In mijn vorige topic (een heel tijd geleden..
) had ik beloofd om updates te blijven plaatsen van ons avontuur. Dat liep dus niet helemaal als gepland
. Hier dan maar een update van het hele wedstrijdjaar!Naam Fernando B
Geboortedatum 02-05-2010
Afstamming Orchard Boginov x Wester Aikema's Adios
25 januari
Na hard te hebben getraind waren we er klaar voor, onze eerste wedstrijd! We zijn gewoon in de B begonnen en gelukkig niet onverdienstelijk. Ondanks dat het volgens Frits allemaal maar raar was en hij dat even liet merken door in de eerste proef even lekker een bok te geven
, resulteerde het in 184 en 207 punten
(filmpjee: https://www.youtube.com/watch?v=KWy1zoWrIcw)

7 februari
Meteen de volgende wedstrijd was het regiokampioenschap alweer. Zonder verwachtingen gingen we heen, maar we werden in de eerste proef 1e geplaatst met 194! Jammer genoeg liep de tweede proef erg uit en toen vond Fernan het niet zo leuk meer..
Evengoed nog 180 punten en hiermee RESERVE KAMPIOEN B cat. D/E 
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNUQKGM3.jpg
5 april
De fokkers kwamen langs en Frits kon het niet laten om even te poseren toen hij uit de trailer kwam

5 mei
De overstap naar de L1 werd gemaakt. Met 200 en maar liefst 222 (74,00%
) punten werden we twee maal 1e! Ik was (en ben nog steeds
) onwijs trots

8 mei
De eerste keer op het gras starten, spannend! Top pony Frits rijd weer naar 2x een eerste plaats
25 mei
Lekker aan het trainen! Hij ging steeds beter over de benen

6 juni
Het Rabobank concours in Heiloo. Op deze dag zijn we 2x 1e geworden in het L1 met 211 en 205, overall 2e geworden en hebben we ook nog de bestgaande rijpony rubriek gewonnen! Echt een top dag, genieten

7 juli
Ondertussen was de overstap naar de L2 ook al weer gemaakt en brak de dag van de kringkampioenschappen aan. We zijn met 205 en 211 KRINGKAMPIOEN in de klasse L2 geworden!!

18 juli
Hard aan het werk bij Denise!

25 juli
Hier eens een ander gezicht tussendoor. Dit keer niet Fernan, maar Happy op de foto! Happy Feet (v. Bretton Woods) is een jonge merrie en mocht op deze dag naar de keuring in Middenbeemster.

(Dit was niet op deze dag, maar in september toen ik naar Happy toe ging om te knuffelen. En 'kusje geven' had ze snel geleerd
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-SDBLDINW.jpg)29 augustus
Fernando zijn eerste NK!
Nadat we REGIOKAMPIOEN werden mochten we door naar Ermelo. Zo'n grote entourage en hij deed gewoon zijn ding, zal de Drentse nuchterheid wel zijn
. Het voelt wel heel bijzonder om met een zelf opgeleide pony op het NK te mogen rijden! Het vuur was er alleen een beetje uit na zijn drukke seizoen, maar fijn gereden en bovendien onwijs genoten. Apetrots

27 september
Dan de afsluiter van het seizoen: de finale van de Ooteman Zadelcompetitie. Fijn gereden en met 201 en 205 3e van alle paarden en pony's geworden! En nu mocht het eindelijk een keertje: een prijsuitreiking met Fernando rijden! Wat is hij toch knap

Gemaakt door Anne Haitjema

oktober
Één van de eerste keren dat ik met Fernando naar de springles op de rijvereniging ging. Het was nog wel even uitvogelen wat je nou met dat hoopje balken moest doen (Er overheen of toch maar er doorheen?
), maar nu Fernan het begint te snappen wordt hij helemaal enthousiast.

Ik was meteen verkocht toen ik Fernando voor het eerst zag, maar ik had nooit durven dromen dat hij zo'n geweldig karakter zou hebben... Frits vind alles leuk: dressuur, springen, in het bos , zonder zadel, kunstjes doen, noem het maar op
. Elke dag word ik weer een beetje meer verliefd op hem
Er staat trouwens nog één wedstrijd in de planning: ons M1 debuut 12 december
We mogen de goede voornemens natuurlijk ook niet vergeten
:Hopelijk kunnen we volgend jaar naast de dressuur verder met springen en misschien eens naar een crosstraining gaan! (Een keer een SGW wedstrijd rijden is nog steeds wel een heeeele grote droom, dus dan moeten we nog heel veel gaan oefenen haha
)We gaan zien wat de toekomst ons brengt!
Tot de volgende keer

Daar mag je heel zuinig en heel trots op zijn!