Een jaar geleden kreeg ik via via de tip dat er in de buurt een leuke grote ruin te koop stond. Lang getwijfeld toch maar gebeld dat ik hem wou bekijken, maar ik was te laat iemand anders was er eerder, balen maar zo gaan die dingen.
De dag dat ik hem wou bekijken nog even aan hem gedacht maar niet verwacht dat ik einde van de dag een telefoontje zou krijgen dat de mensen hem toch niet wouden.
Een foto uit de advertentie

Met kriebels in mijn buik de volgende dag heen gereden met m'n instructrice.
Wat een lief en groot paard, maar zo op het oog was hij onder het zadel toch niet wat ik wou tot ik er zelf opstapte hij was zoveel lichter te rijden dan verwacht, gaf me een top gevoel en ik wou er bijna niet meer af. Hij was nog maar kort bereden en was toch zo werkwillig, los en braaf ik was verkocht.
Gelijk een afspraak gemaakt om te keuren en saar kwam hij met vlag en wimpel door heen met complimenten van onze dierenarts. Zo blij als een kind mocht hij mee naar huis.
Tijdens de keuring, hij vond het geweldig heen en weer draven over het harde

Daar gemeten op 1.77 m
Thuis aangekomen mocht meneer lekker het land op naar even wennen ook daarin was hij weer super braaf en deed alsof hij er altijd al hoorde

De dagen er naar mocht hij lekker nietsen, wat poetsen en elkaar leren kennen was genoeg.
Toch moest ik er aangeloven, rijden. Ik was gespannen want jong paard wind en alle andere spoken die ik zag

Was nergens voor nodig hij liep weg alsof hij nooit anders deed

Rustig af en toe rijden maar voornamelijk wandelen en longeren hebben we de eerste maanden gedaan

Ook onze eerste buitenrit kon niet uitblijven en terwijl de herfst/winter flink woelde trok ik de stoute schoenen aan en ging eropuit

Het rijden ging leuk dus besloten dat wedstrijden moesten kunnen maar hij was nog niet op nieuw terrein geweest toch weer spannend, eerste keer oefenen op nieuw terrein ging super, startkaart had ik ondertussen aangevraagd en eerste wedstrijd gepland
De eerste wedstrijd was een feit behaalde een 1 ste plaatst wat ben ik trots

Tussendoor gingen we lekker het bos in reden we een les van grieteke oldenburger en had ik weer een wedstrijd gepland

Enkele wedstrijden later mochten we ons kringkampioen van de B dressuur noemen

Nooit verwacht maar dit paard maakt al m'n dromen waar.
Als beloning kreeg ik dit prachtige hand gemaakte beeld van hem gemaakt door hoefijzer@Bokt

Een drukke tijd voor mij brak aan en rijden kwam op een laag pitje.
Extra mocht lekker vakantie vieren, hij groeide door tot dik 1.80
Enkele weken geleden rustig weer begonnen met trainen en gisteren m'n L1 debuut gemaakt met een nette winstpunt als resultaat, we trainen nu rustig door en ik ben reuze benieuwd wat 2016 ons gaat bieden