Afgelopen zondag was het weer tijd om buikfoto's te maken van mijn drachtige mutsen. Dit probeer ik tot april elke maand vol te houden om de voortgang mooi in de gaten te houden.
De pony's;
Al ruim 5 jaar mijn dierbaarste bezit! Destijds reed ik nog fanatiek, maar wou ik heel graag toch ook richting de Welsh pony fokkerij iets doen, waar ik op jonge leeftijd ook al verliefd op werd. Destijds een erg leuk veulentje en jaarling gekocht. Nu nog altijd heel blij mee, want terwijl ik vanwege knieblessures niet meer rijdt, kan ik momenteel genieten van de eerste dracht van beide dames.
Nr. 1 is Campsterhoven's Marlies, Welsh NWR, 6 jaar, L1 dressuur, deze zomer ster geworden op de keuring. Heitrak's Marvin x Bokkesprong Czardas.
Nr. 2 is Starwin's Roos, Welsh NWR, 5 jaar oud, nog helemaal groen en hopelijk komend jaar mee naar de keuring. De Goede Ree's Now Or Never x Bjirmen's Wytse.
De dames zijn nu zo'n 6 maanden drachtig, Lies zat op 190 dagen en Roos op 179. Allebei zijn ze drachtig van de hengst Nia Domo's Bolero. Mochten mensen het leuk vinden, hier is de hele dracht van mijn dames te volgen: [KS-MK] Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)
Onze *kuch* "succesvolle" fotosessie:

Net als je je pony goed hebt staan, denkt Roos; 'Ha! Daar gaan we even verandering in brengen!'

'Hallo baas! Wat doe je?'

Nou ja en het gezegde luidt dan "als één schaap over de dam is", maar dit geld ook voor de pony's. Ik moest ze dan ook even streng toespreken!

Kleine gastrol voor Welsh B jaarling Yazhi TC (v. Alex Dai)

*zucht*

Dan dit maar proberen. Voor de duidelijkheid; hier had ik ondertussen de áchterste pony, Roos, aan het touw...

Goed, volgende stap was om de dames dan maar van de voorkant op de foto te krijgen.

Roos denkt; 'hihi, mensen denken dat ik ga blijven staan, wanneer ze mij loslaten...'

En seconde later liep madame dus ook weer verder.

Ja, echt niet dat ik hier weg ga...
Lies had hier ook dezelfde voorpretjes van:

'Tot 3 tellen en dan lopen... 1,2,3...' Die hebben we later ook aan het touw gehouden, want ze was niet van plan om te blijven wachten ^_^

Maar daarna wel heel onschuldig omkijken...
Het was een hele beproeving, maar uiteindelijk toch tot een eindresultaat gekomen:
Lies op 190 dagen dracht;

En Roos op 179 dagen dracht;

Zoals ook zichtbaar, zijn ze ook goed aan het groeien momenteel! Roos heeft met name meer een hangbuikje vanaf de zijkant. Lies is gewoon een stuk meer in de breedte gegroeid, zij heeft nu al een dwarsligger ^_^
Ik hoop dat jullie hier ook een beetje mee krijgen hoe ik dit weekend weer heb kunnen genieten -en kunnen lachen om- mijn knappe ponydames!