Na veel wikken en wegen en uiteindelijk besloten haar aan te houden en onze ruin te verkopen, begon ons avontuur.
Idunn is een gelderse merrie uit onze Daisy ( voorl. keur merrie v. Elegant ) x Vitens. Ze is ontzettend nuchter van veulen af aan, op 5 maand oud is ze uiteindelijk in Zwolle in de opfok gekomen.
Omdat Zwolle toch best een eindje weg was en inmiddels mijn schema ontzettend druk was geworden, kwamen we niet elke maand maar probeerden we wel elke 3 maanden even een kijkje te komen nemen. Elke keer als we kwamen, kwam ze blij aanrennen voor haar dosis knuffels en even lekker poetsen.
Vorig zomer zag ze er zo uit :

Zoals jullie wel kunnen zien : Hollands welvaren en gewoon een ontzettend blij paard !
Eigenlijk was 2 weken geleden dan de dag dat we haar op zouden halen, maar door mijn gestress en het hebben van weinig tijd was het niet gelukt om haar op de trailer te krijgen. Ze ging gewoon staan en we kregen haar er niet op.
Vandaag dus poging 2. Eigenlijk heb ik niets hoeven doen, voor ik op stal was was mevrouw al op de trailer.
Dus zonder mijn gestress was er blijkbaar geen probleem

Daar gaan we dan
Eenmaal op stal aangekomen kwam er een brul uit richting de andere paarden :

En toen zagen moeder en dochter elkaar weer !

En haar nuchtere karakter : Zweetdeken was geen probleem, ze keek er nog niet van op

Opgedroogd lekker de wei op, kennis maken met haar nieuwe weidegenootjes en tot rust komen na zo'n intensieve ochtend !

Ze is groter uitgevallen dan ik had gewild, maar goed, ze is super braaf en ik kijk erg uit naar het opbouwen van alles met haar. Maar eerst lekker wennen op stal en genieten dat ze terug is
We hopen haar op tijd klaar te hebben voor de keuring dit jaar, maar mocht het niet lukken, dan lukt het niet en zien we volgend jaar weer
Hopelijk hebben jullie net zo genoten als ik heb van de foto's
Dank je voor het bezoeken van ons topic !
Maar goed, aan de andere kant : zo sleept hij ook niet in de modder
Groeit wel weer aan

Dit jaar 2 nieuwe pogingen in de 'productie' , maar mijn dames verven het altijd net iets anders dat er is besteld