Ik fiets heel vaak met mowgli, hij vindt dit leuk en zo trainen we z'n conditie ook lekker. Mowgli is verkeersmak en doet dit al jaren, maar het blijft een dier, dus je weet maar nooit wat er gebeurt. Maar wat er vandaag gebeurde... Daar kan ik nog steeds niet bij. Daar werd ik toch echt wel even flink woedend van... Ik was des duivels (nu nog steeds wel een beetje)
Mowgli was vet braaf aan de fiets en had er weer zinin (oortjes naar voren en oplettend) Komt er een auto aan van achter en die had nogal haast. Dus ik bezig om mowgli de berm in te krijgen. Alleen daar lag een plasje water en daar wil meneer niet doorheen (straks krijg je natte voetjes) dus ik dacht, ga 1 meter verderop de berm wel in. Maar die auto had geen geduld en begint gas te geven en gaat toeteren. Mowgli schrikt zich dood waardoor hij de lucht in springt van schrik en struikelt. (Dus ik laat los uit reflex) Hij valt voorover over z'n nek heen (hij had z'n nek wel bijna kunnen breken) en rolt bijna de sloot in. Dit was echt een hele rare val... Krijg de beelden nog niet uit m'n hoofd. Die auto geeft extra gas en Gaat me voorbij, en rijd dus weg. Ik uit reflex stak m'n middelvinger op en ging meteen naar mowgli. Want hij bleef liggen. Uiteindelijk kreeg k m overeind en was ie zelf ook beetje in shock en nou is ie kreupel... Arme pony had er zo zinin weer zijn favoriete fietstochtje, en dan eindigt dat met dit

Dat je haast hebt is 1 ding... Maar dat je vol gas weg rijd terwijl mijn pony blijft liggen aan het randje van de sloot... Vind het echt TE absurd voor woorden.
Helaas heb ik het kenteken niet kunnen noteren want ik was zelf ook in shock van wat me net gebeurt was, mijn aandacht was meteen voor Mowgli hoe het met hem was... Ik weet nog wel een aantal dingen van de auto en denk er ook over om dit aan te gaan geven (ondanks dat ik niet veel info heb)
Ik vind echt dat tegenwoordig weinig respect is voor paarden op de weg. Het blijven dieren en dus ook onvoorspelbaar wat ze doen, hoe braaf ze ook mogen zijn. Dit had best anders af kunnen lopen...
Nog een fotootje voor dat we vertrokken
Ook mensen met een paraplu tegengekomen bij het wandelen, en schijnbaar eten paraplu's je op maar die mensen deden uit zichzelf hem dicht in de sneeuw zodat we elkaar makkelijk konden passeren. Niet alleen maar ongeduldige mensen dus!