Een fantastisch jaar met Challenge, van L tot ZZ!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Een fantastisch jaar met Challenge, van L tot ZZ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 18:59

Afbeelding

Zo sloten we vorig jaar af, L springen op IICH Groningen in Zuidbroek. Expres L, omdat ik het M toch nog wel hoog vond ondanks dat we dat al reden.

We begonnen het jaar met twee tweede prijzen in Tolbert in het L en M, daarna hadden we een 9e prijs op Indoor Hartje Drenthe in het L en mochten finale rijden wat iets minder ging. Het ging allemaal super, ik had goed les en we reden ons eerste oefenrondje 1.30m tijdens oefenparcours. We reden daarna nog lekker door in het L en M en wonnen veel prijzen.
Ons Z debuut was gepland, maar eerst nog even de regiokampioenschappen rijden in het M... Dacht ik. De dag ervoor stond Chall met koliek dus die kampioenschappen kon ik op m'n buik schrijven.

Ons eerste rondje Z was op de wedstrijd van mijn vereniging. Chall deed het top maar we lieten wat steekjes vallen door mijn zenuwen wat twee foutjes opleverde. De kop was er af!

De wedstrijd daarna liep Chall foutloos en wonnen we gewoon de eerste prijs :D [SPR-ITP] Z springen met Challenge - dreams come true!

Hippisch Drachten stond al lang gepland omdat er zo verschrikkelijk veel inschrijvingen waren en ik was blij met m'n startplaats in de klasse M. Challenge liep een supersnel progressief parcours maar degene na mij reed nét iets sneller, leverde een tweede prijs op en een mooie deken.

Daarna nog twee keer M en Z gestart en dat ging weer fijn. Ietwat overmoedig gaf ik Indoor Tolbert op in het Z. Tijdens het parcoursverkennen zag ik het niet meer zo zitten en trok zo wit weg dat de vader van een vriendinnetje me daar bij zich heeft geroepen en mij het vertrouwen weer inpraatte :') Chall liep twee dagen super en ik heb onwijs veel complimenten gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Toen mochten we naar buiten, even rustig aan gedaan, een crossje gereden in Westerbork wat een derde prijs opleverde in de B zonder dressuur. Eigenlijk zou Challenge helemaal geen crossen meer lopen maar het paard wat ik daar zou rijden liep niet goed.

Afbeelding

Tussendoor ging het trainen gewoon door

Afbeelding

Een paar weken later ging ik naar Jumping Franeker, een van de weinige concoursen in het noorden waar je een derby kan rijden! Hier heb ik een heel topic van gemaakt met onwijs gave foto's! [SPR-ITP] Derby Jumping Franeker met Challenge

Afbeelding

Gave grote concoursen in de buurt werden georganiseerd waaronder het Hemelvaartsconcours in Roden

Afbeelding

Het Pinksterconcours CH Eext (video)
https://www.facebook.com/video.php?v=10205567233518988

En CH Oosterwolde. Hier ging het eerste parcours erg goed maar in het tweede parcours viel ik wat me een hersenschudding opleverde. Maar er kwam een cross aan in de buurt, dus ik moest door :P niet zonder resultaat, we wonnen SGW Vinkega! Na de cross in Westerbork smaakte het toch wel naar meer dus besloten om voor de afwisseling de crossen in de buurt gewoon in de B te rijden. Challenge was helemaal in z'n element in Vinkega. En dat is ook belangrijk, om hem lekker fit in z'n koppie te houden.

Het Heeresveldconcours in Pekela was ook gaaf. Chall liep top, alles foutloos. We hebben daar onze eerste Grote Prijs gereden, de barrage was opgehoogd tot 1.40m en ook die liep hij weer foutloos maar omdat het glad was en ik bang was dat ik een draai niet kon krijgen heb ik hem een keer stilgezet voordat we door de omheining zouden glijden, dat werd helaas gezien als een weigering. Maarrr we hadden nog wel een 7e prijs!

Afbeelding

Daarna het outdoor concours van mijn vereniging, in het M een 5e prijs en in de Z twee foutjes.

Afbeelding

Daarna kwam toch wel weer een heel erg gaaf concours! Hippisch Holtrijk, de Derby van Drenthe. Zo leuk dat er wat meer derby's komen!

Ondertussen reden we iets minder concoursen omdat we ons aan het voorbereiden waren op een gave nieuwe uitdaging, maar tijdens een trainingsrondje op concours is deze gave foto wel geschoten :D

Afbeelding

En toen kwam onze nieuwe gave uitdaging! Onze eerste internationale wedstrijd! Ach ja, het was gewoon 50 kilometer verderop en we gingen nieteens buiten de provincie, maar het was wel een echte internationale wedstrijd. Zo onwijs gaaf! Ik kan er uren over vertellen maar omdat ik al veel te uitgebreid bezig ben met m'n jaaroverzicht bespaar ik jullie dat en laat ik gewoon de gave foto's zien :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/video.php?v=10206610223833094 filmpje van ons parcours in de hoofdring :+:

Daarna de regiokampioenschappen, in de eerste manche hadden we een fout in de driesprong maar we waren wel geplaatst voor de volgende dag. Dat ging wat minder mooi met drie foutjes :')

http://boktimg.nl/img/m/Qvjipi.jpg

Vanaf de regiokampioenschappen ben ik doorgereden naar Wieringerwerf voor onze mini-vakantie die door de kampioenschappen werd beperkt tot twee dagen. Zaterdags aangekomen en zondag deden we mee aan de SGW. Ook dat ging weer super en met een foutloos rondje wonnen we de derde prijs! We hielden een onwijs gave foto over aan deze cross!

http://boktimg.nl/img/m/KbPQyN.jpg

Daarna stond ons ZZ debuut voor de deur! En omdat alles al zo fantastisch ging liep Chall ook nu gewoon weer een foutloos rondje waardoor we meteen ZZ geklasseerd waren!

http://boktimg.nl/img/m/VSkOAf.jpg

Op 28 augustus is het Groningens Ontzet met het bijbehorende concours. Tuigpaarden en de hoogste klasses van dressuur en springen mogen er rijden. Vroeger als ukkepuk besloten dat ik daar later eens zou rijden, dit jaar was het zo ver! We deden mee in de Z, omdat ik bij de inschrijving nog niet had besloten dat ik ZZ zou gaan starten. Chall sprong top, we hadden een paar foutjes. Het tweede parcours was speel uw spel, dan moet je in een minuut zoveel mogelijk punten bij elkaar springen. In de laatste seconden reed ik aan op de joker van 1.40m die goed was voor 200 punten, maar als je een balk gooit gaan die 200 punten van je score af. In de afzet ging de bel, Chall sprong hem foutloos dus hij telde!!

http://boktimg.nl/img/m/UonCw1.jpg

Twee dagen later was SGW Norg, bijna in de achtertuin. Chall liep weer top maar omdat we niet zo goed zijn in dressuur vielen we net buiten de prijzen. Wel waren we nog 6e voor het regiokampioenschap.

Omdat Chall zo'n goed seizoen had gedraaid mocht hij even vakantie en ben ik een week naar Turkije vertrokken. Daarna het trainen weer opgepakt voor de laatste cross die we dit jaar gingen rijden, SGW Hattem. Challenge liep weer een top foutloze cross wat wederom goed was voor de derde prijs!

http://boktimg.nl/img/m/dIxsXb.jpg

De dag daarna ging ik op buitenrit waar Chall schrok op het asfalt, begon te steigeren waarna ik viel en toen alleen maar huis is gerend. Thuis aangekomen bleek hij kreupel, we zijn die week nog naar Wolvega geweest en Chall heeft een sportblessure die door de klappen op het asfalt pijn is gaan doen. We waren er erg vroeg bij en Chall is gelijk behandeld. Gelukkig is het op zo'n manier vroeg aan het licht gekomen, hoe zuur ook, maar beter zo dan dat het ergens op wedstrijd tot uiting was gekomen. Maandag gaan we weer heen voor controle. Helaas eindigde ons wedstrijdjaar dus wat eerder dan gehoopt.

Op naar volgend jaar!

Ik heb het hele topic op m'n telefoon in elkaar geflanst dus ik hoop dat alles werkt en er niet te veel fouten in staan :Y)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 12-12-15 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Maaikevdk

Re: Een fantastisch jaar met Challenge, van L tot ZZ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:08

Wat springen jullie hoog zeg, respect! :wow: Wel een ontzettend gaaf paard!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:15

Wat een geweldig dier en onwijs knap dat jullie het zo goed doen in de sport.
Met wat voor soort optoming spring je?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:18

Ik rijd met een lage touwneusriem en een dubbelgebroken kneveltrensje. Omdat hij een gevoelig mondje heeft wilde ik liever niet te veel met bitten knutselen, voor deze neusriem heeft 'ie behoorlijk respect. Omdat het materiaal van de neusriem wondjes veroorzaakte heb ik er vetrap verband omgewikkeld zodat de werking hetzelfde blijft maar het nylon niet meer in kan snijden in de huid.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:24

Slimme oplossing. Fijne optoming verder, de plaatjes zien er ook mooi constant uitzien.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:27

Onwijs gaaf, heel veel succes het volgende seizoen! Wel jammer dat het iets minder leuk is afgelopen :(

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:40

Wat een prestaties!! En wat een machtig paard! Mag je zeker trots op zijn :) Binnen een jaar van het L naar het ZZ :wow: Zou mij niet verbazen als dit straks in uitgelicht verschijnt!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:47

Wauw gaaf hoor hoe je dit seizoen hebt gesprongen.
Wat ontzettend zonde van zijn blessure nu maar hopelijk kan je er volgend jaar weer helemaal tegenaan.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:12

Toppers die twee!! Succes volgend jaar!! (mocht je nog groom nodig hebben voor Rio Let me know) :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:32

Ik doe het je niet na, respect dat je het durft.
Goed gedaan!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:45

mirthe!! Wat een super leuk topic! En hele mooie fotos! Wat gaat de tijd toch snel *denkt weer terug aan de pony tijd* Chall is echt een lekkerding!
Hopelijk gaat alles snel weer beter, wil graag nog meer van jullie zien!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:50

Prachtig overzicht, super prestatie. Hopelijk volgende week goede berichten.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:02

Wat een mooie fotocollectie, gaaf paard heb je! Hopelijk valt de blessure mee en kun je volgend jaar weer lekker aan de slag :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:56

Wat hebben jullie toch al veel bereikt samen. Jullie zijn echt een prachtige combinatie!

Hopelijk valt de blessure mee en kunnen jullie volgend jaar er weer vol tegen aan. :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:05

Wauww wat hebbe jullie veel bereikt heel veel repect !! :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:21

Ik krijg hoogtevrees bij het zien van de foto's :')

Jammer, een "vervroegd" einde van het jaar. Toch fijn dat je er zo snel bij was!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:29

Die knappe Challenge :~ erg gaaf hoe vlug jullie zo ver zijn gekomen! Succes met de blessure..

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:35

Wauw. Geweldig!
Geweldige combinatie zijn jullie!

En wat leuk! Op CH de Wolden! ^^ Mooi concour hea? Weet je nog welke dag je hebt gesprongen? Misschien heb ik je nog wel gezien! haha (:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 12:35

Dankjewel allemaal!

Castamickey niet helemaal vanaf de L want ik reed al M met een aantal punten :)

Hahaha Elke, Rio :') misschien volgend jaar de Wolden weer!

Lieneke jaa de goede oude ponytiid! Mis dat nog vaak!

Pearl ik vond het zo gaaf! Ik heb de tweede week gestart op donderdag, vrijdag en zaterdag in de silver Tour 1.30m. Donderdag in de hoofdpiste en de andere twee dagen in de andere.

Ik hoop ook dat we goed nieuws krijgen en weer kunnen opbouwen. Gisteren heb ik voor het eerst even gedraafd om te voelen hoe hij was en hij voelde weer helemaal goed :D morgen weer naar de kliniek.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:04

Wauuwwww! Aardige sprongen zeg haha, mooi overzicht!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:29

Wat een enorme sprongen zeg :oo
Je mag wel een keer met die van mij springen ze kan het wel maar ik durf nog niet zo hoog :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:45

Hij blijft onwijs knap hoor Mirthe <3 Kijk altijd graag naar filmpjes en foto's die van jullie voorbij komen.

Hoop op goed nieuws voor je maandag :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:56

Jullie zijn zo'n gave combi! Gaaf overzicht!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:23

wauw, jullie gaan als een speer zeg!!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:39

Wauw Mirthe, ziet er super fijn uit. Chall is een stoere bok geworden zeg :j