Heerlijke dressuurstage!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IlBuono

Heerlijke dressuurstage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 18:55

Omdat dit mijn eerste Bokt-topic is, hier een beetje uitleg.
Ik ben Isaline, 17 jaar en heb 2 paarden. De ene is helaas op pensioen en de andere kon helaas niet meedoen hier. De foto's zijn dus niet van mijn eigen paard. Het paard op de foto's is Qarco een lieve 14-jarige ruin v. Parco. Het is een ongelofelijk springpaard maar dit is niet helemaal aan mij besteed :+ Gelukkige voor mij heeft hij naast een ontzettend lief baasje ook een super dressuurbasis! Zijn baas is zo fantastisch omdat ik hem héél vaak mag rijden (meestal zo'n 3-4 maanden per jaar volledig) en ze hem dan ook wou uitlenen voor deze stage!

De stage was bij mij op stal (Qarco staat hier ook) op Stal De Kluis in Nieuwrode (België). Dit was een gecombineerde stage dressuur en springen maar ik heb volledig dressuur gereden! Op de laatste dag was er een fotoshoot waar ik wat foto's van ga tonen!

Allereerst een foto van ons samen <3
Afbeelding

Dan de rijfoto's! Van het inrijden zijn geen foto's gemaakt dus we beginnen direct bij een stukje schouderbinnenwaarts!

Afbeelding

Afbeelding

Ook wijken
Afbeelding

Tussendoor even stukje middendraf op de diagonaal

Afbeelding

Wijken op de andere hand

Afbeelding

Stukje appuyeren
Afbeelding

En dan nog middengalop <3

Afbeelding

Ik ben erg blij met de foto's al heb ik de indruk dat ik soms in de oefeningen mijn been wat fel naar achteren leg en ga hier zeker op letten!

Opmerkingen mogen altijd maar houd er rekening mee dat het niet mijn paard is ;)
Spoiler:
Op de foto's rust een copyright aangezien zij door een professionele fotograaf gemaakt werden.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 09-12-15 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: namen paarden verwijderd op verzoek

faunty

Re: Heerlijke dressuurstage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:59

ziet er netjes uit , 1 puntje : tenen naar binnen hakken naar buiten ! vooral bij schouderbinnenwaarts mag het wat meer . nu kan dit ook een momentopname zijn , aar het is iets om aan te werken.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 19:01

Je hebt volkomen gelijk hoor! Denk wel dat het is omdat ik er fel aan moest rijden want het is me nog nooit opgevallen maar zal er op letten! Dankje voor je reactie!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:02

Ziet er netjes uit! Leuk paard ook! :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:06

leuke foto's Isaline, leuk leenpaardje heb je daar :D

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 19:09

Dankjulliewel :D :D :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:19

Wauw, erg mooi paard! Het enige wat ik aan te merken heb zijn je tenen die naar buiten wijzen en dat je op sommige foto's scheef zit, maar ik denk dat alles wel vanzelf gaat goedkomen zo te zien! :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 19:20

Idd Snollygoster ik heb vaak wat moeite mijn gewicht juist te leggen! Op hem is het natuurlijk altijd wat wennen maar zal er rekening mee houden! Dankjewel!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:11

Mooie foto's!

Heb je sporen om? Ik kan het niet goed zien op de foto's. Als je benen zo naar buiten wijzen, en je hak dus tegen je paard, zou ik dat nog even niet doen :-)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:26

Ja ik heb idd sporen aan. Let wel dat dit dus enkel foto's tijdens oefeningen zijn en ik na de rechte waar de fotograaf stond mijn been er wel af hield maar bedankt!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:28

Wat een gaaf paard zeg, rijden ziet er ook erg fijn uit :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:35

Dankje Eline91!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:54

Prachtige foto's, zou ik ook eens graag doen! Leuk dat je die kans ook gekregen hebt van de eigenaar van het paard!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:14

Je krijgt zo een leuke kans om te leren rijden!
Ik wil je erop wijzen dat je beengebruik echt wel een aandachtspunt is , je legt je been erg ver naar achter zowel in wijken als in schouderbinnen en das niet hoe t hoort, mede hierom knik je in en zet je je gewicht op verkeerde kant van je paard. Ws krijg je hierdoor dan weer minder respons op je beenhulp en ga je je been optrekken, waardoor de rare draai in het onderbeen ontstaat . alle kunstjes zijn dan interressant om te rijden maar als je ze op deze manier rijdt gaan ze niet helemaal juist.
Werk aan je zit en verdiep je in hoe lengtebuiging ontstaat, vandaaruit kun je de oefeningen opbouwen. Succes!

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 19:48

Dankje xLes!
Ik zal eraan werken knollentuin, maar wil wel nog even melden dat dit normaal niet zo is, mijn lesgeefster zei het die dag ook enkel maar het was de laatste dag en hij was echt niet meer goed aan mijn been.. Ook heb ik in dit zadel het wat moeilijker. Toch heb je gelijk en moet ik hier zeker op letten dankje voor je reactie!

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:19

De foto's zijn echt mooi geworden! Helemaal proper gewassen, ingedot en in witte set, je hebt er je werk mee gehad! :P Dat van je benen is denk ik vooral een momentopname, want anders viel dat echt niet zo op hoor. De paarden waren nu eenmaal al wat vermoeider, 't was dan ook warm he! Tot een volgende stage misschien, het was inderdaad 'een heerlijke dressuurstage'. :j Groetjes Laura

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 06:46

Gaaf paard!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 07:22

Je ziet wel dat hij een stuk actiever mocht lopen, jammer dat ze de shoot niet wat eerder hebben gedaan dus, als het door vermoeidheid is.

Wel een heel leuk paard, ik hou van schimmel-Parco's! :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:40

Wat voor stage was dit dan? Soort instructiekamp gewoon? Hele mooie foto's! Verbeterpunten zie je zelf al in.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 11:28

Oh hey Laura! Was echt supergezellig met jou en Gitano!
Dankje!

Dankje Vampie14! @Tieneke, ja maar dit weer was wel ideaal voor de foto's buiten :D andere dagen was het lang niet zo'n mooi weer ;) Bedankt!

@SBravour, een stage op stal bij ons, dressuur en springles (voor de anderen dan) en massageles etc. Ging uit van onze stal zelf en niet van de VLP ofzo

Edit : Zie dat we net bij uitgelicht staan *\o/* dankjewel!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:46

Op de eerste foto's word geen schouderbinnenwaarts getoond, maar wijken op de hoefslag. De hulpen voor het sbw zijn precies omgekeerd, binnenbeen op de singel en buitenbeen achter de singel. Je paard kan op de manier waarop je de oefening nu rijd, geen correcte lengtebuiging aannemen, hij moet er met deze hulpen een kontbuitenwaarts ipv een schouderbinnenwaarts van maken.

Ziet er vergelijkbaar uit maar de gymnastisering is weg. Het paard hoort zich rond je binnenbeen te buigen (daarom blijft die ook op de singel), de schouder naar binnen te plaatsen, je binnenbeen activeert op het juiste moment zijn binnenachterbeen en je buitenbeen waakt over de achterhand. De correcte hulpen zijn vergelijkbaar met de hulpen op een volte, en dat is tevens ook het makkelijkste om sbw mee te beginnen, vanuit een volte 5 meter en die hulpen + buiging een tijdje volhouden op de lange zijde, en dat vervolgens uitbouwen.

Verder vind ik dat het er super netjes uit ziet, jij zit er prima uit, het paard is actief en het neusje is mooi uit! Mooi paard ook!

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 11:50

Hij kan het zeker juist en ik normaal ook :+ Hij was hier zeker wel niet gemakkelijk mee maar ik zal er op letten. Mijn been ligt zeker niet juist en ook mijn gewicht juist leggen is vaak een probleem :o Bedankt voor de reactie!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:34

Heerlijke foto's
Tips heb je genoeg!
En een knap paard is dat ook!
Hopelijk is amb snel beter!

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 16:39

Dankje Kaat! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:51

SBravour schreef:
Wat voor stage was dit dan? Soort instructiekamp gewoon? Hele mooie foto's! Verbeterpunten zie je zelf al in.

als ik zo lees dan lijkt het idd een beetje op instructiekamp of dag met workshops.
tis wat met het taalverschil :')