Zo sloten we vorig jaar af, L springen op IICH Groningen in Zuidbroek. Expres L, omdat ik het M toch nog wel hoog vond ondanks dat we dat al reden.
We begonnen het jaar met twee tweede prijzen in Tolbert in het L en M, daarna hadden we een 9e prijs op Indoor Hartje Drenthe in het L en mochten finale rijden wat iets minder ging. Het ging allemaal super, ik had goed les en we reden ons eerste oefenrondje 1.30m tijdens oefenparcours. We reden daarna nog lekker door in het L en M en wonnen veel prijzen.
Ons Z debuut was gepland, maar eerst nog even de regiokampioenschappen rijden in het M... Dacht ik. De dag ervoor stond Chall met koliek dus die kampioenschappen kon ik op m'n buik schrijven.
Ons eerste rondje Z was op de wedstrijd van mijn vereniging. Chall deed het top maar we lieten wat steekjes vallen door mijn zenuwen wat twee foutjes opleverde. De kop was er af!
De wedstrijd daarna liep Chall foutloos en wonnen we gewoon de eerste prijs
[SPR-ITP] Z springen met Challenge - dreams come true!Hippisch Drachten stond al lang gepland omdat er zo verschrikkelijk veel inschrijvingen waren en ik was blij met m'n startplaats in de klasse M. Challenge liep een supersnel progressief parcours maar degene na mij reed nét iets sneller, leverde een tweede prijs op en een mooie deken.
Daarna nog twee keer M en Z gestart en dat ging weer fijn. Ietwat overmoedig gaf ik Indoor Tolbert op in het Z. Tijdens het parcoursverkennen zag ik het niet meer zo zitten en trok zo wit weg dat de vader van een vriendinnetje me daar bij zich heeft geroepen en mij het vertrouwen weer inpraatte
Chall liep twee dagen super en ik heb onwijs veel complimenten gehad.

Toen mochten we naar buiten, even rustig aan gedaan, een crossje gereden in Westerbork wat een derde prijs opleverde in de B zonder dressuur. Eigenlijk zou Challenge helemaal geen crossen meer lopen maar het paard wat ik daar zou rijden liep niet goed.

Tussendoor ging het trainen gewoon door

Een paar weken later ging ik naar Jumping Franeker, een van de weinige concoursen in het noorden waar je een derby kan rijden! Hier heb ik een heel topic van gemaakt met onwijs gave foto's! [SPR-ITP] Derby Jumping Franeker met Challenge

Gave grote concoursen in de buurt werden georganiseerd waaronder het Hemelvaartsconcours in Roden

Het Pinksterconcours CH Eext (video)
https://www.facebook.com/video.php?v=10205567233518988
En CH Oosterwolde. Hier ging het eerste parcours erg goed maar in het tweede parcours viel ik wat me een hersenschudding opleverde. Maar er kwam een cross aan in de buurt, dus ik moest door
niet zonder resultaat, we wonnen SGW Vinkega! Na de cross in Westerbork smaakte het toch wel naar meer dus besloten om voor de afwisseling de crossen in de buurt gewoon in de B te rijden. Challenge was helemaal in z'n element in Vinkega. En dat is ook belangrijk, om hem lekker fit in z'n koppie te houden.Het Heeresveldconcours in Pekela was ook gaaf. Chall liep top, alles foutloos. We hebben daar onze eerste Grote Prijs gereden, de barrage was opgehoogd tot 1.40m en ook die liep hij weer foutloos maar omdat het glad was en ik bang was dat ik een draai niet kon krijgen heb ik hem een keer stilgezet voordat we door de omheining zouden glijden, dat werd helaas gezien als een weigering. Maarrr we hadden nog wel een 7e prijs!

Daarna het outdoor concours van mijn vereniging, in het M een 5e prijs en in de Z twee foutjes.

Daarna kwam toch wel weer een heel erg gaaf concours! Hippisch Holtrijk, de Derby van Drenthe. Zo leuk dat er wat meer derby's komen!
Ondertussen reden we iets minder concoursen omdat we ons aan het voorbereiden waren op een gave nieuwe uitdaging, maar tijdens een trainingsrondje op concours is deze gave foto wel geschoten

En toen kwam onze nieuwe gave uitdaging! Onze eerste internationale wedstrijd! Ach ja, het was gewoon 50 kilometer verderop en we gingen nieteens buiten de provincie, maar het was wel een echte internationale wedstrijd. Zo onwijs gaaf! Ik kan er uren over vertellen maar omdat ik al veel te uitgebreid bezig ben met m'n jaaroverzicht bespaar ik jullie dat en laat ik gewoon de gave foto's zien

https://www.facebook.com/video.php?v=10206610223833094 filmpje van ons parcours in de hoofdring

Daarna de regiokampioenschappen, in de eerste manche hadden we een fout in de driesprong maar we waren wel geplaatst voor de volgende dag. Dat ging wat minder mooi met drie foutjes
http://boktimg.nl/img/m/Qvjipi.jpg
Vanaf de regiokampioenschappen ben ik doorgereden naar Wieringerwerf voor onze mini-vakantie die door de kampioenschappen werd beperkt tot twee dagen. Zaterdags aangekomen en zondag deden we mee aan de SGW. Ook dat ging weer super en met een foutloos rondje wonnen we de derde prijs! We hielden een onwijs gave foto over aan deze cross!
http://boktimg.nl/img/m/KbPQyN.jpg
Daarna stond ons ZZ debuut voor de deur! En omdat alles al zo fantastisch ging liep Chall ook nu gewoon weer een foutloos rondje waardoor we meteen ZZ geklasseerd waren!
http://boktimg.nl/img/m/VSkOAf.jpg
Op 28 augustus is het Groningens Ontzet met het bijbehorende concours. Tuigpaarden en de hoogste klasses van dressuur en springen mogen er rijden. Vroeger als ukkepuk besloten dat ik daar later eens zou rijden, dit jaar was het zo ver! We deden mee in de Z, omdat ik bij de inschrijving nog niet had besloten dat ik ZZ zou gaan starten. Chall sprong top, we hadden een paar foutjes. Het tweede parcours was speel uw spel, dan moet je in een minuut zoveel mogelijk punten bij elkaar springen. In de laatste seconden reed ik aan op de joker van 1.40m die goed was voor 200 punten, maar als je een balk gooit gaan die 200 punten van je score af. In de afzet ging de bel, Chall sprong hem foutloos dus hij telde!!
http://boktimg.nl/img/m/UonCw1.jpg
Twee dagen later was SGW Norg, bijna in de achtertuin. Chall liep weer top maar omdat we niet zo goed zijn in dressuur vielen we net buiten de prijzen. Wel waren we nog 6e voor het regiokampioenschap.
Omdat Chall zo'n goed seizoen had gedraaid mocht hij even vakantie en ben ik een week naar Turkije vertrokken. Daarna het trainen weer opgepakt voor de laatste cross die we dit jaar gingen rijden, SGW Hattem. Challenge liep weer een top foutloze cross wat wederom goed was voor de derde prijs!
http://boktimg.nl/img/m/dIxsXb.jpg
De dag daarna ging ik op buitenrit waar Chall schrok op het asfalt, begon te steigeren waarna ik viel en toen alleen maar huis is gerend. Thuis aangekomen bleek hij kreupel, we zijn die week nog naar Wolvega geweest en Chall heeft een sportblessure die door de klappen op het asfalt pijn is gaan doen. We waren er erg vroeg bij en Chall is gelijk behandeld. Gelukkig is het op zo'n manier vroeg aan het licht gekomen, hoe zuur ook, maar beter zo dan dat het ergens op wedstrijd tot uiting was gekomen. Maandag gaan we weer heen voor controle. Helaas eindigde ons wedstrijdjaar dus wat eerder dan gehoopt.
Op naar volgend jaar!
Ik heb het hele topic op m'n telefoon in elkaar geflanst dus ik hoop dat alles werkt en er niet te veel fouten in staan
Wel een ontzettend gaaf paard!
Binnen een jaar van het L naar het ZZ
erg gaaf hoe vlug jullie zo ver zijn gekomen! Succes met de blessure..
Kijk altijd graag naar filmpjes en foto's die van jullie voorbij komen.