Ik dacht dat het wel eens leuk zou zijn om een topic te openen over mijn Friese hengst Siebert.
Toen mijn oudere Draver ruin zijn pensioen in zicht kwam , besloot ik op zoek te gaan naar een opvolger. Ik droomde altijd al van een beetje van het typische , een
zwarte hengst
te hebben...Mijn ouders (vooral moeder) stonden daar echter niet voor te springen, aangezien we al 4 paarden hadden toen waaronder ook een oudere merrie.
Maar ik heb toch doorgezet en ik wou echt een Fries.
Via een zoekertje op Kapaza te plaatsen , reageerde er een kleine fokker die zei dat hij een Fries hengstveulen had staan met papieren voor een klein prijsje (1500 euro).
Met de naam : Siebert van de Cobbe , een zoon van bekende hengst Beart 411.
Ik was al gelijk blij en vroeg meteen om foto's !
Het was niet dichtbij , maar ik ben zo snel mogelijk voor de eerste keer gaan kijken bij Siebert , de fokker was trouwens een supervriendelijke man!
Een tijdje later was Siebert gespeend en ben ik voor de 2de keer gaan kijken bij hem.

Na die 2de keer heb ik gelijk een voorschot betaald en was er een contractje opgemaakt. En 3de keer goede keer ... Toen kwam Siebert mee naar huis ! Hij was toen bijna 6 maanden oud.

Sindsdien heb ik geleidelijk aan Siebert laten wennen aan het 7/7 buiten staan op wei, met open stallen. Op een 2-3 maanden tijd heeft hij toen ook kennis gemaakt met onze andere paarden(een BWP,een Draver,een Haflinger en een Shetlander) en mocht hij samen met onze ruinen staan op de wei zodat hij zeker genoeg sociaal contact had en via hun veel dingen over het paard zijn kon leren.

In de lange tijd daarna is er veel gebeurt, zo zijn we begonnen met de dagelijkse dingen zoals poetsen. Ook grondwerklessen stonden vaak op ons programma. Hij is ook eens een dagje mee geweest naar Hasselt voor een studiedag van het stamboek van ons (BSFP).
Siebert als 1 jarige :

Siebert als 2 jarige :

Siebert als 2.5 jarige :

Nu de dag van vandaag staat hij nog steeds 7/7 buiten met minstens 1 maatje erbij.
In al die tijd is Siebert heel hard veranderd , zowel van uiterlijk als innerlijk.
Het is mijn beste vriend , en een superlieve en aanhankelijke hengst. Heel slim en leergierig.
Dankzij het grondwerk en de band die we hebben opgebouwd heeft hij nu echt veel vertrouwen in mij. Zo lijkt Siebert wel een superbraaf opgeleerd paard... Hij neemt alles aan omdat hij zo koel is en zoveel vertrouwen heeft, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou doen! Zo kun je er een zadel opleggen, aansingelen, een hoofdstelletje aandoen , alles al spelenderwijs samen ontdekken, waar we onlangs mee gestart zijn allemaal als het weer het toelaat.
In mei word hij 3 jaar, en in augustus gaan we naar de Keuring, een poging wagen om Sterhengst te worden, en dit jaar word hij ook ruitermak gemaakt rustig aan.
Er staat dus heel wat op het programma...
Tot slot mijn recentste foto van ons , mijn beste vriend ... Echt een magisch moment

Hopelijk krijgt Siebert wat volgertjes!
Doei !
Met name hengsten