Hoii!
Ik ben alleen thuis en we hebben onze paarden aan huis staan, maar sommige mensen snappen het nut van en hek en dan nog een meter naar binnen toe een flinke draad niet, het lijkt me duidelijk dat je beter niet in deze wei moet gaan...
Ik was dus aan het leren en opeens liep er een hond voor mijn raam in de wei van onze hengst. Dat is niet erg handig want onze hengst is super eenkennig en is dus erg agressief naar vreemde mensen. Naar de hond zelf deed hij niks maar hij stond zich al te showen voor de mensen die hun hond terug wouden
.Ik dus snel naar buiten maar aangezien wij 120 meter van de weg wonen en het dus een reuze wei is waar onze hengst (voor nu helaas) alleen in staat, was ik telaat... een vrouw liep al rennend door de wei terug naar de draad. Onze hengst was (gelukkig) er niet snel genoeg bij en ze kwam weer naast de draad te staan. Ik schreeuwde dus dat ze achter het houten hek moest gaan staan aangezien hij vaker door de draad wil als hij het er echt niet mee eens is. Gelukkig ging de vrouw snel achter het hek staan maar onze hengst was er nogsteeds erg van onder de indruk dus die showde even door.... en toen liep haar man de wei in
! Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd dat hij daar weg moest maar die Kl*tzak liep gewoon door, en hij dacht dat hij onze hengst wel aan kon... niet dus hij zal wel bont en blauw zijn maar dan heeft hij het misschien geleerd.... gelukkig geen erge verwondingen. Ondertussen liep die hond dus nog in de wei en ik heb onze hengst snel bij die man weggehaald en hem 'verteld' dat het goed was zo(wat hij overigens dan ook echt aanneemt en het opgeeft. zodra ze buiten zijn wei blijven!) ik vroeg dus of ik een riem mocht om de hond te gaan pakken en toen zij die vrouw: hij is heel lief dus pak hem maar gewoon op want we hebben maar 1 riem (ze hadden nog een hond. Aan de riem dus) ik heb hen gezegd dat ik dit niet deed want weet ik veel die hond kan ook in een keer gaan bijten ofzo. op aandringen heeft ze mij dan toch maar de riem gegevnen... Maar goed ook want die hond heeft dus ook mijn jas kapot gebeten toen ik hem wilde vastklikken...
Daarna heb ik dus tegen die mensen gezegd dat ze een 2e riem mee moeten nemen voor zo'n soort gevallen...
En dat ze nooit zomaar een wei in moeten lopen.Respect voor degene die mijn verhaal heeft gelezen.. sorry ik moest mijn ergernis even van mij afschrijven, ben ik nou degene die erg reageert of had die man ook kunnen bedenken dat de wei in gaan geen goed idee was...
Voor mij is dat niks meer dan geen respect naar mensen. T maakt geen drol uit of jij hem aan t halster heb of ik. Hij moet elk mens respecteren.
Sindsdien laat hij ook echt zien dat een vreemde met zijn tengels van zijn terrein moet afblijven... ons hele gezin kan er alles mee, maar de vriend van mijn zusje.... dit moet niet durven te wijzen
Ik doe altijd netjes mijn hond vast als ik inde buurt van een ander paard of wei komt met andere dieren erin. k heb geen zin in drama

Deze mensen en hun hond mogen absoluut niet op jouw terrein komen! Ik zou de politie bellen in zo;n geval! En dan geven sommigen hier ook nog l=jou de schuld! Ik vind het gewoon schandalig. Honden aan de lijn en afblijven van andermans terrein!