2015- Een jaar van dromen die uitkomen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

2015- Een jaar van dromen die uitkomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:22

Ja... en als ik dan terug denk; aan 4 jaar terug, januari 2012. De maand dat ik de keuze maakte mijn springpaard te verkopen en de mensport in te willen en gingen we proeven aan hoe het in elkaar zat.
En zei ik toen: "óóit.... ooit wil ik ook op dat hoge niveau rijden... over een jaar of 10! Altijd blijven dromen hè...."

Zo begonnen we in 2012

Al vanaf het begin werd ons vermeld; ze zijn te klein; als je straks klasse 2/3 wilt rijden moet je wel andere pony's kopen.
Tsja, ik had er lol in, de pony's hadden er lol in en ach, we begonnen net, dat zien we over een paar jaar wel verder.

En ook aan het begin van dit seizoen werd het me opnieuw verteld om wel realistisch te blijven want dit seizoen zou niet zo succesvol worden als klasse 2....We wisten dat het pittig zou worden, maar wie het niet probeert, weet het ook niet en zolang er plezier is zien we het wel!

Maar met een super jaar achter de rug en een tevreden bondscoach die me vertelde "te gaan werken richting het WK 2017" kan ik niet meer dan trots zijn op mijn mannen en mijn team. Het harde werken word beloond.
Dit jaar gaan we onze 1e internationale stap zetten; startende 4-6 maart in Lisieux, Frankrijk. *\%/*
Onder het mom: we willen zo ver mogelijk komen en zien wel wat de toekomst ons brengt!

Januari:
Jimmy kwam er in oktober 2014 bij als groene pony, dus het winterseizoen bestond uit km's maken en lekker trainen.
We waren opgenomen in het talententeam Audevard Next Driving Generation vd KNHS en kregen super trainingen vd bondscoach.

Hier de 1e training met Jimmy/Noran
1.
Afbeelding

Maart:
Kampioenschappen Indoor:
Jimmy reed zijn 5e dressuurwedstrijd en werd geheel onverwachts kampioen L enkelspan pony's met 205,5 en 203,5! (68.17%)
2span Noran en Jimmy reden hun 3e dressuurwedstrijd en werden ook kampioen tweespan pony's met 206 en 205 (68,5%).
Super trots op de mannen natuurlijk!
2.
Afbeelding
[AR-ITP] Knappe Welsh mannen op de Kampioenschappen

We reden ook weer de jaarlijkse outdoor om weer in te komen; lekker even weer wennen aan het gras onder de blote voetjes en de grip, en weer het onthouden van de hindernissen. Rustig gereden maar levert leuke beelden op:

April: de 1e outdoor: SGMW Eefde-Gorssel. De 1e buitenwedstrijd van Jimmy/Noor.
Dressuur 54.08 strfpunten (66.2%) - Vaardigheid 2 balletjes - Marathon 1e
Over-All: 1e 120.81 en 3 winst!

3.
Afbeelding
[AR-ITP] Mooie start van het outdoor marathon seizoen!

Ook reden we mee in Horst, met een mooi groot deelnemersveld en een ronduit prachtige wedstrijd.
De vaardigheid werd foutloos gereden met een minimale tijdsoverschrijding van nog geen seconde. Dressuur en marathon 1e dus overall 1e en 3 winst mee!
De gave waterbak van Horst:

Uiteraard voldoende te klieren in de weides. Elke dag staan ze lekker buiten de hele dag, lekker ravotten.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57020C40

Mei:
Onze presentatiewagen kwam er met het oog op eventueel internationaal 2016 zodat we de wagen goed kennen en ermee gaan trainen.
4.
Afbeelding

We reden ook SGMW kootwijkerbroek: Dressuur 1e, vaardigheid kleine tijdsoverschrijding maar foutloos en marathon 2e; overall 1e en 3 winst :D

Juni:
SGMW Blaricum: Overall 1e en prijs voor beste dagscore en we mochten er weer 3 winst bij optellen!
5.
Afbeelding
Jurycommentaar: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57440F06

KNHS Instructieweken, elk jaar weer op en top gezelligheid! :D
Voornamelijk 2span in de trainingen gedaan, maar op woensdag vaardigheid/marathondag mocht ook Jimmy lekker rondje enkelspan doen; dat ging super.
6
Afbeelding

We reden de outdoorkampioenschappen waar Jimmy ons wederom verrastte: hij werd outdoor Districtkampioen in L enkelspan pony's!
En ook het tweespan Noran/Jimmy deed het super en ze werden kampioen in de 2 span pony's L!
7.
Afbeelding

Juli:
We werden uitgenodigd vanuit het perspectieven team om mee te rijden op de internationale wedstrijd te Beekbergen!
Die kans grijp je natuurlijk met beide armen!
[AR-ITP] Welsh toppers op de Internationale wedstrijd CAI Beekbergen!

8.
Afbeelding

9.
http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... G_3009.jpg

10.
De pony's hadden een setje snorkels en zwembandjes nodig..... desondanks zijn het zulke buffelaars; toch bij de top snelste tijden op de waterbak.
Afbeelding

Augustus.
SGMW Beesd, een van de mooiste SGMW's; maar ook altijd pittig.
Maar de pony's deden het top; dressuur 1e, vaardigheid foutloos en marathon onverwachts (Zeer sterke medeconcullega's in de marathon) ook 1e dus de toppony's mochten weer 3 winst en een 1e plek meenemen!
11.
Afbeelding

Het NK dressuur/vaardigheid was er; en het tweespan behaalde een nette zilveren plak; en Jimmy in enkelspan een bronzen plak!
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5704B091

Het NK samengesteld!
Spannend, en met een sterk groot deelnemersveld (immers is klasse 3 een 'verblijfsklasse' waar je dus altijd in mag blijven en dus zeer sterke menners kent)
De dressuur liep prima ondanks dat het een end uitliep, en de vaardigheid foutloos *\o/* Hierdoor al een mooie voorsprong, maar in de marathon kan alles nog gebeuren en moet je de kop erbij houden!

[AR-ITP] Nederlands kampioen; Welsh toppers op topspeed!

12.
Er vol voor gaan; zoveel power, pony's gruwelijk fanatiek en keihard willen werken.
Afbeelding

Ja, ook wij op die kar zijn net zo fanatiek haha

En de huldiging tijdens het wilhelmus!
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5701B101

September
Vooral tijd om lekker bij te komen; enkele dressuurwedstrijd; Syl maakte zijn Z debuut in dressuur enkelspan en scoorde gelijk een mooie winstpunt. Het tweespan Jim/Noran maakte ook hun M dressuurdebuut en scoorde ook gelijk 3 winst en 2 oranje linten.
Verder vrij weinig gedaan

Oktober
Via Pavo wonnen we een les van Bram Chardon wat erg leuk en leerzaam was!
13.
Afbeelding

En Aslan is op ons pad gekomen en komt ons team versterken, maar aangezien deze man nog groen is gaan we dit jaar lekker km's maken!
Hij kwam als hengst maar is inmiddels ruin zodat ie lekker met de groep mee buiten kan staan.
Want mijn oude tinkerdame die met pensioen is wil ook met rust gelaten worden :))
14.
http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... G_7536.jpg

November/December
Lekker getraind en ook een 1e indoormarathon met Jimmy/Noran gestart wat succesvol was!

Dit topic is natuurlijk allemaal over de resultaten van wedstrijden; maar wekelijks gaan wij ook heerlijk het bos in of de hei op. Genieten en plezier staan bovenaan!
15.
http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... 9355_n.jpg

Op naar een mooi wedstrijdseizoen dit jaar met deze 4 top welshen! _/-\o_
En met onze super wagen van GJ van Boven gaan we 2016 super in;
Marathonwagen

Zie ook: http://www.MelanievandeBunt.com
Laatst bijgewerkt door Angela op 11-01-16 09:10, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 zichtbare afbeeldingen (incl video's) 2 foto's in link.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:42

Super leuk overzicht vol prachtige resultaten! Jullie keiharde training loont en terecht. Heel veel succes en plezier voor 2016! *\o/*

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:43

Mooi overzicht, doorzetter ben jij dat je je niet liet ontmoedigen door iedereen die zei dat je miet verder zou komen in de sport! Heel veel succes dit jaar jet de eerste internationale wedstrijden *\o/*

SammyFloor

Re: 2015- Een jaar van dromen die uitkomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:35

Heel leuk overzicht! :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:03

wat een gaaf overzicht weer! Elk jaar wordt jou EJL weer bijzonderder :D Ik ben nu al benieuwd wat we over een jaar allemaal te zien krijgen :D

Succes met je knappe stel :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:10

Wow, dat filmpje in die waterbak lijkt wel versneld afgespeeld te zijn :oo Wát een snelheid! Wat heb je een heerlijk span pony's :) En mooi overwinningen ook :) Succes nog met alle pony's!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:24

Gaaf overzicht! Ik ben al jaar en dag een trouwe volger en vind jullie een geweldig team :D

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:43

Wat een tof overzicht! Veel succes dit jaar! :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:55

Waw, ben al lang een bokt.nl-meelezer (lees voornamelijk, schrijf minder) en herinner me nog dat jij je paard verkocht. Jij sprong met een schimmel en had een tinker(type) dat ook erg goed kon springen, klopt toch hé?

Ontzéttend knap wat je voor elkaar hebt gekregen op deze korte tijd. Waw, prachtige prestatie. Dikke proficiat!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 00:38

neile schreef:
Waw, ben al lang een bokt.nl-meelezer (lees voornamelijk, schrijf minder) en herinner me nog dat jij je paard verkocht. Jij sprong met een schimmel en had een tinker(type) dat ook erg goed kon springen, klopt toch hé?

Ontzéttend knap wat je voor elkaar hebt gekregen op deze korte tijd. Waw, prachtige prestatie. Dikke proficiat!!

Leuk dat je je dat nog herinnert! Klopt idd, mijn schimmel en mijn spring tinker. Overigens heb ik mijn tinker nog steeds (zal ook nooit weggaan) maar die staat lekker met pensioen en houd de welshen in toom ~~}>
Dankjewel! Het is ook allemaal vlot gegaan, en beter dan ooit hadden durven dromen.

Dankjulliewel voor de leuke reacties!
Haha zeker Romy, ik ben benieuwd hoe het dit jaar zal verlopen... eerst maar eens die proef goed uit m'n hoofd leren das al een opgave hihi

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:53

Super leuk overzicht! Heel veel succes dit jaar met alle 4 je toppers!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:41

Machtig machtig machtig wat je met die kleine ondeugden doet.
Goede reclame voor de kleine Welsh pony's.

Hoop dat 2016 hetzelfde of misschien nog beter mag geven.
Veel succes.

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:02

Wauw! Wat een genot om naar jouw topic te kijken! Ik vind het ook erg knap wat je in een paar jaar allemaal hebt bereikt!
Zelf heb ik ook een Welsh pony, maar moet eerst het mennen in de mencursus nog onder de knie zien te krijgen :+

Onwijs gaaf! :D Ga zo door en heel veel succes aankomend jaar!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:22

wat een super leuk span!
En die waterbak in Beekbergen was wel erg diep voor ze of niet, jeetje.
Heel veel succes verder met je kleine toppers.

Katleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:00

Wauw!!
Knap wat je op zo'n korte tijd hebt bereikt! Ik wens je nog heel veel succes en blijf vooral foto's en verslagen van je kleine dappere mannen posten <3

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:42

Mooi overzicht weer, je topics zijn altijd leuk om te lezen.
Heel veel succes het komende jaar!

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:57

Erg leuk overzicht, temeer omdat ik zelf twijfel om de stap te zetten van dressuur naar aangespannen rijden...ik was nog aan het twijfelen maar ik denk dat ik het een kans ga geven.

Veel succes nog en als je in de buurt bent waar ik woon in Frankrijk dan kom ik zeker kijken!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:18

Zo leuk dat je schrijft de pony's hebben gewonnen en de pony's hebben super hun best gedaan. Ik waardeer het wel dat mensen niet altijd denken dat ze zelf voor die prestatie hebben gezorgd maar dat je een team vormt met je pony's. Samen moet je het doen! Op naar 2016!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 12:13

Die was zeker diep de waterbak in beekbergen, volgens mij ook dieper dan de bedoeling was maar de pony's buffelden er top doorheen!

Ja zeker Romy, zonder team ben ik nergens. Top pony's, een goede groom die is onmisbaar en uiteraard mijn ouders die ons overal naartoe brengen en helpen en zonder mijn sponsoren is het ook niet mogelijk dus super!

Lizzi; lekker gaan mennen: zeker een aanrader alleen al om de gezelligheid hihi.
Voor nu alleen Lisieux staan in Frankrijk, wellicht andere in Frankrijk volgend jaar!

Dankjulliewel voor de leuke reacties!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:48

Genieten Mel, elke keer weer. Hoe super is het dat je de overstap maakte en nu alweer hier staat. Harde werken wordt beloond maar het is je ook zeker gegund.

Kan me de ritjes nog zo goed herinneren achterop, nu sta je alweer hier !! 2016 moet wel jou jaar gaan worden, heel veel succes!!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:27

Super gaaf overzichtje, je hebt echt een hoop gerealiseerd op zo'n korte tijd! :D

Heel veel succes het komend seizoen, hopelijk blijven jullie net zo hard vooruitgang boeken! *\o/*

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:37

Gaaf topic Melanie! Je mag heel erg trots zijn op jezelf, Esther en de pony's.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:09

Wat een mooi overzicht Mel! Ben benieuwd naar je Internationale debuut :)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:05

Wat een mooi overzicht en wat een prijzen!!
Ik vind je pony's zo onwijs gaaf!! Ik ben echt fan! :D
Heel leuk! :))

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:38

Wat een super leuk overzicht en wat hebben jullie het nu al ver geschopt! Heel veel succes in 2016! *\o/*