemaakt (wel hele andere dingen, dat heb je in een volksbuurt :D).
Fijn dat ze jullie gevonden hebben!
Van de week hebben mensen een stuk verderop in de straat ook de hekken van een paardenwei open gezet, paarden liepen op straat.
Nu is dat wel 30 km van Enschede af, maar je zou er bijna wat van gaan denken.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:34

Jemig...wat een stelletje Houdini's. Je zou toch een hartverzakking krijgen als je zo wakker gemaakt wordt. Gelukkig maar dat er niets gebeurt is, en ze weer terug zijn. Wat een stel om richting stad te wandelen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:48

:oo Pfft, ben je mooi klaar mee zeg, met zulke "Febo" gangers...
Volgende keer bak je beter zelf een patatje voor die twee.

Gelukkig is iedereen er heelhuids mee weggekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:05

Jeetje dan heb je ook het hart verzakt :oo , wat bezielde ze := .

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:09

Nou, heb je dat ook weer eens meegemaakt..
Echt bizar, fijn dat er niemand iets heeft.

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:10

Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn!! Gelukkig is het goed afgelopen...