Tante Cor haar jaar 2015, it was a wild ride!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Tante Cor haar jaar 2015, it was a wild ride!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 16:15

En dat was het! Met vallen en opstaan zijn we 2015 door gekomen.

1. We beginnen meteen met een dierbare foto voor mij. Mijn lieve vader die er altijd voor mij is tijdens onze wedstrijden <3
Afbeelding

Zo, nu kunnen we beginnen met ons jaar

Voor diegene die Tante Cor niet kennen.
- kwpn, schimmel merrie
- 8 jaar en gelukkig nog niet wit :D
- Kan echte merrie zijn met narrig gedrag en eigen willetje
- kan beetje dressuur lopen, vind springen geweldig en kan crossen als de beste ;)

Ons doel was in ieder geval heel blijven. Dat is gelukt.
Dressuur doel L2 starten. Ook gelukt.
Springen doel om punten voor het M te halen en te starten. Punten halen is gelukt, M starten niet.
SGW punten voor het L halen en L starten. Dat is ruimschoots gelukt!

Dit jaar-lang-in-the-picture zal dan ook vooral in het teken van SGW staan.

Januari
2. Deze maand zijn we naar Tim Lips geweest voor een indoor cross training.
Afbeelding

Een van de fijne rondjes daar.

https://www.youtube.com/watch?v=RVG04RBTE2A

3. Ook hebben we die maand fijne rondes gereden in het L springen
Afbeelding

Februari
We gingen lekker door met springen maar toen na de inenting werd Tante Cor ziek. DA erbij en het bleek een virus te zijn. Toen ontdekte de DA een hartruis. Deze maand zijn we dus naar Emmeloord geweest voor een volledig hart onderzoek. Gelukkig kwam eruit dat ze een hele kleine ruis heeft maar die absoluut niet gevaarlijk is en we kregen een verklaringsbrief mee dat we gewoon kunnen blijven crossen. Opluchting dus!!

In februari zijn we ook gestart met de Alice Eventing School bij Alice Naber in Biddinghuizen. Super gaaf programma met veel terreintrainingen maar ook workshops over spanning, opbouw trainingen en vooral ook veel gezelligheid.

De eerste terrein training zit er weer op!
https://youtu.be/QjsY4lWxFD4

Maart
Yess maart is aangebroken dus de eerste cross stond op de agenda! SGW Winterswijk in de klasse B

https://www.youtube.com/watch?v=dQMMuCVmQNg

We kwamen mooi rond met 1 stomme fout van mij. Verder deze maand nog twee trainingen gehad bij de eventing school. Eentje in Putten met een oefen crossje en eentje in Ermelo op het KNHS centrum. Super geregeld en nu ook weer veel geleerd. Helaas ging SGW Markelo door het weer niet door. We hadden genoeg punten voor het L dus dat debuut stond voor april op de planning.

April

Mijn L debuut. Jeeetje wat was ik zenuwachtig. Ik had samen met Alice de cross al gelopen en het zag er leuk uit en ook goed te doen. Maar toch.. L pff Met al die zenuwen toch nog 183 eruit kunnen slepen in de dressuurproef.. Daarna naar het springen. Ik was er totaal niet bij met m'n kop dus we hadden een weigering en een balk. Gelukkig mochten we toch crossen en wat heb ik genoten onderweg.

4. Wat was ik blij en trots op mijn merrie!!

Blije koppies
http://nl.tinypic.com/r/2igkoco/9

Mei
Toen kwamen we in mei terecht. Kort gezegt, mijn oliebol maand. Blegh als ik er aan terug denk begonnen de problemen in deze maand.
Het springen werd steeds hectisch'er en we werden zelfs een paar keer uitgebeld of we kregen min punten omdat we te veel balken hadden. De problemen ontstonden steeds bij de dubbel sprong en laten er in het L nou steeds twee dubbels in zitten. Ze had het vertrouwen daarin helemaal verloren en daardoor kwamen we tijdens SGW hogenweg niet eens verder dan hindernis 3. Geen cross voor ons dus. We zijn deze maand ook gestart tijdens SGW Maarsbergen. Gelukkig kwamen we het springen wel door omdat Gert langs de kant stond de schreeuwen dat ik moest rijden. Tijdens de cross hadden we op ongeveer alle hindernissen een weigering. Beetje jammer..

5.

Op deze video hoor je mijn lieve vader me nog proberen te coachen.. ach deze vergeten we gewoon snel!

We hebben het verder deze maand qua wedstrijden op een laag pitje gezet. Terug naar de basis..

Juni
Ik ben deze maand prive lessen genomen, naast de reguliere lessen van de eventing school, bij Alice en we zijn aan de slag gegaan met mijn eigen spanningen. Terug naar de basis ook in de dressuur bleef niet onverdienstelijk. de winstpunten sprokkelde we binnen en zelfs paar keer prijs in het L1.

6. We gingen fijn in de dressuur en het springen ging ook weer heel vertrouwd.
Afbeelding

Ook gingen we er weer helemaal voor tijdens SGW Ede-Putten. Het springen was echt niet om over naar huis te schrijven maar ach, we kwamen rond! En de lijn terug omhoog is weer ingezet. De cross uitgereden met 1 weigering door mijn eigen schuld maar verder pakte ze het weer super aan!!

7.

Juli

8. In juli en augustus zijn er niet heel veel SGW wedstrijden. Deze maand zijn wij ook verhuisd en op vakantie geweest, niet veel foto's van dus. Wel van een jarig jetje, mijn merrie 8 jaar! :D
Afbeelding

Augustus
Deze maand begonnen mijn TOP momenten . Deze maand weer voor het eerst L springen gestart en zowaar zonder weigeringen rond gekomen! Ook stond SGW Norg op 30 augustus op de kalender. Vol goede moed gingen we ervoor!

springwedstrijd onder leiding van Alice
http://i64.tinypic.com/11vk13a.jpg

9. SGW Norg waterbak, we kwamen foutloos rond en mochten zelfs een vijfde prijs ophalen!! Ons eerste rozetje in de SGW *\o/* Super trots op mijn paard dus!!!

September
SGW Gorssel en SGW Lisse waren de planning voor september. We waren weer terug op het goede pad en het vertrouwen en de lol was weer helemaal terug.
Deze laatste maanden hebben we geen gewone springwedstrijden meer gereden om het leuk te houden en om het niet te veel te pushen.

10. SGW Gorssel, één weigering op het water (in het water landen is nog een aandachtspuntje)
Afbeelding

11. SGW Lisse werd helemaal top. Jeetje wat heb ik genoten van mijn cross machine. Alles viel helemaal op z'n plek en we mochten zelfs een derde prijs meenemen!

Het was geweldig weer, met gezellige mensen en een mooie cross. Je kunt wel nagaan dat dit onze grootste HIT werd van ons seizoen.

Oktober
In de eventing cup tussenstand klommen we ietsje pietsje en het NK kwam eraan in het eerste weekend van oktober. Doordat het helemaal in Ysselstein in Limburg werd georganiseerd waren er veel eventers uit Gelderland die niet mee wilden (konden) doen dus werd ik een week voor het NK gemaild of ik nog mee wilde doen. uuuuhmmmm ja tuuuuurlijk!!!! Het paste op zich ook wel in onze kalender.

Pap en ik gingen dus een weekendje weg met paard en al :D Er stond vond ik een dikke dikke L cross maar dat mag natuurlijk ook voor het kampioenschap. We hebben genoten. Twee weigeringen maar ze sprong zomaar het water in. Dikke overwinning voor ons dus! Ik had ook met pap afgesproken dat we er puur voor de lol reden zonder verwachtingen.

12. Hele toffe foto van het NK
Afbeelding

Onze ronde tijdens het NK
https://www.youtube.com/watch?v=v4BMY8Ndw5o

13. Ook hebben we in de maand oktober onze eigen cross gereden in Hattem. Eerst crossen en daarna hindernis controleur zijn bij het M en Z . Tijdens onze cross hadden we 1 stop op de boomstam voor het water. Geeft niet, verder top uitgereden en fijn gevoel.

Dit filmpje is zeker de moeite waard om te kijken. Omdat ik lid ben van de organiserende club hebben veel mensen mij gefilmd vanaf de zijkant dus een mooi beeld vanaf het paard maar ook ernaast.

November
De laatste cross maand. SGW Bathmen. Ik denk dat we deze beter niet hadden kunnen rijden. Na Hattem was Tante Cor een beetje moe. Omdat SGW Ysselstein er ook nog tussen kwam was dit misschien net ietsje te veel van het goede.

14.Wel hele toffe foto aan over gehouden :D
Afbeelding

December
De laatste maand.. Wachten op de nieuwe SGW kalender om nieuwe plannen te maken.
Deze maand gaan we voor de tweede keer L2 starten en ook weer L springen.

15. Maar eerst gaan we lekker genieten van het bos en van elkaar :D <3
Afbeelding

Volgend jaar gaan we weer door met de Alice Eventing School. Ik heb er zo veel aan gehad qua trainingen, wedstrijd begeleiding en het nadenken over hoe je fit en gezond door het seizoen heen komt. Ik heb er weer helemaal zin in! *D

Onze doelen voor 2016 zijn;
- Dressuur de punten voor het M1 halen. Wie weet ook starten maar dat heeft totaal geen haast.
- Springen de overstap naar het M maken
- SGW de overstap naar het M maken *\o/*

Dank jullie wel voor het kijken, een berichtje vinden we leuk :o
Laatst bijgewerkt door Angela op 08-12-15 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: maximaal 15 zichtbare afbeeldingen, 1 video in link

Pantykous

Re: Tante Cor haar jaar 2015, it was a wild ride!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:35

Wat een bewogen jaar Elke, een hoop geleerd als ik het zo bekijk! Hele toffe merrie heb je :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:43

Wauw, wat een gaaf verslag!! Succes volgend jaar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:26

Dank jullie wel <3

Het was inderdaad een bewogen jaar maar daar leer je alleen maar van :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:27

Wat een toffe Merrie en knappe prestaties. Ik heb genoten van het enthousiasme van de filmpjes!

wat een lieve vader heb jij! en zoo leuk dat je hond je ook aanmoedigt <3

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:50

Hihi ja m'n vader staat er altijd! En het hondje is inderdaad te horen. Kan ze niet zo goed tegen als ze me wel ziet maar niet bij mij kan komen :(:)

Dat enthousiaste overkomt me ook een beetje soms. Reageert ze ook weer goed op door door te gaan!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:52

Geweldig! Wat zijn julie samen leuk.En heet ze echt tante Cor?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:12

Jep :D

Thuis noemen we haar Cherry , op haar paspoort heeft ze helemaal een lelijke naam. Dus dan moet de sportnaam wel pakkend zijn wat mensen niet snel vergeten, dat werd Tante Cor :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:31

Dat vind ik geweldig,ik hou van zulke namen en idd dat blijf je ook onthouden.Van af nu ben ik ook fan van tante Cor *\o/* *\o/* *\o/*

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:51

Wat een super leuk en mooi overzicht, goed bezig joh!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:45

beatje schreef:
Dat vind ik geweldig,ik hou van zulke namen en idd dat blijf je ook onthouden.Van af nu ben ik ook fan van tante Cor *\o/* *\o/* *\o/*

Jeejj dat vind ik leuk :D

Dank je wel kar_lien :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:47

Een mooi jaar om op terug te kijken! Ups en downs horen erbij. Heb je nog gezien in Lisse en zag er echt waanzinnig uit. Heel veel plezier in 2016! Ik vind jullie een super gave combinatie :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:07

hier heb ik zelf ook altijd van gedroomd , helaas is het er bij ons nooit van gekomen.
Maar wat een mooie foto's geniet er van dames!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:58

Vind jullie altijd een geweldige combi! Komend jaar gaat zeker goedkomen met jou doorzettingsvermogen!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 12:34

Capriootje schreef:
Een mooi jaar om op terug te kijken! Ups en downs horen erbij. Heb je nog gezien in Lisse en zag er echt waanzinnig uit. Heel veel plezier in 2016! Ik vind jullie een super gave combinatie :D

Wat leuk!! En inderdaad die downs horen erbij, voelt alsof we daardoor wel weer drie stappen vooruit hebben gezet :) dank je wel!

Zeg nooit nooit kwita :D dit is mijn eerste paard en ook mijn eerste ervaringen met crossen. En dat na 26 jaar..

Dank je wel laura :o opgeven is geen optie :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:37

Gaaf dier zeg, en leuk overzichtje :)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:50

Wat een gaaf dier. Precies wat ik zoek :D

En dat laatste is echt geweldig ook super om alle reactie's en aanmoedigingen te horen van omstanders en jezelf.
Heel veel succes in het nieuwe jaar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:35

Geweldig, tante Cor :D

Hele mooie plaatjes!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:18

Dank jullie wel :D

GEM, helaas blijft deze topper bij mij :p

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:29

_Elke schreef:
Dank jullie wel :D

GEM, helaas blijft deze topper bij mij :p

Jammer ;P
Hoe groot is ze als ik vragen mag

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 17:17

Tuurlijk, ze is ongeveer 1,73 een democraat x riverman

Tis echt een pittige tante maar zoals de meeste merries, als je ze hebt dan gaat ze voor je door het vuur.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:25

oliebol ze is echt het ideale paard, haha. zelfs de goede maat voor mij ;)

Heel veel plezier met der ennuh als ze in de verkoop gaat O:)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:28

Wat een leuk topic en ik heb je filmpjes met veel plezier bekeken!
"Ja je hebt een blaadje op je hoofd hè!: :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 18:03

Sunrise_ schreef:
Wat een leuk topic en ik heb je filmpjes met veel plezier bekeken!
"Ja je hebt een blaadje op je hoofd hè!: :D

Whaha die was ik even vergeten _O- is ook een vorm van spanning af laten vloeien voor mij haha
Dank je wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:24

Wat een onwijs gave foto's heb je er toch tussen zitten!