Helaas bleek dat ze in zuid-limburg woont en dat de afstand voor haar te ver was om ons even te komen lesgeven
Begrijpelijk natuurlijk haha! Als je dan écht onwijs graag les wil van haar dan zit er natuurlijk maar 1 ding op. Zo gezegd zo gedaan en hebben we plek op de camping van haar vriend geregeld
Afgelopen week was het eindelijk zo ver en zijn we vanuit Zuid Holland afgereisd naar Zuid Limburg (+/- 250 km) om een week lang te trainen bij Lisanne Thomas.
Waar ik vooral tegen aanliep tijdens het rijden was dat Falco de teugel niet aannam en daardoor nagefelijk ging lopen. Hij kwam altijd tegen de hand, en met mijn 'ik wil niet te streng zijn' wist ik niet goed hoe ik dit moest doorbreken. Falco is een jong paard die nog een hoop moet leren, maar ook ik moet op dressuur gebied nog een hoop leren
We begonnen de week dan ook zo:

Na 10 minuten les vroeg Lisanne of ze even wat mocht proberen. Dit heeft zowel mij als Falco onwijs goed gedaan. Lisanne voelde al snel waar het 'probleem' heb in zat, tóch dat stukje eigenwijsheid wat hij van beide rassen (Haflinger x Tinker) meegekregen heeft en dat je bij hem gewoon een stuk langer moet volhouden. Dat resulteerde na een 10 tal minuten van een paard tegen de hand in:

Hierna ben ik er weer op gegaan om de knopjes te bevestigen.

De volgende les zijn we verder gegaan met de nagefelijkheid en stelling.

de 3e les hebben we weer een stapje voorwaarts gezet en hem nog meer met stelling te rijden en van hieruit een klein begin naar het wijken gemaakt.
Op een aantal van de onderstaande foto's ontbreekt mijn cap, deze was ik domweg gewoon vergeten en zoals te zien zodra we er achter kwamen deze op gezet

De 4e en laatste les hebben we een aantal goede oefeningen mee gekregen om thuis mee aan de slag gegaan en de punten waar we goed op moeten gaan letten.

Ik ben onwijs blij met het resultaat dat we in 4 lessen bereikt hebben. Er valt nog een hoop te sleutelen natuurlijk en ik ontvang graag opbouwende kritiek, maar houd hierbij rekening dat wij zeer op de basis zitten en nog lang niet perfect zijn.
ik weet dat hij nog regelmatig achter de loodlijn loopt, maar wat wil je met een pony die zelf nog zoekende is en pas net de hulp bevestigd heeft gekregen?
Mijn houding ben ik niet op alle foto's tevreden mee en ben ik mij er van bewust wát er verbeterd moet worden.
zou zo graag iedere maand bij haar lessen namelijk.