Sinds vorige wee rijd ik de pony van een stalgenoot bij. De stalgenoot zelf rijd niet met de pony en heeft hem 2/3 jaar geleden gekocht als beginnerspony. Zelf longeerd hij hem veel, maar rijden niet/amper.
Truffel is een Haflinger van ongeveer 10 jaar en hij is tussen de 1.30 en 1.40 m. Hij is veel te dik, dat is de reden dat ik hem opgenomen heb als extra beweging de komende tijd, ook longeer ik hem vaker. Op de wei staat hij met graaskorf, dus liefst geen commentaar op zijn gewicht, hier wordt aan gewerkt.
De eerste keer rijden ging erg slecht, hij liep helemaal afhankelijk en had geen evenwicht, zelfs niet in stap. De dagen erna heb ik hem gelongeerd en woensdag heb i hem weer gereden (stap en kleine stukjes draf). Het evenwicht leek plots veel beter e zijn. We hebben veel gestapt en veel bochten gemaakt en lijnen door het midden van de piste. Hij ijkt alles zeer goed op te nemen. Vandaag heb ik hetzelfde gedaan als woensdag.
Hier zijn de foto's

toen was het tijd voor een kort drafje

dag allemal, dit was het weer

Commentaar is altijd leuk, maar houdt rekening met ons niveau. Ook zou ik grag weten of jullie mij te groot voor hem vinden? ik ben 1.70 m.
Dankje voor het lezen!