Al jaren wil ik een eigen paard, als klein meisje riep ik dat al! Maar nooit mocht het van mijn ouders, paarden waren te duur. Jarenlang heb ik mij vermaakt op de manege en vervolgens met bijrijdpaarden. Tot het moment daar kwam dat ik ouder werd en eens ging rekenen. Een paard, dat kan ik betalen! Dus heb ik besloten om rond te gaan kijken, naar stalling en naar paarden. Mijn ouders had ik nog niks verteld, tot 1e kerstdag. Mijn moeder vond het allemaal prima, zolang ik maar goed alles voor elkaar heb. Mijn vader daarentegen.. Ik heb ze gevraagd om alsjeblieft mee te komen kijken naar een pony. Ik had intussen al allerlei pony's bekeken, maar nog niks gevonden. Tot ik die ene pony tegenkwam op marktplaats..

Deze foto stond bij de advertentie. Gekke kleurtjes, daar hou ik wel van!
Dus kort daarna zijn we gaan kijken en gek genoeg vonden mijn ouders haar ook heel leuk! Ik natuurlijk ook, dus besloten om een tweede keer te gaan kijken met instructrice erbij. Zij gaf groen licht, dus ik heb de volgende dag gebeld om haar te laten keuren. En die keuring was dinsdag 12 januari! We hebben gelijk de trailer meegenomen, omdat het best ver rijden was. Mijn vader bood aan om met trailer te rijden, terwijl hij er juist zo op tegen was
Maar.. Pony is goedgekeurd! Dus hop, inladen en mee naar huis!
Daar stond dan mijn eerste paard op de trailer!
Sinds dinsdag 12 januari mag ik mijzelf dus trotse eigenaresse noemen van deze knappe pony!

Naam: Schoenbrunn Typesse
Roepnaam: Zara
Leeftijd: 9 (wordt 10 in juni)
Geslacht: Merrie
Ras: Duitse Rijpony
Stokmaat: ongeveer 1.40m
Callenbergs Just In Time x Ernford Grenadier x Spangled Leopard
http://www.allbreedpedigree.com/schoenbrunn+typesse
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Sinds vandaag staat ze in de kudde zonder draadje er tussen. Alles is goed gegaan en ze mag nog even lekker wennen hier, voordat we echt aan het werk gaan! Over een week of 2 laat ik de zadelmaker komen, want ik heb nog geen zadel
Tot die tijd gaan we lekker rustig beginnen met longeren en grondwerk. Het is een echte merrie en ze moet nog heel wat manieren leren.
Geniet ervan!
Thuis nog niet, want ik heb nog geen zadel. Ze staat hier pas een paar dagen, ze moet nog even wennen. Het is niet een pony die je verhuist en waar je meteen op stapt