3 dagen verdwalen met de ponyclub van 2 = 1 groot avontuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

3 dagen verdwalen met de ponyclub van 2 = 1 groot avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:06

Het is alweer een poosje geleden dat ik een topic geplaatst heb van de ponyclub van 2. Nu Wendy (moeder van Charlotte) echter een week of 5 geleden vroeg of wij (ons dochtertje Cayleigh en ik) mee gingen naar de Veluwe hoefden we daar natuurlijk niet lang over na te denken. Het eerste 'ponykamp' van de ponyclub van 2 is inmiddels alweer 5 jaar geleden (shocking!)
Toen reden de dames er in Drenthe zo bij :)

1.
Afbeelding

Tussendoor gingen de meisje nog even door een fase met 'make-up' enzo.... :') ;)

2.
Afbeelding

3. Inmiddels zijn ze ouder (Charlotte 14 en Cayleigh nog net 10 op "kamp") en wijzer en hebben zulke maffe dingen achter zich gelaten (:P) en genieten ze volop van hun pony's. Op naar de Veluwe dus! En mochten wij (moeders) vijf jaar geleden alleen nog op onze stalen rossen mee, ditmaal mochten ook wij pony's mee! (jippie!). Het grappige is dat er nog steeds 2 stalen rossen mee waren in de vorm van de HCA sulky's van Wendy en Charlotte :D
Na aankomst de paarden lekker in hun verblijven voor het weekend :)
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 1/nun8.jpg

4.Onze spulletjes ook uitgepakt in onze blokhut, even eten en klaarmaken voor vertrek! Eindelijk op verkenning in die mooie kronkelpaadjes, heuveltjes, bossen, zandvlaktes etc. We hadden maar liefst 6 pony's mee! Cayleigh's C Pony Jacky, Wendy had Madelief en haar veulen Robijn, Charlotte reed met Astrid en haar veulen Magnum en ikzelf had mijn "suikerpikkie" Cos mee.
Afbeelding

5.Hmmm...blijkbaar hadden we toch ergens een verkeerde afslag genomen want dit ziet er niet uit als een mysterieus bospaadje of feeëriek zandpad.
Afbeelding

6. Aaaah...dit lijkt er meer op! :)
Afbeelding

7. Vervolgens kwamen we op een mooi pad maar helaas was het ingeklemd tussen de A28 en een hek waarachter schapen uitgezet waren op heide....dit pad ging door en door en door en door en...nou ja...you get the picture :P Maar hey..we hadden mooi weer gehad dus wij beklaagden ons niet! Omdat wij 'thuis' geen bak en echt springmateriaal hebben, hebben de meiden daar 's avonds nog dankbaar gebruik van gemaakt...
Ziehier Cos die eruit gesprongen wordt door Charlotte! :D
Afbeelding

8. Er waren ook een aantal TREC-achtige dingetjes zoals een bruggetje....
Afbeelding

9. "Poseer nou even normaa-haaaal" kun je mooi vergeten met dit soort meiden! :roll:
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 1/nun5.jpg

10. Kom! we gaan hier nog even langs!
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 1/nun4.jpg

Paardjes vervolgens weer verzorgd op stal en de dames vermaakten zich prima (in de regen inmiddels) in hun privé zwembad!

11. De volgende dag (zaterdag) werd er een heuse storm voorspeld. Balen natuurlijk als je er maar een weekendje bent. Toch besloten we om kwart voor 12 dan maar een klein rondje te doen. Na een half uurtje zag de lucht er zo dreigend uit dat we ons maar in regenpakken hesen (better safe than sorry)
Afbeelding

12. We hadden begrepen dat we ergens door een poort naast een veerooster moesten om in het grote bos te komen dus hier hadden we goede hoop op het juiste pad te zijn :)
Afbeelding

12. Nog een half uurtje later waren we....ehm....nou.....laten we het erop houden dat we misschien niet helemaal wisten waar we ons exact op dat moment bevonden op de kaart.....een klein beetje hoor...in grote lijnen wisten we het best...ongeveer....dus...Gelukkig kwamen we zowaar geocachende mensen tegen en met Madelief als tafeltje kon Wendy even overleggen waar we ons op de kaart bevonden.
Afbeelding

13. Tegen 2 uur kwamen we terug op stal. Nadat we de paarden verzorgd hadden en terug in onze blokhut waren begon het enorm te stormen, regenen, waaien.....wat een timing!. De volgende dag begon gelukkig met prachtig weer. Dit keer maar meteen het spoor over en zo op zoek naar "het grote onbereikbare bos"
Afbeelding

14. In het bos was de ravage goed zichtbaar die de storm van zaterdag had achtergelaten. Veel afgewaaide takken, "gescheurde" bomen en zelfs bomen die niet opgewassen bleken tegen de windstoten en volledig over het pad lagen. Dit zorgde ervoor dat we soms creatief andere routes moesten zoeken.
Afbeelding

15. Natuurlijk is er dan altijd weer eentje die denkt het beter te weten en had verwacht dat hij er wel onderdoor kon :') dus moest Wendy door het struikgewas weer terugworstelen om Robijn te halen :D
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... /nun17.jpg

16. Deze laatste dag hadden we , als verrassing voor Cayleigh, met een aantal familieleden (waaronder uiteraard Cayleigh's vader en 2 broers) afgesproken aan de rand van de zandenplas om taart te eten omdat Cayleigh de volgende dag (vandaag dus) 11 jaar zou worden.
Afbeelding

17. Voor de meisjes hield 'taart eten' in, snel wat naar binnen proppen...(afgezadelde en afgetuigde pony's in de handen van je moeder duwen en hupsakee in je ondergoed gaan zwemmen (anders was het immers niet eeee-heeeee-rlijk want broers hadden zwemspullen mee)
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 1/nun2.jpg

18. Tja...handdoeken bleken er voldoende te zijn maar...ehm....de meisjes moesten vervolgens 'commando style' terug naar de camping :D
Afbeelding

19. Daar aangekomen was ons avontuur ten einde....wat een geweldig weekend en wat een timing hadden we elke keer weer qua weer! Het grote bos hebben we uiteindelijk helemaal niet gevonden dus volgend jaar gaan we zeker weten weer! Vermoeid maar voldaan hebben wij, Wendy en ik, als aspirant lid van de ponyclub van 2 genoten (al zijn we realistisch genoeg dat we nooit echt lid zullen mogen worden :P)
Afbeelding

Voor degenen die het leuk vinden om te weten. Wij waren op bungalowpark/camping de witte wieven en de paardjes verbleven op vakantiestalling de bonte wieven. Wij werden door iedereen super hartelijk ontvangen en vonden de gemoedelijkheid waarmee alles gerund werd heerlijk! De beheerders en 'vaste stagasten' waren zelfs zo aardig dat ze, nadat ze de regels van 'bingo' (je zou denken dat het zo moeilijk niet kan zijn :P) al een aantal keren hadden uitgelegd, de nummers in de eerste ronde nog eens voor ons opzeiden omdat wij het alsnog verkeerd gedaan hadden :') :')

renskesanne

Re: 3 dagen verdwalen met de ponyclub van 2 = 1 groot avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:16

wat leuk zeg dit zo!
maar met die loslopende veulens bleven ze wel een beetje in de buurt? :=

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:18

Wat een super leuk topic is het geworden Nathalie!!!
Ik vond het een erg gezellig weekend met de pony's! Wat waren ze braaaaaf! <3
Dit gaan we zeker volgend jaar weer doen!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:25

Wat worden die meiden groot :oo als je de eerste foto ziet :P , wat een leuk avontuur :D

Kan het eerste avontuur nog ergens heugen geloof ik

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:50

wat een ontzettend leuk topic, gewoon geweldig hoe jullie met de paardjes omgaan , en Charlotte, wat kun jij hóóg springen :oo

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:57

Heerlijk genieten! Zo hoort het te zijn, heerlijk plezier beleven door van alles samen te doen!
Genoten van jullie fotos en het leuke verhaal! Op naar meer avonturen hoop ik ;-)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:57

Aah wat een heerlijke foto

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:44

Weet je toevallig ook hoe dat vosje met dat kolletje heet? Lijkt ontzettend veel op mijn oude pony!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:49

littleroosie schreef:
Weet je toevallig ook hoe dat vosje met dat kolletje heet? Lijkt ontzettend veel op mijn oude pony!

Hoi,
Dit is Cody. (Alwin op zijn paspoort)
Wij hebben Cody gekocht toen hij 3 jaar was.
En we kennen 1 van zijn vorige eigenaren. Hij is nu 8 jaar.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:49

Wat een heerlijk topic!
Heb er van genoten.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:50

Chardy schreef:
littleroosie schreef:

Hoi,
Dit is Cody. (Alwin op zijn paspoort)
Wij hebben Cody gekocht toen hij 3 jaar was.
En we kennen 1 van zijn vorige eigenaren. Hij is nu 8 jaar.

Haha nee dat is het niet mijn oude pony, is ook een merrie :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:20

Ik krijg hier een grote glimlach van, moeders wat heerlijk om dit zo met elkaar en jullie dochters te kunnen doen, práchtig!!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:31

De zandenplas heel wat jaartjes daar in het water beleefd toen ik klein was <3

Leuk verslag

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:46

Wat super leuk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 06:35

Wat een ontzettend leuk verslag en wat schrijf je leuk zeg!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:51

gaaf zeg! Hoop zoiets ook een keer te kunnen doen met mijn dochters :#

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:41

wat ontzettend leuk! Jullie hadden wel een weekend uitgekozen met die storm, haha!!

En wat een leuke roze hca :+ }>

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 11:06

Bedankt voor de leuke reacties allemaal. De veulens liepen inderdaad gewoon heel braaf mee (en tussendoor liepen ze met elkaar te stoeien). Alleen in de buurt van wegen/overgangen e.d. deden Wendy en Charlotte ze uiteraard even vast.
Het grappige is dat er hier bij ons eigenlijk helemaal geen spoorwegovergang is en alle 6 liepen ze er zo overheen ;-)

@Toydoll - ik had al begrepen dat de knal(roze)kar van jou kwam, je ziet hij wordt met liefde gebruikt (en heeft zelfs een 'toupetje' gekregen op zijn kale deksel :P :') )

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:45

Hey de witte wieven! Herkende de stallen meteen :D Ben daar twee keer op ponykamp geweest jaren geleden met de manege. Wat een leuke pony's! Gaaf zo met die sulky's!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:13

Mijn hemel waar blijft de tijd :')
Voelt als de dag van gisteren dat Cayleigh nog op PC door de bossen sjeesde en mijn Sanne nog een Sannetje was en geen puber van 19 jaar :')

Leuk om weer een keer van jullie avonturen te horen! Dat de ponyclub van 2 nog maar lang mag blijven bestaan ;) Enne verdwalen is juist het allerleukst van een ponykamp :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:29

Wat leuk zeg! :D Superleuk dit verslagje!

Ik dacht toen ik de foto's zag: Huh die vrouw heb ik ooit eens gezien. Nu weet ik eindelijk waarvan :+

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 17:08

Eliine schreef:
Mijn hemel waar blijft de tijd :')
Voelt als de dag van gisteren dat Cayleigh nog op PC door de bossen sjeesde en mijn Sanne nog een Sannetje was en geen puber van 19 jaar :')

Leuk om weer een keer van jullie avonturen te horen! Dat de ponyclub van 2 nog maar lang mag blijven bestaan ;) Enne verdwalen is juist het allerleukst van een ponykamp :D

Hey daar! :)
Wat schrijf je nu!? 19???? Dat kan toch niet waar zijn dat kleine Sanne 19 is???!!! *grote ogen*

Met een beetje fantasie is Cayleigh nog steeds klein en als je je ogen een beetje dichtknijpt lijkt Jacky precies P.C. ....nou ja.....ze zijn in ieder geval allebei wit :P

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:13

Leuke fotos maar vind het wel iets te veel van het goede dat die veulens 3 dagen, en zelfs gemiddeld 2 uur op de zaterdag mee hebben moeten lopen... Verbaast me nog al. Ik heb het zelfde stel op de NMPRS show gezien trouwens.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:07

Nou, LS_fotos, maak je maar geen zorgen over onze veulens, hoor. De kleine mannen hebben het prima gedaan tijdens ons weekendje weg en vanzelfsprekend hebben ze hun rust ruimschoots gehad :D Het spreekt natuurlijk voor zich dat wij het immers erg belangrijk vinden dat onze pony's een lang en gezond leven bij ons zullen hebben ;)
Grappig dat je de ene merrie en het veulen herkent van de NMPRS zomershow! (Of de sulky natuurlijk) Volgende maand is de merriekeuring. Daar zal het vol staan met merries en hun veulens die dan toch ook de hele dag op de been zullen zijn. Vind je dat ook een beetje te veel van het goede dan?
Wij, en naar ik meen ook onze pony's, hebben een heel fijn weekend gehad! Brave en gezellige babies zijn het!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:14

Ze worden er idd wel mak van! Van de keuringen zie je de veulentjes echt moe worden op gegeven moment wel sneu maar het hoort erbij. Of je het kunt vergelijken met bosritten weet ik niet, maar je komt niet over als een slechte baas. :)
En ik kan natuurlijk niet oordelen over hoe er gereden is want ik was er niet bij. (stap,draf,galop). Dus vandaar. Maar knappe veulens vond ik t op de show wel, zo netjes wachten tot t men pacour gedaan was!