Januari
Jitze was alweer even geschoren en waren het werk echt weer aan het oppakken nadat hij 2 maanden vrij is geweest (ik ging naar Indonesië voor een rondreis, dus Jitze ging ook met vakantie in het rusthuis). We gingen onszelf klaarstomen voor het M1. We waren het jaar daarvoor t/m L2 doorgevlogen en wilden ons dit jaar gaan richten op de M. Ook was er in januari sneeuw, dus daar hebben wij even goed gebruik van gemaakt!

Februari
Ons M1-debuut! Wat was ik zenuwachtig (heel stom eigenlijk, want Jitze deed altijd zooo zijn best!). Maar de puntjes kwamen ons weer tegemoet.
Maart
Onze jonge (toen nog hengst) Santos is natuurlijk ook van de partij! In deze maand nog 2 jaar oud en een ware schoonheid met een karakter van goud! Vanaf 9 maanden oud in ons leven.

April
In deze maand heb ik met Jitze een adembenemend mooi herinnering gezet. We zijn op pad gegaan naar Almere om daar onder de bloesem een fotoshoot te doen. Wat een schitterend aandenken...

Mei
Jitze is deze maand 8 jaar oud geworden! We hebben meegedaan met de koudbloedenwedstrijd in Emmeloord in het M1. De punten stroomden dit weekend binnen, echt ontzettend gaaf! Wat straalde Jitze en wat kregen wij leuke reacties..

Ook gingen wij deze maand weer naar Schoorl (net als in 2014). Dit is een beetje traditie geworden; elk jaar op vakantie te paard... We hadden weer erg genoten. Elke dag een rit door het dorp, bos, duinen en strand. We genoten zichtbaar!

Juni
Santos 3 jaar oud!! Al een echt stoere pony (hengst)! Voor zijn verjaardag kwam Minh die maand weer voor een fotoshoot bij Santos langs.

Ook had ik samen met Jitze een fotoshoot in Leusden via een boktmeeting. Zoveel schitterende foto's mogen ontvangen, zoveel leuke reacties weer. Nooit geweten dat dit de laatste fotoshoot voor Jitze zou zijn..........

Juli......
Juli was voor mij een hard gelach...
Zo heb je 26 juli je laatste wedstrijd M1 met 4 winstpunten(!) en zo is Jitze de dag daarna ziek... Iets gegeten waar hij erg ziek van is geworden... 28 juli om half 4 's nachts kreeg ik het verschrikkelijke telefoontje dat de staleigenaar de veearts weer heeft laten komen (is die avond daarvoor ook geweest)... Eenmaal op stal aangekomen zag ik iets waar ik nooit op voorbereid had kunnen zijn en wat NOOIT meer van mijn netvlies verdwijnt... Mijn hart brak... Daar lag mijn stukje hart en ziel.. Dood....
Jitze was er niet meer.. Ik dacht eerst nog; ik slaap, dit is een hele slechte nachtmerrie en ik word zometeen wakker... Maar al snel kwam de realiteit om de hoek dat hij er toch echt niet meer is... Wat doet dat verschrikkelijk zeer.. Mijn eerste paard, mijn alles, is niet meer........Herinneringen zullen blijven... Maar wat is dit verschrikkelijk oneerlijk... Waarom nou jij??
Augustus
Wat ging ik door een hel... Zo diep in de put.. Hoe kwam ik hier toch uit... Ik was zo blij met iedereen die voor mij klaar stond.. Maar degene die mij het beste kon troosten was toch echt dit maatje...

September
Ik miste teveel... Ik miste een eigen maatje.. (Santos is officieel van mijn ma)
Ik was alleen niet toe aan een paard waar ik direct mee aan de gang kon.. Dat kon ik niet accepteren.
Ik ben gaan oriënteren naar een veulen.. Maar wat precies?
Ik kwam vrij snel op een fokkerij terecht die ik al JAREN in mijn 'favorieten' had staan op mijn computer. Zouden ze iets hebben? Een afspraak was gemaakt met 'Irish Tinker Stable' en we gingen hun veulens bezichtigen. Wat ik toen zag, deed weer opnieuw heel voorzichtig vlinders activeren in mijn buik.. Kon ik dit gevoel accepteren? Kon het echt? Het was zo'n vertrouwd gevoel wat ik voelde toen ik hem zeg... Ik heb een traantje gelaten van blijdschap. Het was een directe klik.. Net zoals ik bij Jitze en Santos had ervaren bij de eerste ontmoeting.. Het moest zo zijn. ITS Gohan ging met mij het nieuwe avontuur aan!

Een veulen geeft mij tijd voor verwerking en toch weer iets voor mijzelf om in mijn hart te sluiten.. Een nieuw leven, een nieuw avontuur. Ook vond ik het hele opgroeien van Santos schitterend om te zien en geeft een nog sterkere band. Dit wilde ik ook weer met een nieuw paard. Gohan is een irish cob die uiteindelijk de verwachte stokmaat van rond de 1.60m gaat worden. Een (donkere) palomino van 19 mei 2015.
Ook is deze maand Santos gecastreerd...
Oktober
ITS Gohan kwam de tweede week van oktober naar de opfok toe. Wat was hij in die korte tijd al gegroeid zeg!
Foto gemaakt met mobieltje

Ook hebben wij in oktober een schriktraining met Santos gedaan. Wat was hij stoer zeg! Hij zag het als 1 grote speeltuin. Wat waren wij trots!

November
Deze maand hebben wij met Santos onze eerste fotoshoot op een vreemde locatie gedaan. Wij vonden Santos nu wel 'stoer' en oud genoeg om eens mee op pad te gaan (zowat 3,5 jaar oud). De schriktraining was zo goed gegaan, dat wij genoeg vertrouwen in elkaar hadden om erop uit te gaan voor een fotoshoot. Deze fotoshoot was 20 minuten van onze locatie verwijderd, dus was ook niet zo ver weg. En wat ben ik trots op hoe Santos is opgedroogd en hoe hij van karakter is. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Wat zijn wij ook blij met de foto's die hieruit zijn gekomen. Nog niet alle foto's hebben wij ontvangen, maar zijn al zooooo blij met de foto's die we al hebben mogen ontvangen..

http://i61.photobucket.com/albums/h46/r ... slb6rk.jpg

Dit was mijn overzicht. Wij zeggen thuis dat 2015 niet ons jaar was.. Het grootse verlies van 2 liefdes; Jitze, maar ook onze trouwe hond Una. Una heeft een schitterende leeftijd mogen halen van ruim 13 jaar (Duitse herder). maar 2015 heeft ook schitterende herinneringen en een nieuw maatje.
Wij hopen dat de toekomst ons toelacht en dat wij heeeeeeel lang mogen genieten van onze paarden. Santos gaat volgend jaar rond juni ingereden worden (als hij 4 jaar oud is gaan wij hem rustig aan oppakken). Gohan is/wordt 'spoiled rotten' (haha), maar natuurlijk wel met de behorende opvoeding
.