Ons lustrum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Ons lustrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:44

In september 2010 kwam ik op internet Sylvia van het Hoogheem tegen, in oktober ben ik haar gaan bezichtigen in Delfzijl en in december is ze afgereisd naar het zuidelijke puntje van het land

in het begin was ze behoorlijk wereld vreemd, lang niks mee gedaan of niks gewend? werk aan de winkel en gelukkig bleek ze een werkwillige pony, met humor en karakter. Tot Sylke omgedoopt.
Al 5 jaar lang plezier, lol en ja soms ook een slechte dag. Menig traan heb ik met haar mogen delen, vele glimlachen verschijnen op mijn gezicht als ik terug kijk naar de foto's van de afgelopen jaren.

Ze is mooi, bijzonder, braaf, eerlijk, puur, vriendelijk, ze is eigenlijk alles wat je niet verwacht van een doorsnee shetlander. Een shetlander zo als zij koop je niet, maar die creëer je.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De allermooiste plaatjes staan in een filmpje, dat begint met de ochtend na haar aankomst. Ik wist meteen een pony die zo kalm blijft in de situatie waarin zij zich manoeuvreerde dat moet goed zitten, daar kan ik wel wat mee :+
https://www.youtube.com/watch?v=QQkhOZnsANU

Ymor

Re: Ons lustrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:03

Wat een mooi topic! Je hebt al zoveel meegemaakt en mogen delen met sylke. Topduo en prachtige pony!!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:58

Knappe pony <3 Je liefde voor haar straalt van het topic af!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 06:24

Wat een knappe pony! :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 06:49

❤️❤️❤️❤️❤️
Sylke is zo leuk! Lief! Mooi!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:19

Sylke <3 <3
Jullie zijn voor elkaar gemaakt, zo'n mooi duo, op naar de volgende 5 jaar (+ nog heul veul)!

En die foto waar je haar bij dr voorpluk meeneemt.. wat had ze uitgespookt? :')

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:35

Wat een super mooi filmpje!! Jullie zijn echt geweldig samen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:54

Sylv nog altijd mis ik die pony!

maar de zin zo'n pony creëer je ben ik het absoluut niet mee eens.

toen ik haar als 1 jarige pony kocht was ze niks gewend en hebben we haar met veel geduld in de trailer gekregen. zonder haar aan te raken want dat vond ze te eng. trailer in het land en met behulp van haar vriendinnetjes durfde ze er uiteindelijk in.

eenmaal thuis wende ze erg snel aan alles en was al snel nummer 1 qua aandacht en knuffels vragen.

het beleren van een pony was nog nooit zo gemakkelijk want Sylv vond alles prima.
alle kinderen konden er zo mee weg rijden.
ook voor de sulky en later voor de concourswagen was zo geleerd. ze heeft eenmalig een bok gegeven omdat ze moest wennen aan de broek en dat is ook echt de enige keer geweest.

humor heeft ze idd enorm, van photobomben tot auto's aflebberen en wat ik nog meer met dat rare dier heb mogen mee maken.

dus nee zo'n pony creëer je niet, dit is helemaal puur haar eigen geweldige karakter.

ik heb haar moeten verkopen omdat ik op dat moment gigantisch in de problemen zat anders was ze nooit weg gegaan.

ik ben blij dat ze het goed heeft, maar ik zal haar altijd blijven missen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:38

Hele mooie shet :) hoe groot is ze?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:47

Elinaa schreef:

toen ik haar als 1 jarige pony kocht was ze niks gewend en hebben we haar met veel geduld in de trailer gekregen. zonder haar aan te raken want dat vond ze te eng. trailer in het land en met behulp van haar vriendinnetjes durfde ze er uiteindelijk in.

eenmaal thuis wende ze erg snel aan alles en was al snel nummer 1 qua aandacht en knuffels vragen.

het beleren van een pony was nog nooit zo gemakkelijk want Sylv vond alles prima.
ook voor de sulky en later voor de concourswagen was zo geleerd. ze heeft eenmalig een bok gegeven omdat ze moest wennen aan de broek en dat is ook echt de enige keer geweest.

humor heeft ze idd enorm, van photobomben tot auto's aflebberen en wat ik nog meer met dat rare dier heb mogen mee maken.

dus nee zo'n pony creëer je niet, dit is helemaal puur haar eigen geweldige karakter.

ik heb haar moeten verkopen omdat ik op dat moment gigantisch in de problemen zat anders was ze nooit weg gegaan.

Vergeet niet dat een pony in een andere omgeving zich ook anders kan gedragen. Sylke was bepaalde dingen gewend en Hanneke net zo goed. Ze moesten elkaar vinden. Ik ken Hanneke toevallig en ik ken ook heel veel verhalen over sylke en de uitspraak is zeker waar. Maar misschien moet je het meer zien als samen de handleiding creëeren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:50

In TS haar profiel staat dat ze haar zelf beleerd heeft. :P Dus ik weet niet wie nu liegt. :P

Maar leuke pony TS, echt een schatje! <3

Lilo_Blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:03

Super mooie pony! Foto 2 is super!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:27

Wat een gaaf dier! Erg leuk :)

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:30

Leuke pony!!!!!!!
Is dat een shetlander?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:41

Kijk eens aan, Sylke in uitgelicht!
Wat een mooie foto's allemaal Hanneke, je mag je inderdaad gelukkig prijzen met die gekke clown!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:44

Leuke pony!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:02

Wat een leuke pony!
De 2e foto kwam mij al heel bekend voor maar dat komt natuurlijk door dat hij boven aan staat bij deviantart.com als je op shetland pony zoekt. Leuk zeg!

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:42

Wat een knappe pony, mooi dier!

NNZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:18

Wat gaaf, ik heb familie van haar hier op stal gehad! Nu nog een nakomeling lopen. En lijkt sprekend. wat grappig!

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:08

Leuke veelzijdige pony :)
Veel plezier nog samen !

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:12

Elinaa schreef:

Wat Leuk om van jou te horen en zeker kan ik begrijpen dat je haar nog steeds mist, want het is echt een geweldige pony om mee te werken en idd aandacht en knuffels vindt ze heerlijk.

Dat je het niet eens bent met de zin, dat je zo'n pony creëert en niet koop, kan ik vanaf jouw standpunt best begrijpen, misschien niet leuk om te horen. We weten beide dat de communicatie rond de verkoop niet altijd soepeltjes verlopen is en daar heb ik alle begrip voor want het was een moeilijke periode. Maar juist hier door heb ik er voor gekozen om na de verkoop niet te veel contact te zoeken en vragen te stellen, maar af te gaan op het geen dat Sylke liet zien en Sylke liet heel veel zien, dingen die ze nu niet meer laat zien. Sylke is mijn spiegeltje geworden, ik ben haar door de jaren heen steeds beter gaan begrijpen en misschien juist omdat ik blanco er in ben gestapt

Sylke heeft idd moeten wennen, en was in het begin voor veel dingen bang. Ja op eens op een pensionstal, drukte, ander ritme, noem maar op. Omdat ze idd verkocht is als zijnde beleerd, was het vreemd dat ze zo heftig op het bit reageerde, stuur zat er niet op, lichte druk kon ze niet verdragen en ze kwam meteen overeind als er ook maar iets van contact was. Dus vrij snel een tandarts laten komen om haar gebit te laten controleren. Geen bijzonderheden. Ja wat moet je dan, gezond verstand zei helemaal terug naar de basis en alles op nieuw aanleren. Ja misschien had jij me kunnen vertellen dat je een ander bit gebruikt, ja ik wist dat ze al enige tijd stil stond en ja ik heb me ook afgevraagd wat klopt er nu allemaal(maar dat is geen verwijt en niet gebaseerd op feiten) We zijn van nul op nieuw begonnen en daar heb ik geen moment spijt van. Door veel grondwerk, parelli en vrijheidsdressuur af te wisselen met het op nieuw beleren vanaf de basis, hebben wij samen een hele mooie band kunnen opbouwen.

Ik hoop dat na het zien van de foto's en het zien van het filmpje, je snapt en weet dat Sylke niks te kort komt en dat ik nog steeds dagelijks investeer in de band die we hebben gekregen en hebben.

Kortom lang verhaal ik ben nog steeds dankbaar dat je me Sylke aan mij heb verkocht en hoe het allemaal gelopen is, is gewoon jammer

Indien behoefte er aan is, wil ik je best af en toe updaten

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:14

Neon schreef:
Hele mooie shet :) hoe groot is ze?

Groot +/- 1.15 beetje uit de maat geknald, maar een zuiver gefokte shetlander

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:16

MarlindeRooz schreef:
In TS haar profiel staat dat ze haar zelf beleerd heeft. :P Dus ik weet niet wie nu liegt. :P

Maar leuke pony TS, echt een schatje! <3

Zie reactie van mij bij quote Elinaa

Zo als je ziet liegt niemand. Ik ben gewoon afgegaan om wat deze pony mij liet zien en dus ja op nieuw beleerd

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:18

NNZH schreef:
Wat gaaf, ik heb familie van haar hier op stal gehad! Nu nog een nakomeling lopen. En lijkt sprekend. wat grappig!

Leuk om te horen
Welke familie heb je staan, Van vaders kant(Carlos van Heesselt) of van moeders kant(uit het hoofd Leny van het hoogheem)

Zou het leuk vinden om iets meer er van te horen

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:29

Super mooi overzicht van een 5 jaar lustrum <3 <3
Zo puur die band en liefde tussen jullie, respect!!!

Juist iedereen zou back to basis moeten en durven gaan om zo'n band met pown te creëren, die band tussen jullie is voor ons genieten en ze is zeker op haar plaats bij jou, weer alles met een lach en traan...

Als vorige eigenaar mag je alleen maar blij zijn dat je paardje bij zo iemand is terecht gekomen...de klik met een ieder is altijd anders, jij kan links geleerd hebben maar paard met nieuwe eigenaar, omgeving,omstandigheden (en paarden zijn eigen wezens met eigen gedachtes,ziel,spiegel en gewoontes kunnen rechts doen bij nieuwe situatie. ;)

Dus ja na 5 jaar kan en mag je zeggen dat als je kan lezen en schrijven met je dier,..en die band zo intens en onvoorwaardelijk is, dat je eigen pony gecreëert hebt...of anders voor degene die het niet begrijpen, gevormd hebt tot hoe de band die er nu is...

cobelens we hopen nog heel veel te lezen,horen,zien van jou en Sylke :j :*