Een jaar met een lach en veel tranen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_vA

Een jaar met een lach en veel tranen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 22:00

Ja jeetje.. mijn jaar... Laten we maar gewoon in Januari starten..

Januari

Jitze was alweer even geschoren en waren het werk echt weer aan het oppakken nadat hij 2 maanden vrij is geweest (ik ging naar Indonesië voor een rondreis, dus Jitze ging ook met vakantie in het rusthuis). We gingen onszelf klaarstomen voor het M1. We waren het jaar daarvoor t/m L2 doorgevlogen en wilden ons dit jaar gaan richten op de M. Ook was er in januari sneeuw, dus daar hebben wij even goed gebruik van gemaakt!

Afbeelding

Februari

Ons M1-debuut! Wat was ik zenuwachtig (heel stom eigenlijk, want Jitze deed altijd zooo zijn best!). Maar de puntjes kwamen ons weer tegemoet.

Maart

Onze jonge (toen nog hengst) Santos is natuurlijk ook van de partij! In deze maand nog 2 jaar oud en een ware schoonheid met een karakter van goud! Vanaf 9 maanden oud in ons leven.

Afbeelding

April

In deze maand heb ik met Jitze een adembenemend mooi herinnering gezet. We zijn op pad gegaan naar Almere om daar onder de bloesem een fotoshoot te doen. Wat een schitterend aandenken...

Afbeelding

Afbeelding

Mei

Jitze is deze maand 8 jaar oud geworden! We hebben meegedaan met de koudbloedenwedstrijd in Emmeloord in het M1. De punten stroomden dit weekend binnen, echt ontzettend gaaf! Wat straalde Jitze en wat kregen wij leuke reacties..

Afbeelding

Ook gingen wij deze maand weer naar Schoorl (net als in 2014). Dit is een beetje traditie geworden; elk jaar op vakantie te paard... We hadden weer erg genoten. Elke dag een rit door het dorp, bos, duinen en strand. We genoten zichtbaar!

Afbeelding

Juni

Santos 3 jaar oud!! Al een echt stoere pony (hengst)! Voor zijn verjaardag kwam Minh die maand weer voor een fotoshoot bij Santos langs.

Afbeelding

Ook had ik samen met Jitze een fotoshoot in Leusden via een boktmeeting. Zoveel schitterende foto's mogen ontvangen, zoveel leuke reacties weer. Nooit geweten dat dit de laatste fotoshoot voor Jitze zou zijn..........

Afbeelding

Afbeelding

Juli......

Juli was voor mij een hard gelach...
Zo heb je 26 juli je laatste wedstrijd M1 met 4 winstpunten(!) en zo is Jitze de dag daarna ziek... Iets gegeten waar hij erg ziek van is geworden... 28 juli om half 4 's nachts kreeg ik het verschrikkelijke telefoontje dat de staleigenaar de veearts weer heeft laten komen (is die avond daarvoor ook geweest)... Eenmaal op stal aangekomen zag ik iets waar ik nooit op voorbereid had kunnen zijn en wat NOOIT meer van mijn netvlies verdwijnt... Mijn hart brak... Daar lag mijn stukje hart en ziel.. Dood.... ;( Jitze was er niet meer.. Ik dacht eerst nog; ik slaap, dit is een hele slechte nachtmerrie en ik word zometeen wakker... Maar al snel kwam de realiteit om de hoek dat hij er toch echt niet meer is... Wat doet dat verschrikkelijk zeer.. Mijn eerste paard, mijn alles, is niet meer........

Herinneringen zullen blijven... Maar wat is dit verschrikkelijk oneerlijk... Waarom nou jij??

Augustus

Wat ging ik door een hel... Zo diep in de put.. Hoe kwam ik hier toch uit... Ik was zo blij met iedereen die voor mij klaar stond.. Maar degene die mij het beste kon troosten was toch echt dit maatje...

Afbeelding

September

Ik miste teveel... Ik miste een eigen maatje.. (Santos is officieel van mijn ma)
Ik was alleen niet toe aan een paard waar ik direct mee aan de gang kon.. Dat kon ik niet accepteren.
Ik ben gaan oriënteren naar een veulen.. Maar wat precies?

Ik kwam vrij snel op een fokkerij terecht die ik al JAREN in mijn 'favorieten' had staan op mijn computer. Zouden ze iets hebben? Een afspraak was gemaakt met 'Irish Tinker Stable' en we gingen hun veulens bezichtigen. Wat ik toen zag, deed weer opnieuw heel voorzichtig vlinders activeren in mijn buik.. Kon ik dit gevoel accepteren? Kon het echt? Het was zo'n vertrouwd gevoel wat ik voelde toen ik hem zeg... Ik heb een traantje gelaten van blijdschap. Het was een directe klik.. Net zoals ik bij Jitze en Santos had ervaren bij de eerste ontmoeting.. Het moest zo zijn. ITS Gohan ging met mij het nieuwe avontuur aan!

Afbeelding

Een veulen geeft mij tijd voor verwerking en toch weer iets voor mijzelf om in mijn hart te sluiten.. Een nieuw leven, een nieuw avontuur. Ook vond ik het hele opgroeien van Santos schitterend om te zien en geeft een nog sterkere band. Dit wilde ik ook weer met een nieuw paard. Gohan is een irish cob die uiteindelijk de verwachte stokmaat van rond de 1.60m gaat worden. Een (donkere) palomino van 19 mei 2015.

Ook is deze maand Santos gecastreerd...

Oktober

ITS Gohan kwam de tweede week van oktober naar de opfok toe. Wat was hij in die korte tijd al gegroeid zeg!

Foto gemaakt met mobieltje
Afbeelding

Ook hebben wij in oktober een schriktraining met Santos gedaan. Wat was hij stoer zeg! Hij zag het als 1 grote speeltuin. Wat waren wij trots!

Afbeelding

November

Deze maand hebben wij met Santos onze eerste fotoshoot op een vreemde locatie gedaan. Wij vonden Santos nu wel 'stoer' en oud genoeg om eens mee op pad te gaan (zowat 3,5 jaar oud). De schriktraining was zo goed gegaan, dat wij genoeg vertrouwen in elkaar hadden om erop uit te gaan voor een fotoshoot. Deze fotoshoot was 20 minuten van onze locatie verwijderd, dus was ook niet zo ver weg. En wat ben ik trots op hoe Santos is opgedroogd en hoe hij van karakter is. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Wat zijn wij ook blij met de foto's die hieruit zijn gekomen. Nog niet alle foto's hebben wij ontvangen, maar zijn al zooooo blij met de foto's die we al hebben mogen ontvangen..

Afbeelding

http://i61.photobucket.com/albums/h46/r ... slb6rk.jpg

Afbeelding

Dit was mijn overzicht. Wij zeggen thuis dat 2015 niet ons jaar was.. Het grootse verlies van 2 liefdes; Jitze, maar ook onze trouwe hond Una. Una heeft een schitterende leeftijd mogen halen van ruim 13 jaar (Duitse herder). maar 2015 heeft ook schitterende herinneringen en een nieuw maatje.

Wij hopen dat de toekomst ons toelacht en dat wij heeeeeeel lang mogen genieten van onze paarden. Santos gaat volgend jaar rond juni ingereden worden (als hij 4 jaar oud is gaan wij hem rustig aan oppakken). Gohan is/wordt 'spoiled rotten' (haha), maar natuurlijk wel met de behorende opvoeding :) .

MaraYvette

Re: Een jaar met een lach en veel tranen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:09

sterkte met t verlies van paard en hond.. en wat is santos mooi zeg
hopelijk brengt 2016 veel goeds voor jullie allemaal

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:42

Wat een groot verlies met zo'n prachtig paard waar je zo'n goede band mee had...
Gelukkig heb je dan weer twee paarden waar je mee verder kunt. Laat 2016 maar wél echt jullie jaar zijn met alleen maar moois en geen pech meer

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:36

Ik herinner me nog je prachtige fotoshoot topic met Jitze, dat moet ook een klap geweest zijn. Moest ik vanaf hier een toast kunnen brengen - "Op een nieuw begin!", want je zult Jitze nooit vergeten, maar de pijn mag je niet tegenhouden om verder te genieten. Jitze zou trots op je zijn!

Heb altijd gevonden dat je prachtige paarden hebt. Wat zien die er allemaal super uit! Veel succes in het volgende jaar, en geef er een lap op!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:54

Ik dacht de vorige keer bij het topic van Santos al, wat is er met je andere paard.... Dit dus... :(:)
Wat vervelend en kan me goed begrijpen dat dat beeld vreselijk is geweest!

Veel sterkte en hopelijk kun je snel je hart weer ooen stellen voor je nieuwe toppertje!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:02

Goh... wat een mooie begin van het topic wat naar zo'n ongelooflijk (nog steeds) naar punt toe gaat. Het nieuws op fb te lezen dat Jitze er niet meer was... dat was niet te geloven! Je was altijd zo aan het genieten en zo onwijs leuk om dat te mogen volgen. Daar kwam abrupt een eind aan. Knap hoe je er over schrijft en onwijs mooi dat je geweldige herinneringen aan hem hebt!

Dan je knappe vent Santos, wat een stoer dier! Toch weer zo veranderd in een jaar! Dat wordt ook weer een super leuk dier straks onder het zadel.

En natuurlijk je nieuwe aanwinst! Heerlijk puppy paard, dat komt vast weer goed. Mooi om vanaf het begin te mogen meemaken hoe hij is en opgroeit. Ik wens je een heleboel positiviteit! ipv de ellende van afgelopen jaar.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 23:09

Wauw wat een lieve berichtjes! ik probeer echt weer alles positief op te pakken. Hoe moeilijk het ook is, de tijd staat niet stil..

Santos en Gohan zijn echt schatten en ben erg blij met ze.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:28

Veel geluk met Santos en je puppypaard!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:37

Jeetje wat heftig zeg je heb hem niet eens gedag kunnen zeggen. en wat mooi dat je weer een paardje met z'on klik kon vinden.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:24

Dubbel zeg! Mooie dingen maar ook verdrietige, helaas hoort dat er bij.

Op naar een gezond en mooi 2016.

Je paarden zijn prachtig :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:47

Wat een jaar van uitersten zeg.

Je prachtige paard veel te jong weg.
Maar een knap jonkie om het verdriet te verzachten.
En wauw, wat is Santos een bink!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 06:56

Dank jullie wel voor de verschrikkelijk lieve reacties!

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:51

Sterkte met het verlies van jitze en una, wat was jitze een mooi paard en wat is santos een mooi paard (wat is het voor ras?)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:19

Wat was Jitze een gaaf paard, sterkte met zijn verlies Y;(
Fijn dat je steun kan vinden bij je andere paarden.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:23

Wat een mooi topic, lijkt op de mijne..... Sterkte met het verlies en veel succes in de toekomst met je nieuwe maatjes!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:51

Heb je verhaal met kippenvel gelezen, wat ontzettend triest voor jou van je paardje en wat hadden jullie een sterke band.
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje en je hond.
En ik hoop dat je van je nieuwe paardje heel lang mag genieten.
Ook een prachtig veulen.
En die van jou moeder is ook prachtig zeg.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:33

Pffff, wat een jaar. Wat zul jij blij zijn met die mooie foto's, vooral van Jitze. En ik dacht nog bij die shoot onder de bloesem: wat een schoonheid. Om dan een klein stukje verderop te lezen dat hij er niet meer is. Kan me niet voorstellen wat je gevoeld moet hebben toen je hem zo vond.
Gelukkig toch nog een beetje een mooie afsluiting doordat Gohan op je pad kwam. Bijzonder om zo'n klik te voelen. Hopelijk gaat hij je net zoveel geluk brengen als Jitze.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 13:19

Jeetje wat een mooie, lieve berichten. Heb mn overzicht ook getypt met tranen in mn ogen... ik kan ook niet beschrijven wat er door je heen gaat als je je paard zo dood ziet liggen, als je niet eens wist dat ie al overleden was... het is letterlijk alsof je een messteek in je hart krijgt.. wat een pijn.... de dagen die daarna volgen, had ik ook last van paniekaanvallen omdat je het je begint te realiseren... nu nog steeds kan soms iets heel nutteloos voelen.. je bent als het ware emotieloos of in tranen. Gelukkig gaat het nu wat beter, maar verdriet is er nog dagelijks

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:28

Jitze had geen beter baasje kunnen hebben! Y;(

Aniikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:59

Wat een prachtig paard was Jitze <3
Wat een gemis zal dat zijn.. maar je hebt ontzettend mooie herinneringen :(:)

Santos vind ik schitterd en je nieuwe liefde mag er ook zijn! Ik wens je heel veel geluk en liefde met je nieuwe paardje :)

Vorig jaar helaas hetzelfde meegemaakt.. Had al vrij snel een nieuw paard, voelde me aan de ene kant heel schuldig, andere kant heel veel steun aan m'n nieuwe paardje gehad bij het verwerken van het verlies! Dus vooral genieten ;)

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:25

Wat een gemis... sterkte! Wat heb je prachtige paarden!

waarvan is het halster die je bij Santos bij de foto's van November om hebt?

en welk ras is Santos? wat een prachtig dier!
Laatst bijgewerkt door Fleur_a op 29-11-15 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:26

Brok in m'n keel en tranen over m'n wangen...
Koester deze prachtige herinneringen en mooie foto's, one day you'll meet again...
Op een heel mooi 2016 voor jullie!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:23

Sterkte met je verlies TS! Y;( En wat is Santos een knapperd :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:26

Wat een verhaal, wat een verlies. Vreselijk.. Y;(
Heel veel sterkte met de verwerking hier van en veel geluk met je mooie veulen en kanjer van een Santos.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:26

Hier ook een traantje.. Y;(

Ik wens je heeeel veel plezier met deze kanjers in de toekomst... Wat een prachtpaard is Santos!'
Een prachtig overzicht heb je hier achtergelaten. Koester de mooie, lieve, prachtige momenten!