Appolonia's Björn (AKA: Guus) is een 4-jarige appaloosa ruin van rond de 1.70.
Een nakomeling van Peru's Scen Tao.
Half augustus 2014 hebben we Guus opgehaald als nieuw project. Guus was stout met beleren en volgens de vorige eigenaar zelfs levensgevaarlijk.
Guus had singeldwang en ontplofte zodra er iets om zijn buik zat. Zowel de eigenaar als de zadelmak maker, beide zeer ervaren ruiters, konden nog geen voet in de beugel krijgen of het ging al mis.
De vorige eigenaar dacht dat het wel goed zou komen met Guus maar had er zelf geen zin in om veel tijd en geld te investeren in dit paard.
Wij hadden wel tijd en zin om in Guus te investeren dus hij ging met ons mee naar huis
Eenmaal thuis zijn we weer bij het begin begonnen met ons Guusje. Een beetje poetsen en een beetje longeren aan een halstertje.
Toen we aan elkaar gewend waren zijn we begonnen met het oefenen met een singel. Het moet er immers toch een keer van komen als je op je paard wilt rijden
Dit hebben we uitgebouwd van losse elastische dekensingel tot uiteindelijk het zadel met singel na een maand of 2.
Op 5 oktober besloot ik om maar eens op zijn rug te klimmen........
Wat was hij braaf!
Ja, hij vond het spannend. Ja, hij had het liefst heeeeel hard weggerend. Maar nee, dat deed hij niet.

Ik doe het rustig aan met Guus en rijd een keer of 2/3 in de week.
Maar Guusie doet het zo goed dat we aanstaande woensdag ons L1 debuut hebben

zowel de kleur als de bouw niet haha 
Wat onzettend gaaf dat jullie zoveel met elkaar hebben kunnen bereiken en er ligt volgens mij nog veel moois in het verschiet
Jullie hebben duidelijk je match gevonden!